eli millä maalilla kannattais maalata turbo ja pakosarja? vai kannattaako maalata?
on meinaan nuo 25 vuotta vanhat osat päässy jo hieman rappeutumaan, ja jos konehuoneesta muuten tehdään viimeisen päälle siisti niin nuo ei oikein sovi kuvaan..
vinkkejä kaivataan..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jos kyseessä esim B235R kone niin EGT on luokkaa 900Deg C vakiona, siis pakosarjasta mitattuna. Mikäli viritetty niin 950Deg C tulee nopeasti vastaan vedon kestäessä pidempään kun pari sek.
Kuvan moottorin peltipakosarjoissa on muistaakseni jollain lentokoneissakin käytettävällä menetelmällä tehty alumiinipinnoite. Uudenveroiset ja kiiltävät vielä vuosien jälkeen.
Velipoika maalasi opelixin pakosarjan jollain kuumankestospraylla, kestää 1500 astetta. Väri harmaa, ja on ainakin tähän asti pysynyt tosi hyvin, ja värikin on tallella. Turbo on luokkaa "iso" eli lämmöt on siinäkin korkeat... voin katsoa sen maalin nimen, jos kiinostaa
AP kirjoitti:Velipoika maalasi opelixin pakosarjan jollain kuumankestospraylla, kestää 1500 astetta. Väri harmaa, ja on ainakin tähän asti pysynyt tosi hyvin, ja värikin on tallella. Turbo on luokkaa "iso" eli lämmöt on siinäkin korkeat... voin katsoa sen maalin nimen, jos kiinostaa
katso ihmeessä! pitäis saada pikaisesti jotain maalia pintaan..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
AP kirjoitti:Velipoika maalasi opelixin pakosarjan jollain kuumankestospraylla, kestää 1500 astetta. Väri harmaa, ja on ainakin tähän asti pysynyt tosi hyvin, ja värikin on tallella. Turbo on luokkaa "iso" eli lämmöt on siinäkin korkeat... voin katsoa sen maalin nimen, jos kiinostaa
katso ihmeessä! pitäis saada pikaisesti jotain maalia pintaan..
Korjataanpa vielä, että se on siis 1500 fahrenheitiä eikä °C . Jokatapauksessa näyttäisi kestävän hyvin, 1500F= ~815°C.
Nimi on VHT flaming proof coating, ja siis spray-purkki. Maahantuoja näkyy olevan US-Parts Oy, en tiedä sitten saako tuota muualta