"normaalilämpö"

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

"normaalilämpö"

Viesti Kirjoittaja osku »

Missä vaiheessa pitää huolestua moottorin lämmöistä?
vauhdissa mittari pysyy ns puolessa välissä mutta seisovassa
kaupunkiajossa nousee ns vartin yli eli toki siis muutaman
viisarinleveyden alle punaisen. kun kone lämpenee huomaa
selvästi mittarista ku termari aukeaa; käy vähä yli puolenvälin
ja hetkessä tipahtaa alle puolenvälin. flekti kyllä toimii eikä se
kiehumaan ala mutta onko normaalia käytöstä?
Siis 2.0 t aut -90 :?
SAAB on nautinto tien päällä
haka
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: La Heinä 17, 2004 21:41
Paikkakunta: pori

lämpö

Viesti Kirjoittaja haka »

pelaa. aivan normaali toimintaa.
















9000 cs 2.3 t -92
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, näin nämä vanhemmat mittarit toimii. Kai ne lämmöt putoaa alaspäin, kun flekti käynnistyy? Jos flekti huutaa taukoamatta kaupunkiajossa, niin sitten kannattaa ainakin huuhdella systeemi ja vaihtaa nesteet.

Jostain vuosimallista eteenpäin sinne on rakennettu joku nikkeknatteroniviritys, jolla mittari ei näytä lineaarisesti lämpötilaa, vaan alkaa nousta yli "puolenvälin" vasta, kun kone alkaa oikeasti lämpiämään liikaa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tramp
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 07:51

Viesti Kirjoittaja tramp »

discount pharmacy - http://www.bestrxpills.com
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

tramp kirjoitti:discount pharmacy - http://www.bestrxpills.com
Taas tämä saatanan nappikauppias. Suks nyt jo vittuun...
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Ei taida ymmärtä tuota kohteliasta kehotusta. Eikö tota voi poistaa jotenkin, ettei se kirjoittele enään.
#2277
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

tramp kirjoitti:discount pharmacy - http://www.bestrxpills.com
Onko kenelläkään käytännön kokemusta näistä pillereistä tuon lämpöongelman suhteen?
Itse olen aina ollut hieman epäileväinen, että auttaako esim. viagran syönti auton termostaatin toimintaan. :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

9000CS... kirjoitti:
tramp kirjoitti:discount pharmacy - http://www.bestrxpills.com
Onko kenelläkään käytännön kokemusta näistä pillereistä tuon lämpöongelman suhteen?
Itse olen aina ollut hieman epäileväinen, että auttaako esim. viagran syönti auton termostaatin toimintaan. :lol:
Kyllä kait se viisari nousee normaaliasentoon herkemmin, mikäli osoittimessa on häikkää... :D :D :D

(Esson paarin juttuja toki, ei kokemusta , eieieiei...) :P
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mulla on matka-ajossa kone 91-94C imuilma 30-40C ja viisari roikkuu. :(
Kaupungissa sitten vastaavasti kone noin 100-105C ja ilmat 50-60C ja viisari roikkuu. :(
Auttaiskohan tuo jos vaikka tankkiin lorauttaisi (tohon viisarin roikkumiseen) :D
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tuo "lähes lineaarinen" on hyvä kommentti :)
Vaan jos ei niegara kerran auta niin korjaan ton roikkuvan viisarin sit ens kesänä. (tai sit tulevan talven iltoina). :)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

'96 CS: viisari roikkuu 1/3-asennossa, vaikka on ihan oikea termari
'87 CC: viisari on välillä puolvälissä, välillä 3/4 (oikea termari odottaa takajalkatilassa asentajaansa)

Enpä ole huolestunut kummastakaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No vähän samaa "vikaa" vielä toistaiseksi.
Viimeksi kun ihmettelin ja nykäsin anturin johdon irti niin pädi väitti -40C ja engine tempperature sensor circuit malfuntion tjsp.
No vastus dekaani kiinni (ensin tietysti anturin ohmilot ( oli jotain vähän alle kilon)) Ja seuraus; välillä em. vika ja välillä engine tempperature sensor sort circuit. (vaikka ohmiloita oli vielä yli 100).
Ja lämmöt oli melkein koko ajan -40 kerran siinä nuppeja pyöritellessä näin luvun +26. :)
Vaan tuo älykone on ihan järjissään, kun flektin ykkönen käynistyy 102C ja kakkonen 111C ilman ilmastoinin pakotusta ja onhan tuossa vielä onneksi noin 5 astetta varaa ylemmästä nopeudesta enneen kuin rupee tulvimaan.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Samanlailla myös meikäläisen tontussa tuo lämpömittari seilaa,
välillä oikein hirvittää kun tuntuu vaan nousevan niin ylös.
Ja jos ilmastointi on päällä niin tuntuu nousevan vielä nopeammin.
Mutta kyllä se aika vikkelästi sitten laskeekin, mutta muistaakseni
flektin nopeus saattaa muuttua ( tarkoitan että anturilta voi tulla tietoa
että nykyinen tuuletus ei riitä joten lisätäänpä kierroksia )
Olenko oikeassa...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

9000CD23T kirjoitti:Samanlailla myös meikäläisen tontussa tuo lämpömittari seilaa,
välillä oikein hirvittää kun tuntuu vaan nousevan niin ylös.
Ja jos ilmastointi on päällä niin tuntuu nousevan vielä nopeammin.
Mutta kyllä se aika vikkelästi sitten laskeekin, mutta muistaakseni
flektin nopeus saattaa muuttua ( tarkoitan että anturilta voi tulla tietoa
että nykyinen tuuletus ei riitä joten lisätäänpä kierroksia )
Olenko oikeassa...?
Kunpa seilaisikin. :) Tuo roikkumis omgelma on näissä EDU ohjatuissa. (eikä seilaa). :(
Alle vm.96 lämpömittari toimii varmaakin aivan loogisesti.
Ceeässä
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 22:10
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Ceeässä »

Yksi yleinen syy miksi mittari roikkuu näillä uusilla on että mittariston takana olevat ruuvit pitää kiristää. Mulla viisari nousi 1cm sillä vaan.
#2597

Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Vastaa Viestiin