rajuin patentti?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Vanhasta Escortistani hyppäsi konepelti auki kesken ajon (80 km/h). Tuulilasi rikki alareunasta, pelti mutkalla jne. Leimassa oli virtaa vielä puolisen vuotta, joten kaverilta ehjä lasi ja konepelti oiottiin kakkosnelosen avulla.
Viritys oli sitten halpahallin kuormaliina, joka kiristettiin pellin yli lokasuojan kaaresta toiseen, jotta pelti pysyi kiinni.
Näin mentiin leima loppuun, jonka jälkeen Ekkeri päätyi Kuusakosken murskaamoon.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mun eka oma auto oli etuvetoinen Toyota Tercel. Mökkitiellä tuli ajettua ojaan tarpeeksi kovaa jotta auto kimposi kivestä takaisin tielle. Koha mikä osui kiveen oli vasemmassa etupalkin alareunassa oleva hinauslenkki. Osumasta koko etupalkki meni lyttyyn lenkin takaa ja vasen kulma puskureineen jäi muutaman sentin alemmaksi.

Korjaus tapahtui seuraavasti:
Venäläinen kaveri vei mut korjaamolle, missä laitettiin paksu kuormaliina lenkistä ja tehdashallin betonipylvään ympäri. Siitä sitten muutama rivakka perutus ja etupalkki oli jälleen suora :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Itse en patentoi, mutta yks kaveri kyllä. Hän nimittäin korjasi golffinsa roikkuvan pakoputken rautalanka henkarilla ja LINNUNPÖNTÖLLÄ. 8O :lol:

EDIT: Kun konstit loppuu, niin keinot alkaa!!
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Isukki korjas täysperävaunu-Sisun jarrut 50-pennisellä että pääsi ajeleen kotiin. 8)

Ite oon keskikaupungilla köyttäny paalinarulla kuuppaan pakoputkea uuestaan kiinni yms. :lol:
Aki Peltola #1132
wolf
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 09:42

Viesti Kirjoittaja wolf »

Olen patentin kerran joutunut tekemään entiseen rakkaaseen ranskalaiseen.

Kesken ajo termarin muovinen ilmausruuvi halkesi ja jäähdytysnesteet pomppasi konehuoneeseen.
Olin pidemmällä reissulla ja oltiin menossa katsomaan mummoa sairaalaan, sieltä lainasin kumihanskan jonka laitoin nippusiteellää termarin päälle.
Hyvin toimi siihen asti kun pääsin kotiin, kun oli ajanut ja avasi konepellin oli hieno isoksi paisunut kumihanska täynnä jäähdytin-nestettä :lol: 8)
Sen jälkeen ruuvi vaihtui rautaiseksi.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse patentoin joskus seat ibizani leimasta pistehitsatuilla helmoilla ja pyöränkoteloilla, pakkelilla ja reilulla massakerroksella.

Sitten kun täräytin autoni Transitin lavan alle, vääntyi keulan rautoja, konepelti ja maski hajosi. Keula oiottiin kiinnittämällä auto hinausköydellä koivuun, ja sitten pakki-1.:stä, kunnes kaverin isä kelpuutti tuon suoraksi.

Ja vot. jopa uusi hankittu konepelti istui tuohon laakista :)

Tuo oli ainoa auto jota olen patentoinut, kaikki muu on kyllä tullut tehtyä lähinnä kunnolla, tai ainakin yritetty.

Rankinpia patentteja löytyi kaverin citroen ax:stä, pakkelin takaa löytyi pahvinpala ja ruuvimeisseli sekä sukka :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Baas900
"Viggen"
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Takakaaret korjattu myyntiä varten sanomalehdellä ja pakkelilla, tuli lähes virheettömät. Samalla korjattu auton pohjassa ollut ruostereikä pellinpalalla ja popniiteillä.
Pakoputki kiinnitetty rautavaijereilla.
Vaihteensiirtäjä köytetty kiinni talousnarulla.
Tuulilasi kiinnitetty puoliksi ilmastointiteipillä, jonka jälkeen autolla ajettiin 150km matka.
Takaovi köytetty turvavyöllä kiinni, kun tuppasi ovi aukeilemaan sattumanvaraisesti keskellä kaupunkia jäätyneen lukon takia.


Tiedoksi, että jokainen "patentti" on sitten tehty eri autoihin. :)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Onhan niitä kaikenlaisia virityksiä tullut tehtyä. Joskus aikanaan korjattiin Toijjota Camryn pakoputkea kaljatölkillä ja rautalangalla :D

Nykyisen auton "hifi"-asennukset on sitä luokkaa että alan asiantuntijaa voisi hirvittää. Jeesusteipillä yhdisteltyjä johdonpätkiä siellä sun täällä (yritetty epätoivoisesti piilottaa johonkin rakoon)... :oops: No samapa tuo kunhan mussiikki soi!
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Olli Kinaret kirjoitti:Itse en patentoi, mutta yks kaveri kyllä. Hän nimittäin korjasi golffinsa roikkuvan pakoputken rautalanka henkarilla ja LINNUNPÖNTÖLLÄ. 8O :lol:

EDIT: Kun konstit loppuu, niin keinot alkaa!!
8O :lol:


entisen jäärata-ysiysin keula meni aika pahaan kuntoon petonipilarin jäljiltä, konepelti läjässä, keula vinossa, moottori tulipellissä kiinni.
ei muuta kun auton toinen etukulma koivua vasten, keulaan ketju kiinni ja ketjusta rykäys valmetilla.
kone tuli juuri oikeaan kohtaan ja keula suurinpiirtein suoraksi.

konepelti oiottiin kakkosnelosella ja lekalla, ja suostui vielä menemään kiinni.. :)

niin ja tämä tehtiin tosiaankin kolaroituun jäärata-pirssiin, liikenteessä olevaan autoon en tällaista viritystä tekis.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

gls kirjoitti:ei muuta kun auton toinen etukulma koivua vasten, keulaan ketju kiinni ja ketjusta rykäys valmetilla.
kone tuli juuri oikeaan kohtaan ja keula suurinpiirtein suoraksi.

konepelti oiottiin kakkosnelosella ja lekalla, ja suostui vielä menemään kiinni.. :)
Samalla menetelmällä tuli aikanaan oikaistua veljen Horizon, veturina tosin oli Landcruiser eikä Valmet.

Auto katsastettiinkin vielä tuon homman jälkeen ja meni läpi huomautuksitta :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Baas900 kirjoitti:Takakaaret korjattu myyntiä varten sanomalehdellä ja pakkelilla, tuli lähes virheettömät. Samalla korjattu auton pohjassa ollut ruostereikä pellinpalalla ja popniiteillä.
...ja sitten ihmetellään kuka suatanan kuspiä tällaisia virittelee, parempi kun jättäis tekemättä...
Ei mitään henkilökohtaista, ellet ole meikäläiselle jotain myyny?

Poejjaat yritti riuhtoa jostain ooppelista konetta rakvaattorilla, mutta auton perkule tuli aina perässä. Naapurin traktorilla nykimään autoa samanaikaisesti toiseen suuntaan, irtosihan se, mutta näytti melko hirvittävältä...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Muuan bileissä videonauhurista katkesi hihna kesken pornofilmin, näppäränä miehenä kossun kumarassa vääntäen kortsun suurenkaasta tilapäiskorvike ja hyvin toimi.


Meikän kanelikorjaukset nyt lienee tuttuja liki kaikille, mutta kertaalleen tultiin viimeiset 25km c*rollalla peruna virranjakajan kupeessa konkan korvikkeena.. hikistä kuuttakymppiä, mut perille pääsin.

Joutuu tunnustamaan, kävin ihan rehellisesti varastamassa ne pari perunaa läheiseltä pellolta kun yö oli ja ei matkapuhelinta tietenkään. :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:Muuan bileissä videonauhurista katkesi hihna kesken pornofilmin, näppäränä miehenä kossun kumarassa vääntäen kortsun suurenkaasta tilapäiskorvike ja hyvin toimi.


Meikän kanelikorjaukset nyt lienee tuttuja liki kaikille, mutta kertaalleen tultiin viimeiset 25km c*rollalla peruna virranjakajan kupeessa konkan korvikkeena.. hikistä kuuttakymppiä, mut perille pääsin.

Joutuu tunnustamaan, kävin ihan rehellisesti varastamassa ne pari perunaa läheiseltä pellolta kun yö oli ja ei matkapuhelinta tietenkään. :oops:
:lol: :lol: :lol: tähänastisista ehdottomasti parhaat :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Baas900 kirjoitti:Takakaaret korjattu myyntiä varten sanomalehdellä ja pakkelilla, tuli lähes virheettömät. Samalla korjattu auton pohjassa ollut ruostereikä pellinpalalla ja popniiteillä.
Juuri tuolla tavalla korjattuja autoja on minulla ollut parikin, kaikista inhottavimpia on ne pelti/sikaflex-korjaukset jotka ovat vielä niin hiton tiukassa etteivät meinaa lähteä millään irti :?

Itse asiassa noihin "pika"korjauksiin menee aikaa ja vaivaa milteipä enemmän kuin nappaamalla miggi käten ja hitsaamalla edes paikkalaput päälle (tietysti poistamalla ruosteiset pellit alta ensin).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Aikoinaan fiat 127 kuskin ikkuna ei pysyny ylhäällä, joten kiilattiin kakkoskakkonen pystyyn oven sisään, ja johan pysyi. :lol: "Auton" kolariturvallisuuskin samalla tuplaantui, kun oli tuo sivutörmäyssuojapalkki. :wink:
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
Vastaa Viestiin