Garrett GT-sarja

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Garrett GT-sarja

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Minkäslaisia kokemuksia GT-sarjan kuulalaakeriahtimista?
Onko ne tosiaan "kertakäyttöisiä", eli laakerointi yms. ei onnistu?
Noita kun saa T3-laipallakin.. 8)

Vertauksen vuoksi T3/4 hybridi n. 800€ ja GT2871R n.1200€. On siinä hintaeroa...
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Laakerointi ei tosiaan ihan helpolla onnistu. Ei taida olla edes teknologiaa ko. hommaan koko Suomessa. Eli kertakäyttöisiä ovat..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mitenkähän noissa kuulalaakeroiduissa on kestävyyden kannalta?Kestääkö noi paremmin?Olisko jollain oikein faktaa asiasta?

Mites muuten tuon ahtimen ominaisuudet ovat verrattuna tuohon hybridiin?

Mun tarttis kuitenkin päivittää ahdin talvella kun tuo trim55 garretti on mahdoton ajaa soralla.Aivan liian myöhään herää verrattuna esim mitsun te-05:seen jolla oli ilo räyhätä sorallakin.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuo trim 55 on vielä herkku ajettava tuohon t3/t4e verrattuna, mukana vasta 3500rpm jälkeen....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mutta pähkäilinkin tätä: GT2871R. Minkälainen lienee ominaisuuksiltaan?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

tomaatti kirjoitti:Mutta pähkäilinkin tätä: GT2871R. Minkälainen lienee ominaisuuksiltaan?
mikä kkp ja mikä tehotavoite?
#1730
500whp.net member
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tehotavoitteeksi mulle riittää hienosti hieman yli 300.Kysymys lähinnä koskeekin että kuinka herkkä tuo on viiveensä puolesta.tarvisin sellaisen turbon joka antaa mahdollisimman heti tehoa viiveettä,
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

mikkoimp kirjoitti:tuo trim 55 on vielä herkku ajettava tuohon t3/t4e verrattuna, mukana vasta 3500rpm jälkeen....
Kyllä se hieman 3000rpm jälkeen lähtee vetämään, aika miehekkäästi jopa 8)
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

n. 300hv tehotavoitteeseen vähäisellä lagilla voisin kyllä omasta kokemuksestani suositella #7 pakopesällä varustettua TD04-sarjan mitsun puhallinta. Volvoista näitä löytyy, esim 15G, 15T, 16T, 18T, 19T. Kaikilla noilla kyllä 300 hepan tuntumaan päässee, kahdella viimeisellä pidemmällekkin riippuen koneen muista modeista.

Esim; 2.1 kansi/imusarja, 3" putkisto ja TD04HL-18T #7. Paineet alkavat nousta hiukan alle 2000rpm, 1 bar menee rikki jo 2500rpm jälkeen. Vetää jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla rajoittimelle asti ilman minkäänlaisia hengästymisen oireita. Toisinsanottuna aika lailla samanoloinen kuin tuo TE05-12B mitsu oli vakiokoneessa paitsi että yläkierrosten hengenahdistus puuttuu. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

jcarlson kirjoitti:n. 300hv tehotavoitteeseen vähäisellä lagilla voisin kyllä omasta kokemuksestani suositella #7 pakopesällä varustettua TD04-sarjan mitsun puhallinta. Volvoista näitä löytyy, esim 15G, 15T, 16T, 18T, 19T. Kaikilla noilla kyllä 300 hepan tuntumaan päässee, kahdella viimeisellä pidemmällekkin riippuen koneen muista modeista.

Esim; 2.1 kansi/imusarja, 3" putkisto ja TD04HL-18T #7. Paineet alkavat nousta hiukan alle 2000rpm, 1 bar menee rikki jo 2500rpm jälkeen. Vetää jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla rajoittimelle asti ilman minkäänlaisia hengästymisen oireita. Toisinsanottuna aika lailla samanoloinen kuin tuo TE05-12B mitsu oli vakiokoneessa paitsi että yläkierrosten hengenahdistus puuttuu. ;)
Täähän oli erinomaista tietoa!Mitenkäs näistä mitään tietämättömänä toi sovitus kävisi t 16 satkuun?
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

tomaatti kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:n. 300hv tehotavoitteeseen vähäisellä lagilla voisin kyllä omasta kokemuksestani suositella #7 pakopesällä varustettua TD04-sarjan mitsun puhallinta. Volvoista näitä löytyy, esim 15G, 15T, 16T, 18T, 19T. Kaikilla noilla kyllä 300 hepan tuntumaan päässee, kahdella viimeisellä pidemmällekkin riippuen koneen muista modeista.

Esim; 2.1 kansi/imusarja, 3" putkisto ja TD04HL-18T #7. Paineet alkavat nousta hiukan alle 2000rpm, 1 bar menee rikki jo 2500rpm jälkeen. Vetää jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla rajoittimelle asti ilman minkäänlaisia hengästymisen oireita. Toisinsanottuna aika lailla samanoloinen kuin tuo TE05-12B mitsu oli vakiokoneessa paitsi että yläkierrosten hengenahdistus puuttuu. ;)
Täähän oli erinomaista tietoa!Mitenkäs näistä mitään tietämättömänä toi sovitus kävisi t 16 satkuun?
Turbon pultijako menee suoraan pakosarjaan. Väliin tarttet levityslaipan. Kysy "Jannu Huolettomalta" onko vielä jäljellä.

Juttua Volvon Mitsusta satkuun on ollut monessakin ketjussa, mutta suoranaisesti ainakin: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25138

Itselläni on toi TD04HL-15G kiinni ja on hieno peli. B204 kansi ja 9k:n IC toki tekevät osansa. Kuten Carlsonkin sanoi niin vetoa tulee kokomatkalla aina punaiselle asti lisää. Huikaiseva ero vanhaan paskaan (siis hyväkuntoiseen) T03:seen verrattuna. Ja laita tosiaan joku paremmn virtaava kansi kans. Aikuisten oikeesti on tässäkin eroa. Niin ja se IC tietty :wink: Vielä on sitä paitsi orkkis turbon 2.25" putkistokin valurautamutkaa lukuunottamatta jäljellä, joten eiköhän tuokin jotain jeesaa kun vaihtaa isompaan.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No ic jo löytyykin tosin satkun oma onneton räpellys.Tonnarin ic odottelee jo kyllä valmiina ja lentänee kyllä talven aikana kiinni.Samoin 3 tuumanen ränni ilman kattia.

Jokohan rupeisi sora taas lentämään?Toi nykyinen turbo on inhottava vasemmanjalan jarrutuksessa,jos tulee tiukka paikka matalilla kierroksilla.Mutta hyvin soraa on silti lentäny-just paikkasin aeron helmoja jotka olivat reiittyneet kivi suihkuista.. :wink:
Vastaa Viestiin