Tekijämiestä haetaan / tarjouspyyntö (og 900 remppa)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Tekijämiestä haetaan / tarjouspyyntö (og 900 remppa)

Viesti Kirjoittaja MikaV »

Morjens morjens,

parin muuton ja mittavan häsläämisen jälkeen olisi taas
aika palata harrastuksen pariin, muttakun ei kerrostaloasuminen
oikeen siihen anna mahdollisuuksia, niin jos edes ajamaan pääsisi.

Eli etsin saabilleni remontintekijää, remontti sisältää:

Jarruremontti (Levyt, palat, putket mitä tarvii jne.)
Alustaremppa (uudet jouset & iskarit)
Keskuslukko + hälytinasennus

Löytyykö foorumista henkilöä jolla olisi sekä aikaa että osaamista tähän projektiin?

Kyseessä on siis 900 '89 3d kaasari.

Myös jos korjauspaikka olisi helsingissä tai mielellään lähialueilla,
olisi plussaa.

eimuutakun maililla tai puhelimella ilmotuksia että mihin hintaan ja
millä aikataululla onnistuisi.
Mielummin annan autoni saabistin kuin jonkun tusinakorjaamon käsiin.

sähköposti:
epidemik@862music.com

puhelin:
044 046 5353

Terv.
Mika Viitanen
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja MikaV »

Lisätään vielä että josei toisin sovita niin toimitan itse kaikki osat paikan päälle auton kera.
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja MikaV »

Eikö ketään löydy? Rohkeasti vaan tarjousta tulemaan, kyllä hyvästä työstä hyvin maksetaan.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Jos ei ketään löydy, niin hakuninmaan katsastuskonttorin päädyssä on korjaamo, jonka omistaja/asentaja ajaa itse og900 saabilla. (muistaakseni MV autohuolto tai jotain). Muitakin saab asentajia pääkaupunkiseudulta löytyy useita. Tällä foorumilla varmasti on tietoa noista asentajista.

-Jarrulevyjen irroittaminen vaatii paineilmatyökalut. (voi joku saada muutenkin sen ruuvin irti, mutta hankalaa on ja aikaa palaa)

Muut noista on ihan kotityökaluilla tehtävissä.
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja MikaV »

ja vielä lisätään tän päivästen yhteydenottojen (kiitos niistä) perusteella lisättäköön että hälytin & keskuslukkohommat EI sisälly tähän pakettiin.

yhteydenottoja vaan, ja nopealle tekijälle pistetään vielä pikkasen ekstraa hintaan.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sami kirjoitti: -Jarrulevyjen irroittaminen vaatii paineilmatyökalut. (voi joku saada muutenkin sen ruuvin irti, mutta hankalaa on ja aikaa palaa)
Tätä en kyllä allekirjottaisi. Mihin niitä paineilmakaluja tarvitaan? Eli mitähän ruuvia mahdat tarkoittaa. Käsittääkseni ruuveja on vain se 1 Torx mutta en keksi miten sen irrottamiseen paineilmaa tarvittaisiin. :) Ruosteessa voi toki olla, mutta pahimmillaankin lähtee aika kivuttomasti poraamalla, on aika pehmeää tavaraa tuo ruuvi. Muut pultit jos on tiukassa niin lähtee kyllä jatkovarrella helposti. Kaikenkaikkiaan minusta kohtuuhelppo tuo levyjen vaihto operaationa kuitenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Sami kirjoitti:-Jarrulevyjen irroittaminen vaatii paineilmatyökalut. (voi joku saada muutenkin sen ruuvin irti, mutta hankalaa on ja aikaa palaa)
Lähtee hyvinkin kätevästi iskumeisselillä se torxi auki,
itse olen kuitenkin ihan tavallisella torximeisselillä noita availlut...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Pikkasen kaukana oon, oishan nuo minunkin pajalla muuten onnistuneet.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja MikaV »

Harmillisesti nyt näyttää siltä että joutuu satkun viemään ihan oikeaan korjaamoon.
Outoa että alunperin kun remppa tuli ajankohtaseks, niin aattelin että tämä remppaajan löytäminen olisi se helpoin homma... Noh, eipä käynyt näin:)
Kiitos kuitenkin kaikille yhteydenotoista!

-mika
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja MikaV »

Ja vielä jos joku osaa suositella hesan alueella hyvän hinta-laatusuhteen omaavaa korjaamoa...
MikaV
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 13:25
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja MikaV »

Ja homma etenee... parilta korjaamolta oon kysyny nyt ja kyllä meinas leuka pudota ton hintahaarukan takia..

Eli hommaan sisältyi jarruremontti & iskarit&jouset vaihto.

Esso pukinmäki
Työn osuus pyytämissänne korjauksissa on yhteensä noin 400 EUR.
ja

Ant-Auto
vaikea ihan tarkkaan kun ei tiedä jarrutöiden laajuutta

mutta työn osuuden arvioisin olevan jossain 700 - 1000 e
että sellasta... kuulostaa tuo jälkimmäinen jo suht hullulta, ja ensimmäinen, mikäli rajoissa pysyy, ihan siedettävältä.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

MikaV kirjoitti:Ja vielä jos joku osaa suositella hesan alueella hyvän hinta-laatusuhteen omaavaa korjaamoa...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17160
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Vaihdatin eteen iskarit ja jouset sekä jousilautaset taannoin Järvenpääläisellä Saab, Volvo ja Rellupajalla nimeltä Autopalvelu Tervashonka. Tuo etupään remppa kustansi reilu 95€. Tuntihinnoittelu on heillä jotain 45€:n suuntaan.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

jcarlson kirjoitti:Tätä en kyllä allekirjottaisi. Mihin niitä paineilmakaluja tarvitaan? Eli mitähän ruuvia mahdat tarkoittaa. Käsittääkseni ruuveja on vain se 1 Torx mutta en keksi miten sen irrottamiseen paineilmaa tarvittaisiin. :) Ruosteessa voi toki olla, mutta pahimmillaankin lähtee aika kivuttomasti poraamalla, on aika pehmeää tavaraa tuo ruuvi. Muut pultit jos on tiukassa niin lähtee kyllä jatkovarrella helposti. Kaikenkaikkiaan minusta kohtuuhelppo tuo levyjen vaihto operaationa kuitenkin.
Kyllä se joillakin varmaan helposti lähtee. Minulla ekassa remontissa (silloin se jarrulevyn ruuvi oli ristipää), se oli erittäin tiukka. Hankin juuri semmoisen meisselin, jonka päähän lyödään ja se samalla pyörähtää. Ei lähtenyt. No kerrostalon parkkipaikalla ei porakoneet toimi ja laitoin renkaat takas ja ajoin huoltamolle, jossa toi ruuvi löysättiin paineilma vehkeillä (isku päällä) ja näytti lähtevän vaivattomasti. Samantien ruuvi käsin kiinni ja takaisin kotipihaan jatkamaan remonttia :D Aloin haaveilemaan, että kunhan hankitaan oma talo, sinne tulee iso halli, jossa on kompura ja kunnon työkalut:)

Seuraavassa autossa olikin sitten jo torxit ja olin varautunut räikkäjärjestelmällä. Taas pajalle, eikä lähtenyt heilläkään, joten porakoneella ruuvi veks, uusi ruuvi käsin paikalleen ja sama homma --> kotipihaan jatkamaan remonttia :D

Kerrostalon parkkipaikalla on rajalliset mahdollisuudet, vaikka siellä on tullut tehtyä kansiremonteista lähtien kaikenlaista :D Kunnon tiloissa ja hyvillä työkaluilla kaikki on varmasti helpompaa.

MikaV:lle:

Tuo 400e kuulostaa kohtuudelta työnosuudeksi. Kysypä myös kaivokselan ostoskeskuksen korjaamosta/varaosaliikkeestä tarjousta osineen.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Parkkipaikallahan meikäläinenkin on kaikki rempat tehnyt. Mukaanlukien koneremontti ja useampi kansiremppa. Ja kytkimen pääsylinterin vaihto 2x pakkasella. :D

Porakoneen saa näppärästi käyttöön parkkipaikalla, jos on lämpöpaikka. Pikkurälläkkäkin pyörii vielä niin ettei sulakkeet pala. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin