Taitaa olla ensimmäinen kerta kun kirjoitan näille foorumeille, eli tervehdys kaikki. Ja sitten itse aiheeseen.
Testasin huippuja hämeenlinnanväylällä, ja eteen tuli seuraavanlainen ongelma. Kierrosten ollessa 4500 paikkeilla,vaihteena vitonen ja nopeus siinä 180 paikkeilla alkaa auto nykiä. Siis ihan kuin kierrostenrajoitin menisi päälle. Auto nykäisee pari, kolme kertaa (eikä edes jokaisella kerralla kun ollaan noissa nopeuksissa), jonka jälkeen kierrokset nousee ongelmitta rajoittimelle asti. Auto siis 900s -91.
Toinen ongelma joka on tullut eteen on se,että check engine valo syttyy kun auto on pitkän aikaa tyhjäkäynnillä. Voisikohan tämä olla viallisen lämpö tai lambda anturin syytä?
Auton käynnissä ei ole mitään ongelmia.
Rikkinäinen/alitehoinen bensapumppu?
Rikkinäinen/alitehoinen bensapumppu?
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Tukkeutunut bensasuodatin voi toki käydä ahdistamaan, kun ajetaan täysillä pitkään. Jos check engine -valo syttyy, koodi on mahdollista lukea huollossa. Muistelen, että isän (äidin ajossa) 900S -92:ssa check engine -valo syttyi samalla tavalla päälle auton seistyä vähän aikaa tyhjäkäynnillä paikallaan. Anturi on sitten aika hintava tohon ässään. Meidän tapauksessa meni autoliikkeen piikkiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01