9satkun hattuhylly
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
9satkun hattuhylly
onko kukaan rakentanut sedan 9satkuun parempaa hattuhyllyä??
ajatus oli taas lennossa viikonloppuna ja kysymys kuuluu jos ottaa orggis hattuhyllyn poies ja tekee siitä muodoltaan samanlaisen kopion n.22mm mdf levyyn josta tulis itse hattuhylly osa... se putki siinä penkkien takana ei kanna sitä rakennelmaa mutta jos rakentais subi kotelon siihen keskelle sillä lailla että se elementti on kans hattuhyllyllä mutta kotelo jatkuu takapaksin pohjaan asti ....samalla laittaa hattuhyllylle joko 6 puolikkaan erillisarjan tai paremmat pyöreät kajarit..... omiin koteloihin.... ajatuksia/ ideoita tai muuta............
ajatus oli taas lennossa viikonloppuna ja kysymys kuuluu jos ottaa orggis hattuhyllyn poies ja tekee siitä muodoltaan samanlaisen kopion n.22mm mdf levyyn josta tulis itse hattuhylly osa... se putki siinä penkkien takana ei kanna sitä rakennelmaa mutta jos rakentais subi kotelon siihen keskelle sillä lailla että se elementti on kans hattuhyllyllä mutta kotelo jatkuu takapaksin pohjaan asti ....samalla laittaa hattuhyllylle joko 6 puolikkaan erillisarjan tai paremmat pyöreät kajarit..... omiin koteloihin.... ajatuksia/ ideoita tai muuta............
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Onhan noita värkkäilty. Ekan tein ysikymppiin MDF:stä ja paikat 8" kolmiteille, siitä kopioin satkuun hieman modifioituna n. 12mm vanerista 6x9:lle hyllyn ja tällä hetkellä on kiinni n. 120mm paksu vaneri-uretaani-finnfoam-hylly sisustanvärisellä nahalla verhoiltuna ja siinä kiinni 2x10" ja 2x6,5". Sen takia tuli noin paksu kun en halunnu subia, mut piti saada bassoa ja kontista ei saanu hävitä kuljetuskapasiteettia.
Teemu
Teemu
Saabismi iskee salakavalasti!
Ei siinä muuta kuin tukitangon orkkiskiinnikkeet ja ne pultinpaikat järeillä puuruuveilla. Elikkäs korkeutta kasvaa ylöspäin ja alapuoli on alkuperäisen tasolla. Tulee melkein puoleenväliin niskatukianalleolut kirjoitti:120mm eli 12cm paksu aika raju.... miten sellaisen kiinnitys sedan satkuun compiin ymmärrän kyllä ....

Kyllä se mulla kestää kun tein sen 3mm seinämäisestä vesiputkesta ja sitä vaneria, uretaania ja finnfoamia saa vaikkapa Starkista tai K-Raudasta. Mulle kyl jäi sitä sinistä 80 mm foamia jonkun verran ku aluks piti tehä vaa korokerenkaat mut sit läks lapasesta ja tein koko hyllyn. Ja kun se levy on liimattu vaneriin ni tukevoittaa kummasti ja sit uretaanilla muotoilin reunat kuten viisteen mikä tulee takaikkunaa vasten.nalleolut kirjoitti:kestääkö se tukitanko...esim 10" ja jotakin erillisarjaa??
täytyy katsella tilannetta mistä ostit tuota vaneri-uretaani-finnfoam-...
Miten nuo kotelot on tehty tuohon hattuhyllylle...? Itse pitäs alkaa kans väsäileen jonkun näköstä koteloa. Ajattelin tehdä samalla koko hattuhyllyn uusiksi 10-12mm MDF levystä ja päällystää sen jollain alkuperäistä vastaavalla viininpunaisella huovalla.Tri-Lo kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaisi vaihtaa tuo kuvassa näkyvä hattuhylly (6x9") hyväkuntoiseen BEIGEEN koskemattomaan, niin viestiä!![]()