Maptun Stege1:sen tehoista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

V-M kirjoitti:putki tukossa/litissä (siis Jounin tapauksessa).

V-M
Pakoputki :?: Kun kanssa vähän epäilyttää se motonetin putki, katilta taakse se on kyllä semmosta tiimarimallia, kai se pitää viimestään ens kesäks laittaa 3" taakse asti, tai joku hyvä rosterisysteemi.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Meikäläisellä alkoi steg-1 tonnarissa oikkuilemaan. Vaihdoin by-passin siihen "viggenin" malliseen boschiin ja samalla uusin sen imusarjaan menevän letkun. Samalla uusin myös ahtopainemittarin liitännän. Piti nimittäin ihmeellistä suhinaa ahtaessa. Muuta ongelmaa ei ollut.

No nyt sitten ahdot karkaa "tappiin" jos väännättää, iskee fuel-cutin päälle jos esim. kakkosella kiihdyttää aloittaen alhaisilta kierroksilta. Kierrosten noustessa ahdot ovat ihan ok siinä ~1 bar luokkaa eivätkä heilu, mutta taas vaihdetta vaihtaessa ahdot karkaa korkeiksi kun vääntöä tarvii. Ihan outoa, eihän tuon by-pass-venan pitäisi vaikuttaa tuohon?

Vai onkohan hukkaportti mennyt sopivasti jonkinlaiseen jumitilaan? Mankkuvenan letkut ovat ihan ok kiinni.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Tekeekö samaa mag.vent liitin irti?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

deportivo kirjoitti:Tekeekö samaa mag.vent liitin irti?
Pääsi vähän tarina rönsyilemään...., mutta tuohon topiciin ehdin jo kertoa mitä on tänään selvinnyt:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24649
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Milli kirjoitti:
V-M kirjoitti:
deportivo kirjoitti:Mitä lukemia oot V-M kellottanut 80-120 ja 100-150?
Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?

G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->

testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s

V-M
Pakko myöntää et nopea on. Mulla ei mitään jakoja tuommosiin aikoihin.
Taidat höpöttää :? Otin video pätkän tuosta ja siitä käsi otolla sitten mittailin -> tuli 80-120 n.4.5s, 100-150 6.8s ja 120-160 n.6.5s. Vetona tuo oli huono mutta enpä viittiny montaa sellasta tehdä :roll:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

V-M kirjoitti:
Milli kirjoitti:
V-M kirjoitti: Miten nuo pitäisi tehdä? nostaa vauhti ensin tuohon hieman alle ja siitä polkea vaiko 0 -> 120 ja kellotus väliltä 80-120?

G-tech antoi tuolla 0-120 mittauksella ->

testi veto:
välille 80-120 ja 0-100
1. 4.25s 7.3s
2. 4.16s 7.1s
3. 4.04s 6.8s
4. 3.75s 6.2s

V-M
Pakko myöntää et nopea on. Mulla ei mitään jakoja tuommosiin aikoihin.
Taidat höpöttää :? Otin video pätkän tuosta ja siitä käsi otolla sitten mittailin -> tuli 80-120 n.4.5s, 100-150 6.8s ja 120-160 n.6.5s. Vetona tuo oli huono mutta enpä viittiny montaa sellasta tehdä :roll:

V-M
Siis videopätkää katoit ja kellotit samalla ? Jos näin teit niin olihan sulla videopätkän framerate oikea ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Outoa, foorumilla ja maptun on neuvonut että crc:tä vaan sisään 8O HITTO!
Pysyn edelleen "huimassa väitteessäni", magneettiventtiilin sisällä EI ole mitään voideltavaa.
Mankun sisällä on vain 2 kelaa ja peltilevy.
Ja hintaakin ainakin T5:seen "sopivasti". :cry:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

On todellakin sopivasti. Itsehän tilasin vähän käytetyn 25 eurolla pari vuotta sitten..
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Onkohan se foorumilla vaikuttava saabisti, joka oli laittanut T7 mankkuvenan T5. Halvemmalla pääsisi.
Kuulemma toimii, mutta pitäisi tuo piuhojen järjestys selvittää. T7:n mankkuvenassa kun on yksi johdin enemmän.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

tevisu kirjoitti:Onkohan se foorumilla vaikuttava saabisti, joka oli laittanut T7 mankkuvenan T5. Halvemmalla pääsisi.
Kuulemma toimii, mutta pitäisi tuo piuhojen järjestys selvittää. T7:n mankkuvenassa kun on yksi johdin enemmän.
Katso kytkentäkaaviot WISsistä, eiköhän se sieltä selviä...
#1730
500whp.net member
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

9000cst kirjoitti: Siis videopätkää katoit ja kellotit samalla ? Jos näin teit niin olihan sulla videopätkän framerate oikea ?
Empä kattonu kun file on .3gb ja Realplayerillä sitä kattelin ja siellä näkyy 73Kbps? Liekkö tuo nyt sitten oikea.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Vigge kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Onkohan se foorumilla vaikuttava saabisti, joka oli laittanut T7 mankkuvenan T5. Halvemmalla pääsisi.
Kuulemma toimii, mutta pitäisi tuo piuhojen järjestys selvittää. T7:n mankkuvenassa kun on yksi johdin enemmän.
Katso kytkentäkaaviot WISsistä, eiköhän se sieltä selviä...
...ööö...jos sä katsoisit, tekisit johtosarjan väliin ja toimittaisit mulle...tarjoon vaikka pullakaffeet... :lol:

No joo, pikkuisen kiirusta pukkaa eikä ehdi syventymään. Tällä viikolla pitäisi tulla tosin uusi mag.vena takuuseen.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

V-M kirjoitti:
9000cst kirjoitti: Siis videopätkää katoit ja kellotit samalla ? Jos näin teit niin olihan sulla videopätkän framerate oikea ?
Empä kattonu kun file on .3gb ja Realplayerillä sitä kattelin ja siellä näkyy 73Kbps? Liekkö tuo nyt sitten oikea.

V-M
tuo on datarate, framerate kertoo kuinka monta kuvaa "näkyy" sekunnissa, esim 25pal 30ntsc. Digikameroissa esiintyy myös 12 tjsp.
Referenssiä sen verran että vakio viggen pyyhkäisee välin mittarin mukaan hieman yli neljässä sekunnissa jos oikein muistan.
#1730
500whp.net member
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

No nyt tais löytyä? Avg Stream Bit Rate: 60.6 Kbps?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

tevisu kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Onkohan se foorumilla vaikuttava saabisti, joka oli laittanut T7 mankkuvenan T5. Halvemmalla pääsisi.
Kuulemma toimii, mutta pitäisi tuo piuhojen järjestys selvittää. T7:n mankkuvenassa kun on yksi johdin enemmän.
Katso kytkentäkaaviot WISsistä, eiköhän se sieltä selviä...
...ööö...jos sä katsoisit, tekisit johtosarjan väliin ja toimittaisit mulle...tarjoon vaikka pullakaffeet... :lol:

No joo, pikkuisen kiirusta pukkaa eikä ehdi syventymään. Tällä viikolla pitäisi tulla tosin uusi mag.vena takuuseen.
Ööh, eikö se ole niin että T5:sen venassa on yksi piuha enemmän?
------------------------
T5
käämejä kaksi
resistanssi 3 +-1
säätöjännite PWM 12v 90Hz kun rpm <2500
ja 70Hz kun rpm >2500

Liitin kolme napaa
1 BU = ohjaus (maadoitus) --> ECU 26
2 OG --> +54 varokkeen 24 kautta
3GN/Bk = ohjaus (maadoitus) --> ECU 2

Maadoittamalla ECUn napa 2 pidemmäksi ajaksi kuin napa 26 pienentää ahtopainetta ja päinvastoin.

----------------------------
T7
käämrjä yksi
resistanssi 8 ohm +- 1
Säätöjännite PWM 12V 32hz

Liitin kaksi napaa
1. YE/GY ---> liitoskappaleelle H33-5 -->+15
2. BU --> ECU napa 13 (maa)

Kompressorivirtaus kasvaa pulssisuhteen myötä. Eli siis ahtopaine laskee.

-----------------------


Täten voidaan siis päätellä en jos joku tuon on saanut toimimaan "suoraa kytkemällä" niin tulee kytkentä tehdä niin että T5:en makkuvenan piuha nr 2 vedetään T7 venan ykköseen. Ja T5:sen makun kolmonen T7 venan kakkoseen.

Itse en kyllä jaksaa uskoa että tuo toimisi kovin kaksisesti, onhan noissa eroa kuin yöllä ja päivällä toiminnallisesti...
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin