Pikaista neuvontaa vaille, Liikkuu taas!
Siinä se lukee tyyppikilvessä, tuo 9000CD23T:n mallikilpi on joku yleismallinen vääränmerkkisen kilpi, jossa ei ole Saabin omaa tyyppiä merkitty.Rafu kirjoitti:Voi hitto, mistäs näen mikä FA omassa on?
Tässä erään vanhan automaattitonnarin kilpi:

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pikainen kustannusarvio huollolta 2000€jus kirjoitti:No hyvä että loppujen lopuksi kilpi löytyi, vaikka pilkkuja viilattiin.
Enää pitäisi viilata sen verran, että laatikko alkaisi toimia niin kuin pitää...

"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Voihan tuo FA43205 käydä myös.Rafu kirjoitti:Käykö tuohon nyt ainoastaan tuo sama laatikko eli FA 43201?
( tuo B234L sen kertonee, mutta vaijereissa voi olla eroja sekä vetarin
majoissa voi olla eroavaisuuksia )
EPC kertoo seuraavaa.
Article : Vaihteisto
PartNo : 4280640
Usage : 1994-1995, B234L, B234E, MARKED: FA 43201, NLS-USE 4775193
Article : Vaihteisto
PartNo : 4478814
Usage : 1995-1997, B234L, B234E, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193
Article : Vaihteisto
PartNo : 4775193
Usage : B234L, B234E, MARKED: FA 43209
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Taas tuli yksi hassu juttu mieleeni....
Tarkasta ensin se laatikon öljypumppu, meinaan jos se on sökö niin
ei nosta paineita laatikkoon.
Osat 124 - 129. ( tosin laatikon joutuu "katkaisemaan" )
http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Ac ... 04HP18.pdf
Tarkasta ensin se laatikon öljypumppu, meinaan jos se on sökö niin
ei nosta paineita laatikkoon.
Osat 124 - 129. ( tosin laatikon joutuu "katkaisemaan" )
http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Ac ... 04HP18.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ei ole oikein tiloja kuin teeseitse halli. Näyttää aika pahalta tuo laatikko sisältä muutenkin. Onkos noita monet itse availleet?9000CD23T kirjoitti:Taas tuli yksi hassu juttu mieleeni....
Tarkasta ensin se laatikon öljypumppu, meinaan jos se on sökö niin
ei nosta paineita laatikkoon.
Osat 124 - 129. ( tosin laatikon joutuu "katkaisemaan" )
http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Ac ... 04HP18.pdf
Suodatin varmaan kannattaisi tutkia. Kitkapintojen liikkeellelähtöä ja suodattimen tukkimista epäili korjausmies.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Tuollainen FA43205 olisi tiedossa. Miten iso homma se sitten mahdollisesti olisi saada paikoilleen..?9000CD23T kirjoitti:Voihan tuo FA43205 käydä myös.Rafu kirjoitti:Käykö tuohon nyt ainoastaan tuo sama laatikko eli FA 43201?
( tuo B234L sen kertonee, mutta vaijereissa voi olla eroja sekä vetarin
majoissa voi olla eroavaisuuksia )
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tarkoittaa sitä että:
1.Kiinnitys on todennäköisesti sama.
2.Laatikon ohjaus järjestelmässä saattaa olla eroja
- jos sähköohjattu niin esim pistokkeet voivat olla erilaisia
- ja mahdolliset vaijeri kiinnitykset voivat olla erilaiset.
- vetomaljoissa on tuskin eroja.
Ainakin vanhemmat tonnarin laatikot istuvat hyvin paikalleen.
Ja ne erot ovat lähinnä nuo vaijerit, sekä ns..simulointi paine eroaa
2.0t:n laatikossa tämä simulointipaine on 0 - 4bar.
2.3T:n laatikossa vastaava paine on 0 - 3.7bar ( joten onko tuolla
0.3bar paine erolla vaikutusta..? )
Ja aikalailla samat sisuskalut löytyy.
Perä ainakin on prikulleen sama
Öljytilavuus on suurempi 2.0t:n laatikossa.
Ja painoero on n.20kg verrattuna 2.3:n laatikkoon.
( ei tietoa mistä moinen painoero )
*nämä tiedot on kerätty ZF:n manuaaleista*
1.Kiinnitys on todennäköisesti sama.
2.Laatikon ohjaus järjestelmässä saattaa olla eroja
- jos sähköohjattu niin esim pistokkeet voivat olla erilaisia
- ja mahdolliset vaijeri kiinnitykset voivat olla erilaiset.
- vetomaljoissa on tuskin eroja.
Ainakin vanhemmat tonnarin laatikot istuvat hyvin paikalleen.
Ja ne erot ovat lähinnä nuo vaijerit, sekä ns..simulointi paine eroaa
2.0t:n laatikossa tämä simulointipaine on 0 - 4bar.
2.3T:n laatikossa vastaava paine on 0 - 3.7bar ( joten onko tuolla
0.3bar paine erolla vaikutusta..? )
Ja aikalailla samat sisuskalut löytyy.
Perä ainakin on prikulleen sama
Öljytilavuus on suurempi 2.0t:n laatikossa.
Ja painoero on n.20kg verrattuna 2.3:n laatikkoon.
( ei tietoa mistä moinen painoero )
*nämä tiedot on kerätty ZF:n manuaaleista*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Siitä irroituksesta, oheisessa linkissä irrotellaan manuaali askia
mutta melkolailla samanlaiset kujeet on myös automaatti askin
irroittamisessa.
Tosin kuvassa on NG900, mutta hyvin samanlaiselta tuo ympäristö
näyttää kuin tonnarissa.
Tuo moottorin tukeminen on tärkeä juttu.
( halli nosturi on myös kätevä tässä hommassa )
Lisätään vielä että tonnarissa tuo apurunko on jaettavissa.
( sen otin irti kuskin puolelta )
Ja pakoputkea ei tarvitse irroittaa.
Lisäksi momentinmuunnin pitää irroittaa auton alapuolelta
( olikohan se kolmella pultilla kiinni vauhtipyörässä )
Kun vaihteistoa vedetään irti niin pitää katsoa että momentinmuunnin
tulee vaihteiston mukana ulos.
Ja laatikko otetaan ulos auton alakautta.
Starttimoottori pitää myös irroittaa ( se voi roikkua johtojensa varassa )
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... ission.htm
mutta melkolailla samanlaiset kujeet on myös automaatti askin
irroittamisessa.
Tosin kuvassa on NG900, mutta hyvin samanlaiselta tuo ympäristö
näyttää kuin tonnarissa.
Tuo moottorin tukeminen on tärkeä juttu.
( halli nosturi on myös kätevä tässä hommassa )
Lisätään vielä että tonnarissa tuo apurunko on jaettavissa.
( sen otin irti kuskin puolelta )
Ja pakoputkea ei tarvitse irroittaa.
Lisäksi momentinmuunnin pitää irroittaa auton alapuolelta
( olikohan se kolmella pultilla kiinni vauhtipyörässä )
Kun vaihteistoa vedetään irti niin pitää katsoa että momentinmuunnin
tulee vaihteiston mukana ulos.
Ja laatikko otetaan ulos auton alakautta.
Starttimoottori pitää myös irroittaa ( se voi roikkua johtojensa varassa )
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... ission.htm
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ke Elo 10, 2005 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
olisi 1996 aeron loota tarjottu FA43205.
Viimeksi muokannut Rafu, Ke Elo 10, 2005 07:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tehojen puolesta kestää kyllä.
Usage : 1996-1998, B204L, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193
Usage : 1995-1997, B234L, B234E, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193
Minusta tuo kyllä istuu sínne paikalleen, kysyppäs myyjältä
niistä ns..kick down vaijerin kiinnityksistä.
Tai TCS:n pistokkeista.
Usage : 1996-1998, B204L, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193
Usage : 1995-1997, B234L, B234E, MARKED: FA 43205, NLS-USE 4775193
Minusta tuo kyllä istuu sínne paikalleen, kysyppäs myyjältä
niistä ns..kick down vaijerin kiinnityksistä.
Tai TCS:n pistokkeista.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#