mineraaliöljy 10-30 ja T16 kone
mineraaliöljy 10-30 ja T16 kone
mitä on odotettavissa jos Aero -86:n T16 koneeseen kaatelee Mobilin 10-30 mineraaliöljyt? Sattuisi tynnyristä ainetta löytymään, joku pelotteli venttiilien alkavan naputtamaan, voiko pitää paikkansa? Onko muita merkittäviä vaaroja? Öljynvaihtoväliähän pitää kyllä lyhentää varmaan reilusti mutta mutta...
t. Rami
t. Rami
****
VAG
VAG
Saattaahan se olla, ettei vääränlainen öljylaatu kunnolla toimi hydraulisten venttiilinpainimien kanssa. Aika jäykkää kylmänähän tuo on, eli voi olla ettei nouse kylmänä kunnolla kanteen täyttämään painimia jolloin naputtelee kunnes lämpiää..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
On aikas väärä paikka säästää öljynvaihdoissa, hydrauliset nostajat eivät tykkää mineraaleista juurikaan. Tuskin kummoisia laatuluokituksia öljypääläristä löytyy, vanhaan harraste-toyotaani ostin eilen 10W-30 (Neste) (mineraali) öljyä ja purkissa nimenomaan luki "ahtamattomiin bensiinimoottoreihin". Laita suosiolla tunnettujen merkkien synteettisiä tai täyssynteettisiä öljyjä. Synteettiset taitavat olla nykyisellään edesmenneitä "osasynteettisiä" öljyjä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kyl se 10W30 kelpaa sisäänajoöljyksi moottorirempan jälkeen tai sitten vapariin kesällä. Mie en ole rikas tai muutenkaan täydellisyyden tavoittelija, silti ajan Mobilin 5W50 synteettisillä ympärivuoden tolla 900:lla. 99:iin tulee kanssa kunnon öljyt, kunhan tässä kerkeen vaihtamaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Yksi kokemus mineraaliöljyistä. Viisi vuotta olin käyttänyt ruohonleikkurissa mineraaliöljyä ja vaihtanut ne vuosittain. Käyttötunteja koneelle on kertynyt yhteensä noin 50 tuntia. Koneella on ollut tapana pöläyttää tummat pakokaasut kierrosluvun käydessä alhaalla esimerkiksi rasitustilanteessa.
Viime keväänä tarkistin viisivuotishuoltona sytytystulpan, joka oli hyvin karstoittunut. Vaihdoin sen. En viitsinyt lähteä ostamaan öljyä erikseen ruohonleikkuriin, vaan käytin ylijäänyttä Rally Formulaa. Nytpä ei enää pöläyttelekään pakokaasuja vaikka miten kaasuttelisi.
Jos mineraaliöljy käyttäytyy matalaviritteisessä ruohonleikkurinmoottorissä edellä kuvatulla tavalla, niin jokainen voi itse miettiä miten se käyttäytyisi korkeaviritteisessä turbomoottorissa.
Viime keväänä tarkistin viisivuotishuoltona sytytystulpan, joka oli hyvin karstoittunut. Vaihdoin sen. En viitsinyt lähteä ostamaan öljyä erikseen ruohonleikkuriin, vaan käytin ylijäänyttä Rally Formulaa. Nytpä ei enää pöläyttelekään pakokaasuja vaikka miten kaasuttelisi.
Jos mineraaliöljy käyttäytyy matalaviritteisessä ruohonleikkurinmoottorissä edellä kuvatulla tavalla, niin jokainen voi itse miettiä miten se käyttäytyisi korkeaviritteisessä turbomoottorissa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03