Lupasin coolerikeskustelun jossakin vaiheessa lähettää kuvia ProTurbolla teettämästäni kapistuksesta, mutta miten ihmeessä tänne viestiin saa kuvia mukaan? . Olisi auto tuossa tallissa ja kamera valmiina, mutta, mutta...
Nopeimmin saan kuvat lähetettyä sähköpostilla halukkaille. Jos osoitettaan ei halua kaikkien näkyviin, voi laittaa tiedot yv:llä.
Onko joku kysymässä ProTurbolta tarjousta tuosta cooleriläjästä? Minun pitäisi kuitenkin soitella kyseiseen paikkaan tässä alkuviikolla ihan muitteen bisnesten merkeissä. Voisin samalla kysäistä "klubipaljousalennusta"
uukka kirjoitti:Lupasin coolerikeskustelun jossakin vaiheessa lähettää kuvia ProTurbolla teettämästäni kapistuksesta, mutta miten ihmeessä tänne viestiin saa kuvia mukaan? . Olisi auto tuossa tallissa ja kamera valmiina, mutta, mutta...
Nopeimmin saan kuvat lähetettyä sähköpostilla halukkaille. Jos osoitettaan ei halua kaikkien näkyviin, voi laittaa tiedot yv:llä.
Onko joku kysymässä ProTurbolta tarjousta tuosta cooleriläjästä? Minun pitäisi kuitenkin soitella kyseiseen paikkaan tässä alkuviikolla ihan muitteen bisnesten merkeissä. Voisin samalla kysäistä "klubipaljousalennusta"
Pistä mulla maililla, niin pistän serverilla kaikkien nähtäväksi. oruosaar@cc.hut.fi
Noilla Viggen ilmoittamilla mitoilla kustantaa Erikoishitsaus Raatikaisen cooleri 400 euroo...ja jos tilataan useampia tuolla koolla niin hinta on 350 euroo
Jos 350€ lähtee cooleri ni ei ristus että on halpa! Mulle tulis speedpartsin mitoilla eli 500x380 x50-60mm niin se hinta on vissiinkin ton 350€??Taitaa olla viisain tilata noila mitoilla että mahtuu varmasti paikalleen..
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli noilla sun ilmoittamilla mitoilla coolerin hinta on 500 euroo...se on sen verran korkeampi että tekemiseen menee enemmän putkea.Voi olla että se hinta voi vähän tippua jos tilaajia on enemmän
No niin, soitin proturbolle ja am-worksille. Huom! Mainitsin että tarvitaan 5kpl 900 ja 5kpl 9000 coolereita selvyyden vuoksi. Tässä lyhyesti keskustelujen saldo:
PROTURBO:
-Tarvitsee kaikki mitat
-Mitoiksi arveli 500x300 olevan sopiva
-Pitäisi soitella uudelleen kun tietää tarkat mitat
-Pitäisi tehdä yksi "koevedos" jonka jälkeen vasta osaa kertoa tarkemman hinnan
AMWORKS:
-Tarvitsee kaikki mitat varmuuden vuoksi, parhaillaan työn alla tonnarin cooleri ja satkujakin on kuulemma joskus tehnyt mutta silti tahtoo tarkat mitat
-Mitoista sen verran että 320mm korkea olisi halvempi, heti tuon rajan ylitettyä hinta pompsahtais hieman
-Osaa sanoa tarkan hinnan heti kun saa mitat ja tarkat määrät mitä pitää tehdä
Eli, johtopäätöksenä... Meidän pitäis nyt tehdä tarkka lista että kuka ottaa coolerin, ja millaisen coolerin, ja ottaako pelkän coolerin kainaloon ja ovesta ulos vai koko asennuspaketin. Mä en tiedä miten toi ois kätevintä tehdä mutta ehdotankin nyt että:
KAIKKI KIINNOSTUNEET, LÄHETTÄKÄÄ MULLE PRIVAVIESTI, josta käy ilmi seuraavat asiat:
-Nimimerkki
-Mihin autoon cooleria haetaan
-Haluatko pelkän coolerin vai koko paketin valmiiksi autoon asennettuna
Eli esim: "johniemi, 900S -90, koko paketti". Olis tosi jees jos viestit tulisivat tasan tuossa muodossa eli nimi, auto, cooleri/koko paketti, kommentteja ja ehdotuksia voi sit kirjoittaa erikseen viestin loppuun.
Ja toinen asia;
JOS TIEDÄT COOLEREIDEN MITOISTA JOTAIN, niin kirjoita mitat kans mulle privana. Mulla ei oo hajuakaan siitä minkäkokoinen cooleri mihinkin malliin mahtuu, eikä liiemmin siitä millaiset putkilähdöt kyseisessä coolerissa pitää olla.
Heti kun saan vähän enemmän tietoja niin laitan AM-worksille tarjouspyynnön mailitse, ja soitan proturbolle. Ja samalla siihen jäähdytinkorjaamoon jonka numeron turbo-s antoi.
Tonnarin coolerista: Tyydyn kyllä itse 50mm paksuun cooleriin (autossa ilmastointi). Saahan sen 60mm:n varmaan mahtumaan, mutta epäilen että tällöin joutuu siirtämään jäähdytintä. Toki jos valmistaja varmuudella takaa että 60mm mahtuu niin se muuttaa asiaa.... Sitäpaitsi 50mm on melkein tuplaten paksumpi kuin orginaali, joten eiköhän sekin riitä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Valmistajan on helppo vaatia "kaikki mitat". Tällöin vastuu siitä että cooleri sopii paikoilleen jää tilaajalle. Eiköhän meidän kannattaisi pyytää tarjous mallikohataisesti. Valmistan tehtäväksi jäisi hankkia mitat ja varmistaa että cooleri tosiaan sopii ko automalliin. Esim siten että mitat otetaan yhdestä autosta ja cooleri asennetaan myöskin paikoilleen (asennus ilmainen). Tilaus on kuitenkin niin suuri, että minusta meillä on hiukan varaa vaatia palvelua. Eikä ehkä kannata unohtaa noita swedu puljujakaan.
a9e0r0o0 kirjoitti:Valmistajan on helppo vaatia "kaikki mitat". Tällöin vastuu siitä että cooleri sopii paikoilleen jää tilaajalle. Eiköhän meidän kannattaisi pyytää tarjous mallikohataisesti. Valmistan tehtäväksi jäisi hankkia mitat ja varmistaa että cooleri tosiaan sopii ko automalliin. Esim siten että mitat otetaan yhdestä autosta ja cooleri asennetaan myöskin paikoilleen (asennus ilmainen). Tilaus on kuitenkin niin suuri, että minusta meillä on hiukan varaa vaatia palvelua. Eikä ehkä kannata unohtaa noita swedu puljujakaan.
Hyvä idea. Ehdotankin tätä puljuille loppuviikosta.
Ok.Passaa se tuo 500€:kin hinnaksi. On se puolet halvempi kuin maptunilla tai speedpartsilla. Ite tosiaan käytän noita speedpartsin mittoja autooni joten luulis mahtuvan.Ja samoten tyydyn paksuudeksi tohon 50mm.Mut miten hel.. kiinnikkeet sun muut letkujen paikat saa selvitettyä valmistajalle???Jos niillä ei tosiaan ole malleja 9000:sen coolerista. Siinäpä se vasta robleema onkin. Onhan siellä speedpartsin sivulla kuva siitä coolerista mut eipä siitä taida mitään selvitä..
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08