Ongelma.
Kuulin puskaradion kautta että saisin 'suurtakin' hyötyä jonkunsortin dumppivalven asennuksella... Onko radiosta kuulemani tosia vai nöy?
Mitä kyseisestä vehkeestä oikein loppupeleissä on hyötyä? Onko vaikeaa asentaa? Täytyykö säädättää moottoria, eikai? Mistä saa/mitä maksaa?
Kertokaa viisaammat!!!
Auto 9-3 Aero vm.2000.
Nimim. Onneton ja tietämätön
9-3 Aeroon dumppia!!!
Väärin oot kuullut, ei ole hyötyä, varsinkaan Trionic-7 vekottimissa joissa ko. laite ei edes toimi, tai toimii mutta auto ei sen jälkeen toimi.
Lisää tietoa saat "haku" toiminolla, laita hakusanaksi vaikka...dumppi
Lisää tietoa saat "haku" toiminolla, laita hakusanaksi vaikka...dumppi

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
No tiedän jo alkuun, että saan kylmää kyytiä93t sport kirjoitti:Väärin oot kuullut, ei ole hyötyä, varsinkaan Trionic-7 vekottimissa joissa ko. laite ei edes toimi, tai toimii mutta auto ei sen jälkeen toimi.
Lisää tietoa saat "haku" toiminolla, laita hakusanaksi vaikka...dumppi

Kuitenkin tekee mieli kysyä, että mikä tekee trionic:sta paremmin softan, kuin Boschin motronicista. Toivottavasti Saabistit osaavat suhtautua tähän

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Ensinnäkään dumpin toimivuus tai toimimattomuus ei kerro yhtään mitään moottorinohjaussoftan hyvyydestä. Dumppihan on pelkkää silmänlumetta, by-pass tuo kaikki tekniset hyödyt. Ero dumppiin on ainoastaan ääni, joka sekin on hyvin samanlainen by-passissa jos ilmansuodatin ei ole vakio (vv tai muuten modattu avoimempi purkki).
MAF-pohjaiset järjestelmät ovat tarkempia ja joustavampia kuin pelkkä MAP (kuten Trionic5). MAF:ia käyttävissä vehkeissä ei yksinkertaisesti dumppi toimi, koska se aiheuttaa imuvuodon jo mitatulle ilmalle.
Motronicistakin on vaikka kuinka monta versiota, mutta yhtenä selkeänä etuna Trionicin hyväksi voisi lukea pitkälle integroidun ahtopainesäädön osana moottorinohjausta. Muunmuuassa käsittääkseni vasta kaikkein uusimmassa Motronicissa (joka löytyy noista 2.8V6 Aeroista) on otettu käyttöön jo vuosia T7:sta löytynyt sähköisen kaasuläpän ohjaus turbon viiveen vähentämiseksi osakaasulla.
MAF-pohjaiset järjestelmät ovat tarkempia ja joustavampia kuin pelkkä MAP (kuten Trionic5). MAF:ia käyttävissä vehkeissä ei yksinkertaisesti dumppi toimi, koska se aiheuttaa imuvuodon jo mitatulle ilmalle.
Motronicistakin on vaikka kuinka monta versiota, mutta yhtenä selkeänä etuna Trionicin hyväksi voisi lukea pitkälle integroidun ahtopainesäädön osana moottorinohjausta. Muunmuuassa käsittääkseni vasta kaikkein uusimmassa Motronicissa (joka löytyy noista 2.8V6 Aeroista) on otettu käyttöön jo vuosia T7:sta löytynyt sähköisen kaasuläpän ohjaus turbon viiveen vähentämiseksi osakaasulla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com