Kytkinvaijeri katkesi taas
Kytkinvaijeri katkesi taas
Taas se katkes
Viime syksynä kytkinvaijeri katkes 100tkm ajetusta NG:stä (M1996) ja tänä aamuna taas.
Noh, 2 vuoden takuu on kyllä Laakkoselta voimassa, mutta huollossa sanoivat että kytkimessä olis jotain häikkää ja kuulemma voi katketa kohta taas uudestaan.
Kytkinrempan hinnaksi sanottiin vähintään 1200e.
Mitäs nyt, rupeaa kohta v-käydä nousemaan ton NG:n kytkimen kanssa
Autossa nyt kilsoja 110tkm, ja huollotkin tehty aina ajoillaan.
En kyllä helpolla tommosta hintaa maksais kytkinrempasta. Voiko se olla tosiaan kytkimessä itsessään se vika?
Auttakee viisaammat...
Viime syksynä kytkinvaijeri katkes 100tkm ajetusta NG:stä (M1996) ja tänä aamuna taas.
Noh, 2 vuoden takuu on kyllä Laakkoselta voimassa, mutta huollossa sanoivat että kytkimessä olis jotain häikkää ja kuulemma voi katketa kohta taas uudestaan.
Kytkinrempan hinnaksi sanottiin vähintään 1200e.
Mitäs nyt, rupeaa kohta v-käydä nousemaan ton NG:n kytkimen kanssa
Autossa nyt kilsoja 110tkm, ja huollotkin tehty aina ajoillaan.
En kyllä helpolla tommosta hintaa maksais kytkinrempasta. Voiko se olla tosiaan kytkimessä itsessään se vika?
Auttakee viisaammat...
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kannattaisiko muuttaa kytkin hydraulitoimiseksi, niin ei olisi ongelmia vaijereista?
Esimerkiksi Speedpartsilta (suomalainen jälleenmyyjä Pro-Car Service) saa NG900:n kytkimen muutossarjan:
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_koppling.shtml
Esimerkiksi Speedpartsilta (suomalainen jälleenmyyjä Pro-Car Service) saa NG900:n kytkimen muutossarjan:
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_koppling.shtml
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Onkohan se ihan varmaa, että kytkimessäkin olisi jotain häikkää? Ei sen puoleen, mutta vaikuttaa vähän rahastukselta. Voihan siinä kytkimessä tietysti olla vikaakin, kun tuo vaijeri katkeaa, mutta joka tapauksessa kannattaisi vaihtaa vaijerikytkin hydrauliseen kytkimeen.Teemu kirjoitti:Saattais kannattaakkin samalla jos kytkinremppakin on tehtävä.
Toi hintapuoli vaan pikkasen mietityttää..
Kalliilta kuullostaa toi 1200e..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kuulostaa äärimmäisen hämärältä, mitä tekemistä varsinaisella kytkimellä/mekanismilla voisi olla asian kanssa? Surkean heikkoa tekoa nuo GM-kytkinvaijerit, parin kuukauden sisällä kaverin satkusta on kaksi kojahtanut, alkuperäinen ja tarvikevaijeri joka kiireellä tilalle vaihdettiin.
M93 9000 CS Aero (KA)
Re: Kytkinvaijeri katkesi taas
jep jep...Teemu kirjoitti: Kytkinrempan hinnaksi sanottiin vähintään 1200e.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
GM900:n vaijerikytkimellä on taipumusta jäykistyä. Kun vaijeri on irroitettu kytkinasetelmaa voi kääntää ja voidella ne jäykistyvät paikat. Jos kytkin muuten on kunnossa ei täristä tai luista, niin tuskin vielä tarvitsee kytkinremonttiin ruveta... Vaijeriin kannattaa myös laittaa vaikkapa vaihteistoöljyä ennen paikalleen asennusta.
Eski
Eski
Uskaltaisko tonne kytkinkoppaan suihkia jotakin jotta sais herkisteltyä sitä siirtohaarukkaa? Jotain jarrujenpuhdistusainetta tms. CRC:t ja muut voiteluaineet voi tietty unohtaa jottei kytkinlevy mene pilalle.
Kytkimessä ei ole muuta vikaa kuin että poljin on tosiaan melko jäykkä.
Kytkin ei luista eikä täristä.
Ei tosiaan huvittais kytkinremppaa noilla hinnoilla ruveta teettämään.
Tämä vaijerinvaihto meni takuuseen, mutta kuulemma eivät osaa sanoa kuinka kauan vaijeri kestää jatkossa.
Kyllä on ihmeellinen homma...
Kytkimessä ei ole muuta vikaa kuin että poljin on tosiaan melko jäykkä.
Kytkin ei luista eikä täristä.
Ei tosiaan huvittais kytkinremppaa noilla hinnoilla ruveta teettämään.
Tämä vaijerinvaihto meni takuuseen, mutta kuulemma eivät osaa sanoa kuinka kauan vaijeri kestää jatkossa.
Kyllä on ihmeellinen homma...
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mulla on nyt paukahtanut 2 vaijeria, ensin orkkis ja sen jälkeen manuaali säädöllä oleva...sanokaahan nyt minulle joku kuka tietää, että mistä noita manuaali säädöllisiä kykä vaijereita saa...minulla on ollut sellainen autossa kiinni ja nyt niitä ei muka saa enää mistään!!! Harmittaa vaankun tuo "automaattisäätöinen" ei tuppaa oikeen pelittämään
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Motonetin toissa vuonna myymä oli manuaalisäätöinen, tiedä sitten onko sama italialainen vielä myynnissä. Ostin aikanaan varavajeriksi ja tuli yllättäen käyttöönsaab900rs kirjoitti:mistä noita manuaali säädöllisiä kykä vaijereita saa...
Vaijerissa oli kyllä ainakin kuluneen kytkimen kanssa pieni mittavirhe, vaijeria ei saanut riittävän löysäksi, ei se nyt luistanut mutta painoi turhaa painelaakeria. Korjaantui sahaamalla sentti pois kiristimestä (nylonia). Uuden kytkimen kanssa sai sitten kiristää sentin takaisin.
Kestosta en tiedä, vaijerilla ajettu vasta muutama tuhat.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96