Kytkinvaijeri katkesi taas

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Kytkinvaijeri katkesi taas

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Taas se katkes :evil: :evil:
Viime syksynä kytkinvaijeri katkes 100tkm ajetusta NG:stä (M1996) ja tänä aamuna taas.

Noh, 2 vuoden takuu on kyllä Laakkoselta voimassa, mutta huollossa sanoivat että kytkimessä olis jotain häikkää ja kuulemma voi katketa kohta taas uudestaan.
Kytkinrempan hinnaksi sanottiin vähintään 1200e.

Mitäs nyt, rupeaa kohta v-käydä nousemaan ton NG:n kytkimen kanssa :evil: :evil:

Autossa nyt kilsoja 110tkm, ja huollotkin tehty aina ajoillaan.

En kyllä helpolla tommosta hintaa maksais kytkinrempasta. Voiko se olla tosiaan kytkimessä itsessään se vika?

Auttakee viisaammat...
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kannattaisiko muuttaa kytkin hydraulitoimiseksi, niin ei olisi ongelmia vaijereista?

Esimerkiksi Speedpartsilta (suomalainen jälleenmyyjä Pro-Car Service) saa NG900:n kytkimen muutossarjan:

http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_koppling.shtml
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saattais kannattaakkin samalla jos kytkinremppakin on tehtävä.
Toi hintapuoli vaan pikkasen mietityttää..

Kalliilta kuullostaa toi 1200e..
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Teemu kirjoitti:Saattais kannattaakkin samalla jos kytkinremppakin on tehtävä.
Toi hintapuoli vaan pikkasen mietityttää..

Kalliilta kuullostaa toi 1200e..
Onkohan se ihan varmaa, että kytkimessäkin olisi jotain häikkää? Ei sen puoleen, mutta vaikuttaa vähän rahastukselta. Voihan siinä kytkimessä tietysti olla vikaakin, kun tuo vaijeri katkeaa, mutta joka tapauksessa kannattaisi vaihtaa vaijerikytkin hydrauliseen kytkimeen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

Kuulostaa äärimmäisen hämärältä, mitä tekemistä varsinaisella kytkimellä/mekanismilla voisi olla asian kanssa? Surkean heikkoa tekoa nuo GM-kytkinvaijerit, parin kuukauden sisällä kaverin satkusta on kaksi kojahtanut, alkuperäinen ja tarvikevaijeri joka kiireellä tilalle vaihdettiin.
M93 9000 CS Aero (KA)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Kytkinvaijeri katkesi taas

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Teemu kirjoitti: Kytkinrempan hinnaksi sanottiin vähintään 1200e.
:roll: jep jep...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

GM900:n vaijerikytkimellä on taipumusta jäykistyä. Kun vaijeri on irroitettu kytkinasetelmaa voi kääntää ja voidella ne jäykistyvät paikat. Jos kytkin muuten on kunnossa ei täristä tai luista, niin tuskin vielä tarvitsee kytkinremonttiin ruveta... Vaijeriin kannattaa myös laittaa vaikkapa vaihteistoöljyä ennen paikalleen asennusta.

Eski
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Jopas ovat hyvän hinnan keksineet kytkinrempalle. Motonetista Sachsin kytkin 150e sekä vaihtotyö 200e. Jää vähän varaa merkkiliikkeen hintoihin. Kytkinvaijerin vaihtokaan ei tuota hintaa selitä.
BMW 320dA Coupe LCI
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Itelläkin edessä kytkinpaketin vaihto ja samalla laitetaan nestevälitteinen kytkin autoon.Ja paikka Pro-carservice.Aina ei meinaa mennä tietyt vaihteet päälle ja syyksi epäilen vaijeria tai emäntää,jolla se aina tekeekin sen.Ei koskaan mulla.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Uskaltaisko tonne kytkinkoppaan suihkia jotakin jotta sais herkisteltyä sitä siirtohaarukkaa? Jotain jarrujenpuhdistusainetta tms. CRC:t ja muut voiteluaineet voi tietty unohtaa jottei kytkinlevy mene pilalle.


Kytkimessä ei ole muuta vikaa kuin että poljin on tosiaan melko jäykkä.
Kytkin ei luista eikä täristä.

Ei tosiaan huvittais kytkinremppaa noilla hinnoilla ruveta teettämään.

Tämä vaijerinvaihto meni takuuseen, mutta kuulemma eivät osaa sanoa kuinka kauan vaijeri kestää jatkossa.
Kyllä on ihmeellinen homma... :x
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Mulla on nyt paukahtanut 2 vaijeria, ensin orkkis ja sen jälkeen manuaali säädöllä oleva...sanokaahan nyt minulle joku kuka tietää, että mistä noita manuaali säädöllisiä kykä vaijereita saa...minulla on ollut sellainen autossa kiinni ja nyt niitä ei muka saa enää mistään!!! Harmittaa vaankun tuo "automaattisäätöinen" ei tuppaa oikeen pelittämään :evil:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

saab900rs kirjoitti:mistä noita manuaali säädöllisiä kykä vaijereita saa...
Motonetin toissa vuonna myymä oli manuaalisäätöinen, tiedä sitten onko sama italialainen vielä myynnissä. Ostin aikanaan varavajeriksi ja tuli yllättäen käyttöön :lol:

Vaijerissa oli kyllä ainakin kuluneen kytkimen kanssa pieni mittavirhe, vaijeria ei saanut riittävän löysäksi, ei se nyt luistanut mutta painoi turhaa painelaakeria. Korjaantui sahaamalla sentti pois kiristimestä (nylonia). Uuden kytkimen kanssa sai sitten kiristää sentin takaisin.
Kestosta en tiedä, vaijerilla ajettu vasta muutama tuhat.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin