Pikaista neuvontaa vaille, Liikkuu taas!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Voi hitto, mistäs näen mikä FA omassa on?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Rafu kirjoitti:Voi hitto, mistäs näen mikä FA omassa on?
Siinä se lukee tyyppikilvessä, tuo 9000CD23T:n mallikilpi on joku yleismallinen vääränmerkkisen kilpi, jossa ei ole Saabin omaa tyyppiä merkitty.

Tässä erään vanhan automaattitonnarin kilpi:
Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tarkoitin että tuontapainen..... :?
En tarkoittanut että juuri tuollainen... :x
Näkyyhän siinä kuitenkin tuo ZF:n logo.. :)

*saaxxxxxxx tätä pilkunviilausta...!!!!*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Joo avopuoliso tuon löysikin vaikka pikavilkaisulla eilen en itse nähnyt. Eli FA 43201 oli kilvessä lukenut.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

No hyvä että loppujen lopuksi kilpi löytyi, vaikka pilkkuja viilattiin.
Enää pitäisi viilata sen verran, että laatikko alkaisi toimia niin kuin pitää...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

jus kirjoitti:No hyvä että loppujen lopuksi kilpi löytyi, vaikka pilkkuja viilattiin.
Enää pitäisi viilata sen verran, että laatikko alkaisi toimia niin kuin pitää...
Pikainen kustannusarvio huollolta 2000€ :(
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Käykö tuohon nyt ainoastaan tuo sama laatikko eli FA 43201?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Rafu kirjoitti:Käykö tuohon nyt ainoastaan tuo sama laatikko eli FA 43201?
Voihan tuo FA43205 käydä myös.
( tuo B234L sen kertonee, mutta vaijereissa voi olla eroja sekä vetarin
majoissa voi olla eroavaisuuksia )

EPC kertoo seuraavaa.
Article : Vaihteisto
PartNo : 4280640
Usage : 1994-1995, B234L, B234E, MARKED: FA 43201, NLS-USE 4775193

Article : Vaihteisto
PartNo : 4478814
Usage : 1995-1997, B234L, B234E, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193

Article : Vaihteisto
PartNo : 4775193
Usage : B234L, B234E, MARKED: FA 43209
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Taas tuli yksi hassu juttu mieleeni....
Tarkasta ensin se laatikon öljypumppu, meinaan jos se on sökö niin
ei nosta paineita laatikkoon.

Osat 124 - 129. ( tosin laatikon joutuu "katkaisemaan" )
http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Ac ... 04HP18.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

9000CD23T kirjoitti:Taas tuli yksi hassu juttu mieleeni....
Tarkasta ensin se laatikon öljypumppu, meinaan jos se on sökö niin
ei nosta paineita laatikkoon.

Osat 124 - 129. ( tosin laatikon joutuu "katkaisemaan" )
http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Ac ... 04HP18.pdf
Ei ole oikein tiloja kuin teeseitse halli. Näyttää aika pahalta tuo laatikko sisältä muutenkin. Onkos noita monet itse availleet?

Suodatin varmaan kannattaisi tutkia. Kitkapintojen liikkeellelähtöä ja suodattimen tukkimista epäili korjausmies.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

9000CD23T kirjoitti:
Rafu kirjoitti:Käykö tuohon nyt ainoastaan tuo sama laatikko eli FA 43201?
Voihan tuo FA43205 käydä myös.
( tuo B234L sen kertonee, mutta vaijereissa voi olla eroja sekä vetarin
majoissa voi olla eroavaisuuksia )
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Tuollainen FA43205 olisi tiedossa. Miten iso homma se sitten mahdollisesti olisi saada paikoilleen..?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tarkoittaa sitä että:
1.Kiinnitys on todennäköisesti sama.
2.Laatikon ohjaus järjestelmässä saattaa olla eroja
- jos sähköohjattu niin esim pistokkeet voivat olla erilaisia
- ja mahdolliset vaijeri kiinnitykset voivat olla erilaiset.
- vetomaljoissa on tuskin eroja.

Ainakin vanhemmat tonnarin laatikot istuvat hyvin paikalleen.
Ja ne erot ovat lähinnä nuo vaijerit, sekä ns..simulointi paine eroaa
2.0t:n laatikossa tämä simulointipaine on 0 - 4bar.
2.3T:n laatikossa vastaava paine on 0 - 3.7bar ( joten onko tuolla
0.3bar paine erolla vaikutusta..? )
Ja aikalailla samat sisuskalut löytyy.
Perä ainakin on prikulleen sama

Öljytilavuus on suurempi 2.0t:n laatikossa.
Ja painoero on n.20kg verrattuna 2.3:n laatikkoon.
( ei tietoa mistä moinen painoero )

*nämä tiedot on kerätty ZF:n manuaaleista*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Siitä irroituksesta, oheisessa linkissä irrotellaan manuaali askia
mutta melkolailla samanlaiset kujeet on myös automaatti askin
irroittamisessa.
Tosin kuvassa on NG900, mutta hyvin samanlaiselta tuo ympäristö
näyttää kuin tonnarissa.
Tuo moottorin tukeminen on tärkeä juttu.
( halli nosturi on myös kätevä tässä hommassa )
Lisätään vielä että tonnarissa tuo apurunko on jaettavissa.
( sen otin irti kuskin puolelta )
Ja pakoputkea ei tarvitse irroittaa.
Lisäksi momentinmuunnin pitää irroittaa auton alapuolelta
( olikohan se kolmella pultilla kiinni vauhtipyörässä )
Kun vaihteistoa vedetään irti niin pitää katsoa että momentinmuunnin
tulee vaihteiston mukana ulos.
Ja laatikko otetaan ulos auton alakautta.
Starttimoottori pitää myös irroittaa ( se voi roikkua johtojensa varassa )


http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... ission.htm
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ke Elo 10, 2005 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

olisi 1996 aeron loota tarjottu FA43205.
Viimeksi muokannut Rafu, Ke Elo 10, 2005 07:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tehojen puolesta kestää kyllä.

Usage : 1996-1998, B204L, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193
Usage : 1995-1997, B234L, B234E, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193

Minusta tuo kyllä istuu sínne paikalleen, kysyppäs myyjältä
niistä ns..kick down vaijerin kiinnityksistä.
Tai TCS:n pistokkeista.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin