ng900 2.0T ajovalon vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

ng900 2.0T ajovalon vaihto

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Eli tänä kostana aamuna kun auton käynnistin ni ilmoitti tuollasta että etuvalo ei toimi, kävin kurkkaa ja kas, vasen ajovalo on pimeänä.
Kuinkas tuo vaihto onnistuu? Koitin haualla muttei ihan löytyny ..
Saab 900 2.0t Cab -97
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kannattaa vaihtaa ihan pelkkä H4 polttimo :)

-Ruuvaa sisäpuolelta pyöreä muovisuojus (kuin purkin kansi) pois.
-Irrota pistoke lampun kannasta.
-Olikos satkussa rautalanka- vai pyöreä messinkilukko? Jokatapauksessa yläreunasta väännetään lukitus pikkasen sivulle, jotta polttimon kannan lukitus vapautuu ja lukkorengas/rautalanka pois.
-Uusi H4 polttimo sisään lasiin koskematta

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Eli ihan perus helppo homma.. pitäis olla :) Juu kiitoksia!
Piti kuitenin täältä varmistaa eka ennenkuin alkaa mitään tekemään.
Saab 900 2.0t Cab -97
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Oli muuten ilkeä se rautaklipsi siellä... sehän sieltä vallan irtoaa kokonaan eikä kyllä takasin saaminen ollut helppoa.. :?
Saab 900 2.0t Cab -97
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kerran kun sen vaihdon oppii, niin seuraavat kerrat ovat helppoja. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Niin no... ei vielä oikein takaraivoon muodostunut kuinka toimia sen raudan kanssa... se meni niin poskelleen :/ mutta pääasia että se nyt on kiinni.
Miten muuten tämä parkkivalo, huomasin sen myös olevan ulos vedettävissä. siis irrallaan se näytti kolossa olevan, onko siinä jokin lukitusmekanismi ?
Saab 900 2.0t Cab -97
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Parkissa ei oman mielikuvani mukaan ole muuta kuin kitka, eli johtoja heiluttelemalla saattaa tulla vahingossa ulos.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

No, minulla ainakin jäi jonkin asteen mielikuva sen toiminnasta ensimmäisen kerran jälkeen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Ja tämä aamuna sanoi toinen vanha poltin itsensä irti :lol: johan siitä viikko kerkesi olemaan edellisestä...
Saab 900 2.0t Cab -97
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

no nyt sen raudan kanssa sitten tarkkana. Väänät sen sieltä yläreunasta vain muutaman millin sivuun ja sitten vedät. Se on siinä. Toki toi oikee poltin on vaikeempi vaihtaa jos sattuu kompura olemaan edessä. Tarttee melkein taskulamppuakin jo.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Harrimatias kirjoitti:Ja tämä aamuna sanoi toinen vanha poltin itsensä irti :lol: johan siitä viikko kerkesi olemaan edellisestä...
Mulla on käynyt viimeisen muutaman vuoden aikana 2 kertaa niin kun vaihtaa toisen polttimon niin toinen ei enää pala seuraavan startin jälkeen. Aika sattuma olis että polttimoiden elinikä on luppunut samalla minuutilla. En kyllä muutakaan selitystä ole keksinyt. Jokatapauksessa tämän vuoksi vaihdan nykyään aina molemmat polttimot samalla kertaa kun vielä on tuntuma polttimon vaihtoon tallella.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

juhokare kirjoitti:Kerran kun sen vaihdon oppii, niin seuraavat kerrat ovat helppoja. :wink:
ilmoitan sitten koko kansalle olevani melkoinen poropeukalo (onko porolla muuten peukalo?), koska vielä 3-4 H4:n vaihdon jälkeen en koe raudan kanssa kikkailua helpoksi, vaan manaan että prkl ensi kerralla menen merkkiliikkeeseen ja maksan vaihdosta, mutta tämän kerran vielä poijaat... :twisted: :!:
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

NG900SET -95 kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Ja tämä aamuna sanoi toinen vanha poltin itsensä irti :lol: johan siitä viikko kerkesi olemaan edellisestä...
Mulla on käynyt viimeisen muutaman vuoden aikana 2 kertaa niin kun vaihtaa toisen polttimon niin toinen ei enää pala seuraavan startin jälkeen. Aika sattuma olis että polttimoiden elinikä on luppunut samalla minuutilla. En kyllä muutakaan selitystä ole keksinyt. Jokatapauksessa tämän vuoksi vaihdan nykyään aina molemmat polttimot samalla kertaa kun vielä on tuntuma polttimon vaihtoon tallella.
En ole tietenkään Einstein mutta luulisin että tuo johtuu ihan siitä että kun toinen kyrvähtää ensin, taitaa tulla jotain jännitevaihtelua, ja kun vaihdetaan uutta priimaa tilalle, niin vaikuttaa toiseen jännitteellä jostain galaktisen omituisesta syystä..

Ja siihen rautaan.. ei mulla ainakaan jotenkin mene jakeluuntuon raudan toiminta,omiin silmiin en näe mitään mikä oikeasati oli helppo ratkaisu, entisenä vanhemman ooppelin omistaja voin todeta että ainakin Omegassa oli todella selkeämpi, ja järkevämpi systeemi...
Saab 900 2.0t Cab -97
JJEP
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 15:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja JJEP »

Yksi polttimonvaihto ehdoksi on irroittaa koko ajovalo. Maski pois, ja Muistaakseni 4kpl torx ruuveja auki, vilkku syrjään ja siinä se, eikä tarvii näppi tuntumalla räpläillä, tosin käyhän sekin vanhasta tottumuksesta :lol: Mielestäni näin helpompi ja nopeampi operazuuni.
Ei tää niin helppoa ole...
9-3sc Biopower
Vastaa Viestiin