
Outoa narinaa edessä (900C)
Outoa narinaa edessä (900C)
Autostani on ruvennut yhtäkkiä kuulumaan edestä oikealta puolelta narisevaa ääntä. Ääni ilmenee aina kun ajaa pieneenkin töyssyyn. Ääni ilmenee myös kun antaa auton rullata hiljakseen ja kääntelemällä rattia puolelta toiselle sen verran, että hieman kääntyilee. Ajettaessa ei tunnu mitään outoa, vaan auto kulkee ihan normaalisti tuota ääntä lukuunottamatta. Mitään poikkeavaa ei lokasuojan ja renkaan välissä näkynyt olevan. Onko vika jousituksessa vai ohjauksessa? En ole myöskään kolauttanut autoani mihinkään (vaimon ehdotus
). Kyseessä on ohjaustehostimellinen malli.

Saab 9-5 Wagon 2.0t -05
Saab 900S -96 (ex)
Saab 900c -89 (ex)
Saab 900S -96 (ex)
Saab 900c -89 (ex)
kannattaa nostaa keula ilmaan ja tarkista vetoakselin tunneli kunto ja alatukivarren kiinnitys. mulla oli sama ihmettelyn aihe monta kuukautta omassa ysiysissä. käsittämätön narina, ikäänkuin joku vaijeri olis ollut katkeamassa. eilen tajusin mistä se tuli, mulla oli koko vetoakselin tunneli ja alatukivarren kiinnitys läpimätä ja murtunut ja peltihän siellä narisi! ai että säikähdin, ja kiittelin enkeleitä että olen pysynyt tiellä tuon auton kanssa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tässä on hyväksi havaittu keino nivelten keston pidentämiseksi ja jumittamisen poistamiseksi:
http://saabpics.org:3000/gallery/album160
http://saabpics.org:3000/gallery/album160
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
epätodennnäköistä
tarkista nyt ekana helpoimmasta. Onko pyörän mutterit kiinni. Ja sitten noihin muihin.
Ostin kerran auton jossa oli takapyörän laakerit väljät. Sitten kotona huomasin, että ne olikin mutterit ja auto oli sillä korjattu kun kiristin ja arvo nousi hetkessä.
Ostin kerran auton jossa oli takapyörän laakerit väljät. Sitten kotona huomasin, että ne olikin mutterit ja auto oli sillä korjattu kun kiristin ja arvo nousi hetkessä.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
yhdellä miehellä
kerran narisi pyörän takaa samalla lailla ja kertoi heittäneensä kympin pytyn jäteöljyä etupyörän taakse niin johan taukosi narinat.
Kiitoksia vastanneille. Vika ei ole viela varmistunut. Aloitin helpoimmasta paasta eli pyoranmuttereista ja vaikka se ei ollutkaan aiheuttaja, niin oikean puolen pultit olivat kaikki aavistuksen loysalla niin edessa kuin takana. Vasemmalla puolella ei tata ongelmaa ollut. Taytyy jatkossa tarkkailla.
Saab 9-5 Wagon 2.0t -05
Saab 900S -96 (ex)
Saab 900c -89 (ex)
Saab 900S -96 (ex)
Saab 900c -89 (ex)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Tiedän tunteen....lucaf kirjoitti:kannattaa nostaa keula ilmaan ja tarkista vetoakselin tunneli kunto ja alatukivarren kiinnitys. mulla oli sama ihmettelyn aihe monta kuukautta omassa ysiysissä. käsittämätön narina, ikäänkuin joku vaijeri olis ollut katkeamassa. eilen tajusin mistä se tuli, mulla oli koko vetoakselin tunneli ja alatukivarren kiinnitys läpimätä ja murtunut ja peltihän siellä narisi! ai että säikähdin, ja kiittelin enkeleitä että olen pysynyt tiellä tuon auton kanssa.
Itselläni oli käytännössä katsoen koko keula. molemmat runkopalkit, tukivarsien alakiinnitykset. oikealla puolella oli enää yhdeltä puolelta höllästi kiinni... ykskin kunnon töyssy.....
Ja tosiaan. Ei mitään muua huomioitavaa kun pientä narinaa edestä, välillä saatto vähän kolista kuppasemmalla tiellä. Ei tuntunut kummoselta edes motarilla.
Toivittavasti sinulla werther ei ole näin pahasti. Mutta ruuvaroi niitä peltejä kuitenkin. Varmuudenestämisenvälttämiseksi
Halpa ohjaustehostinASTech kirjoitti:Minä laitoin yhteen satkuuni injektioruiskulla öljyä niveleen suojakumin läpi. Loppuin narinat ja ohjauskin keveni selvästi, kun toistin sen muihinkin kolmeen +raidetangon päihin.

Pitäsköhän lähtee satkuun ruiskuttaan kun siinä ei oo tehostinta

9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 07:09
- Paikkakunta: espoo
Melkein unohdin tuon 99:n ominaisäänen, jota en koskaan ole saanut selville, vasemmalle kaartaessa kuuluu rummutusta jalkatilasta, ikäänkuin jokin siihen hakkaisi.
Pakoputki on uusi ja kiinni, ei väljiä missään, kaikki on kiinni kuin pitääkin.. silti vaan ääntää.
Pakoputki on uusi ja kiinni, ei väljiä missään, kaikki on kiinni kuin pitääkin.. silti vaan ääntää.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI