PakoputkiV-M kirjoitti:putki tukossa/litissä (siis Jounin tapauksessa).
V-M
Maptun Stege1:sen tehoista
Meikäläisellä alkoi steg-1 tonnarissa oikkuilemaan. Vaihdoin by-passin siihen "viggenin" malliseen boschiin ja samalla uusin sen imusarjaan menevän letkun. Samalla uusin myös ahtopainemittarin liitännän. Piti nimittäin ihmeellistä suhinaa ahtaessa. Muuta ongelmaa ei ollut.
No nyt sitten ahdot karkaa "tappiin" jos väännättää, iskee fuel-cutin päälle jos esim. kakkosella kiihdyttää aloittaen alhaisilta kierroksilta. Kierrosten noustessa ahdot ovat ihan ok siinä ~1 bar luokkaa eivätkä heilu, mutta taas vaihdetta vaihtaessa ahdot karkaa korkeiksi kun vääntöä tarvii. Ihan outoa, eihän tuon by-pass-venan pitäisi vaikuttaa tuohon?
Vai onkohan hukkaportti mennyt sopivasti jonkinlaiseen jumitilaan? Mankkuvenan letkut ovat ihan ok kiinni.
No nyt sitten ahdot karkaa "tappiin" jos väännättää, iskee fuel-cutin päälle jos esim. kakkosella kiihdyttää aloittaen alhaisilta kierroksilta. Kierrosten noustessa ahdot ovat ihan ok siinä ~1 bar luokkaa eivätkä heilu, mutta taas vaihdetta vaihtaessa ahdot karkaa korkeiksi kun vääntöä tarvii. Ihan outoa, eihän tuon by-pass-venan pitäisi vaikuttaa tuohon?
Vai onkohan hukkaportti mennyt sopivasti jonkinlaiseen jumitilaan? Mankkuvenan letkut ovat ihan ok kiinni.
Pääsi vähän tarina rönsyilemään...., mutta tuohon topiciin ehdin jo kertoa mitä on tänään selvinnyt:deportivo kirjoitti:Tekeekö samaa mag.vent liitin irti?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24649
Taidat höpöttääMilli kirjoitti:Pakko myöntää et nopea on. Mulla ei mitään jakoja tuommosiin aikoihin.V-M kirjoitti:Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?deportivo kirjoitti:Mitä lukemia oot V-M kellottanut 80-120 ja 100-150?
G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->
testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Siis videopätkää katoit ja kellotit samalla ? Jos näin teit niin olihan sulla videopätkän framerate oikea ?V-M kirjoitti:Taidat höpöttääMilli kirjoitti:Pakko myöntää et nopea on. Mulla ei mitään jakoja tuommosiin aikoihin.V-M kirjoitti: Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?
G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->
testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s
V-MOtin video pätkän tuosta ja siitä käsi otolla sitten mittailin -> tuli 80-120 n.4.5s, 100-150 6.8s ja 120-160 n.6.5s. Vetona tuo oli huono mutta enpä viittiny montaa sellasta tehdä
![]()
V-M
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Saab 9-5 Aero 2.3T Man. -04
Katso kytkentäkaaviot WISsistä, eiköhän se sieltä selviä...tevisu kirjoitti:Onkohan se foorumilla vaikuttava saabisti, joka oli laittanut T7 mankkuvenan T5. Halvemmalla pääsisi.
Kuulemma toimii, mutta pitäisi tuo piuhojen järjestys selvittää. T7:n mankkuvenassa kun on yksi johdin enemmän.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Empä kattonu kun file on .3gb ja Realplayerillä sitä kattelin ja siellä näkyy 73Kbps? Liekkö tuo nyt sitten oikea.9000cst kirjoitti: Siis videopätkää katoit ja kellotit samalla ? Jos näin teit niin olihan sulla videopätkän framerate oikea ?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
...ööö...jos sä katsoisit, tekisit johtosarjan väliin ja toimittaisit mulle...tarjoon vaikka pullakaffeet...Vigge kirjoitti:Katso kytkentäkaaviot WISsistä, eiköhän se sieltä selviä...tevisu kirjoitti:Onkohan se foorumilla vaikuttava saabisti, joka oli laittanut T7 mankkuvenan T5. Halvemmalla pääsisi.
Kuulemma toimii, mutta pitäisi tuo piuhojen järjestys selvittää. T7:n mankkuvenassa kun on yksi johdin enemmän.
No joo, pikkuisen kiirusta pukkaa eikä ehdi syventymään. Tällä viikolla pitäisi tulla tosin uusi mag.vena takuuseen.
tuo on datarate, framerate kertoo kuinka monta kuvaa "näkyy" sekunnissa, esim 25pal 30ntsc. Digikameroissa esiintyy myös 12 tjsp.V-M kirjoitti:Empä kattonu kun file on .3gb ja Realplayerillä sitä kattelin ja siellä näkyy 73Kbps? Liekkö tuo nyt sitten oikea.9000cst kirjoitti: Siis videopätkää katoit ja kellotit samalla ? Jos näin teit niin olihan sulla videopätkän framerate oikea ?
V-M
Referenssiä sen verran että vakio viggen pyyhkäisee välin mittarin mukaan hieman yli neljässä sekunnissa jos oikein muistan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Ööh, eikö se ole niin että T5:sen venassa on yksi piuha enemmän?tevisu kirjoitti:...ööö...jos sä katsoisit, tekisit johtosarjan väliin ja toimittaisit mulle...tarjoon vaikka pullakaffeet...Vigge kirjoitti:Katso kytkentäkaaviot WISsistä, eiköhän se sieltä selviä...tevisu kirjoitti:Onkohan se foorumilla vaikuttava saabisti, joka oli laittanut T7 mankkuvenan T5. Halvemmalla pääsisi.
Kuulemma toimii, mutta pitäisi tuo piuhojen järjestys selvittää. T7:n mankkuvenassa kun on yksi johdin enemmän.![]()
No joo, pikkuisen kiirusta pukkaa eikä ehdi syventymään. Tällä viikolla pitäisi tulla tosin uusi mag.vena takuuseen.
------------------------
T5
käämejä kaksi
resistanssi 3 +-1
säätöjännite PWM 12v 90Hz kun rpm <2500
ja 70Hz kun rpm >2500
Liitin kolme napaa
1 BU = ohjaus (maadoitus) --> ECU 26
2 OG --> +54 varokkeen 24 kautta
3GN/Bk = ohjaus (maadoitus) --> ECU 2
Maadoittamalla ECUn napa 2 pidemmäksi ajaksi kuin napa 26 pienentää ahtopainetta ja päinvastoin.
----------------------------
T7
käämrjä yksi
resistanssi 8 ohm +- 1
Säätöjännite PWM 12V 32hz
Liitin kaksi napaa
1. YE/GY ---> liitoskappaleelle H33-5 -->+15
2. BU --> ECU napa 13 (maa)
Kompressorivirtaus kasvaa pulssisuhteen myötä. Eli siis ahtopaine laskee.
-----------------------
Täten voidaan siis päätellä en jos joku tuon on saanut toimimaan "suoraa kytkemällä" niin tulee kytkentä tehdä niin että T5:en makkuvenan piuha nr 2 vedetään T7 venan ykköseen. Ja T5:sen makun kolmonen T7 venan kakkoseen.
Itse en kyllä jaksaa uskoa että tuo toimisi kovin kaksisesti, onhan noissa eroa kuin yöllä ja päivällä toiminnallisesti...
#1730
500whp.net member
500whp.net member