tonnari vie bensaa "kohtalaisesti" *apua kaivataan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

tonnari vie bensaa "kohtalaisesti" *apua kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

joo elikkäs perjantaina tuli ajettua 650km aivan hyvin...sit kävin tankilla ja ajelin jonkun 50km kunnes auto alkoi nykimään, aivan kuin tukehtuis...no jätin kaverin kotiin ja siellä pihalla kierrokset tippui aina jonnekkin 400:aan ja pomppis siellä, sit nousi 2000kierrokseen ja laski taas..eli todella pahaa vaeltelua ja hyvä et pysy käynnissä...

no siinä sitten jatkoin ajelua kotiin päin ja ei kun kaamea nykiminen kokoajan. laitoin "hetkellinen kulutus" näytön päälle, ja siinä 40:n vauhdissa jos helppasin kaasusta niin kulutus oli 12l, jos taas pidin kaasua sen vert et vauhti ei laskenut niin se vei 20-30l jolloin jo nyki kokoajan hieman, sit jos painoi kaasua niin se heitti kulutukseksi 50-70 ja sillon ei tullu ajamisesta mitään ku saa niin paljon bensaa.

lauantain kävin sit viel alastarolla ja takas ja koko matkan teki sitä samaa

tuota kesän kuumilla ajanjaksolla turussa pariin kertaan muutamien kilometrien matkalla ja ajettelin sen johtuvan lämmöstä, mutta nyt oli lämmöt allepuolen välin ja ulkonakin jotain 6 astetta, eli missä ihmeessä on vikaa.

joku anturi kenties mikäs säätelee miten paljon bensaa lykitään koneeseen tms?

vaihdoin autoon just apc boxin ja koitin myös vanhalla, ei vaikutusta.
keväällä vaihdettiin bensa pumput, DI ja tulpat.

eipä paljoa taas vaihteeks pysty ajelee tolla kun se tukehtuu pienestäkin kaasunpainalluksesta.

AAAAPUUUUVA....AAAAPUUUVA :D

ps. missäs tonnaris sijaitsee cruisen ohjausboxi
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Sama vika mulla, tosin lievempänä. Kierrokset alle 2100 -> kulutus normaali. Jos menee yli tuon niin kulutus nousee monta litraa satasella...

Ruiskun boksi on siinä konehuoneen akvaariossa, kuskin edessä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Vika voisi olla polttoaineen paineen säätimessä,eli laskee läpi todella reilusti polttoainetta.

Jos vika on todella tuossa säätimessä niin olkaa tarkkoina ettette polta autoanne,polttoaine tulee niin kovalla paineella ruiskusuuttimille ja siitä eteenpäin,itelläni meinasi tulla muutama kesä taaksepäin oikein kunnon juhannuskokko.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: tonnari vie bensaa "kohtalaisesti" *apua kaiva

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mäksä kirjoitti: ps. missäs tonnaris sijaitsee cruisen ohjausboxi
Mawerick kirjoitti:Ruiskun boksi on siinä konehuoneen akvaariossa, kuskin edessä
Ja Cruisen boksi kuskin jalkatilassa. Jalkatilan yläverhoilu irti, boksi löytynee puhaltimen kanavan takaa semmoisen valkoisen muovilärpäkkeen takaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kannattaa myös IMM tsekata.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Lämpötila-anturi, itellä on poksahtanut kaksi kappaletta parin viikon sisällä :( . Tyhjäkäynti pomppii välillä 400-1100rpm, eikä meinaa ottaa kierroksia millään. Osakaasulla (n. 1/4) toimii kohtuullisesti, kovemmalla tallan liikkeellä tukehtuu.
Foxbody turbo
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Haksu kirjoitti:Vika voisi olla polttoaineen paineen säätimessä,eli laskee läpi todella reilusti polttoainetta.
Bensanpaineensäätimen vika ei näkyisi ajotietokoneessa. Ajotietokone ei mittaa bensanpainetta, vaan laskee ainoastaan suuttimien aukioloaikoja olettaen paineen olevan se mitä tehtaalta lähtiessä oli.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

IMM tai lämpöanturi tosiaan melko hyviä veikkauksia. IMM:n testaamiseksi nylppää liitin irti, jos meno rauhoittuu, ei muuta kuin IMMu vaihtoon (ellei liittimen putsaamisella tokene).

Lämpöanturin (imusarjan alla) voi vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi. Osa on puoli-ilmainen ja helppo vaihtaa.

Lisäksi kannattaa tsekata imu- / alipaineputket vuotojen varalta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mulla oli reilu vuosi sit samanlaiset oireet vanhassa ruiskutonnarissa, samalla paloi CE-valo. Ongelmat loppui tyhjäkäyntimoottorin putsaamisella.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ai niin, bensapumppujen ja DI kasetin sekä tulppien lisäksi myös tk moottori vaihdettu keväällä, joten niissä en usko vian piilevän (kaikki toki mahdollista).

missäs tuon IMM:n liitin sijaitsee? ja paljos tuo lämpötilaanturi sit maksaa saabilla, vai onko se motonetissa puoliilmainen?
BMW 525iA Touring Executive
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mäksä kirjoitti: missäs tuon IMM:n liitin sijaitsee? ja paljos tuo lämpötilaanturi sit maksaa saabilla, vai onko se motonetissa puoliilmainen?
Aito Bosch Motonetistä 20€.

IMM:n liitin sijaitsee ilmamassamittarilla :wink:

IMM on imuputkessa ennen turboa, ilmanputsarikotelon jälkeen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Itsellä kyseisissä vaivoissa vikana olivat imusarjasta irronneet alipaineletkut.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

selvä, kiitoksia.

täytyy alkaa tässä tutkimaan
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: tonnari vie bensaa "kohtalaisesti" *apua kaiva

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

V.J.S kirjoitti:
Mäksä kirjoitti: ps. missäs tonnaris sijaitsee cruisen ohjausboxi
Mawerick kirjoitti:Ruiskun boksi on siinä konehuoneen akvaariossa, kuskin edessä
Ja Cruisen boksi kuskin jalkatilassa. Jalkatilan yläverhoilu irti, boksi löytynee puhaltimen kanavan takaa semmoisen valkoisen muovilärpäkkeen takaa.
Vetoan myöhäisen ajankohdan aiheuttamaan lukihäiriöön :oops:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin