Mikä tiivistysaine?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JML
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 16:19
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja JML »

Juu kertokaahan tosiaan lisätietoja kunhan kilometrejä tulee enemmän.

Muutamassa tapauksessa on analysoitu äänen johtuvan jako/tasapaino ketjusta mutta vian onkin aiheuttanut vesipumppu..
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni piti ainakin tietyillä kierroksilla ihme ulinaa ja krohinaa. (esim n. 1500rpm ja 2000rpm)Pahimmiten silloin kun päästit kaasusta eli kierrokset olivat laskussa, esim moottori jarrutuksessa tai vaihteen vaihdossa.

Omalla autolla on ajettu n.211tkm. Ja öljypohjassa ei ollut ylimääräisiä mohniä tai kökkojö. Öljysihdissa ja öljypohjan pohjalla oli muutama pienen pieni raudan murunen, mutta toinvotaan että olivat tuolta ääntävästä tasapainotussysteemistä kotoisin. Juuri tuo hirvittää, kun sieltä irtoaa rauta silppua, että mitä se tekee kaikille laakereille sun muille.

Kyllähän suurimmat pitäisi jäädä öljysihtiin ja öljysuodattimeen.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Itselläni piti ainakin tietyillä kierroksilla ihme ulinaa ja krohinaa. (esim n. 1500rpm ja 2000rpm)Pahimmiten silloin kun päästit kaasusta eli kierrokset olivat laskussa, esim moottori jarrutuksessa tai vaihteen vaihdossa.

Omalla autolla on ajettu n.211tkm. Ja öljypohjassa ei ollut ylimääräisiä mohniä tai kökkojö. Öljysihdissa ja öljypohjan pohjalla oli muutama pienen pieni raudan murunen, mutta toinvotaan että olivat tuolta ääntävästä tasapainotussysteemistä kotoisin. Juuri tuo hirvittää, kun sieltä irtoaa rauta silppua, että mitä se tekee kaikille laakereille sun muille.

Kyllähän suurimmat pitäisi jäädä öljysihtiin ja öljysuodattimeen.
Mukava kuulla että hiljeni operaation jälkeen. Olisit samalla vaihtanut alakerran laakerit, näyttävät olevan aika finaalissa reilun 200tkm:n kohdalla ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Jos nyt ainakin talven pärjäisi :lol:

Kevään lämmössä voi sitten ruveta syvemmin perehtymään tohon B235:n sielun elämään :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Jos nyt ainakin talven pärjäisi :lol:

Kevään lämmössä voi sitten ruveta syvemmin perehtymään tohon B235:n sielun elämään :wink:
Joo ei kait ne kaikki voi olla susia, ainakaan jossei ole ollut italiaano edellinen omistaja :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tässä tuntu ainakin öljypohja olevan suht puhdas ja muutenkin kone kullan ruskea. :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Tässä tuntu ainakin öljypohja olevan suht puhdas ja muutenkin kone kullan ruskea. :D
Jos sitä on ajettu Floralla :wink:

En uskalla enää ajaa kuin 5tkm samoilla öljyillä, hittovie enää ei jaksa ruveta konetta rassailemaan, jos seuraavaksi paukahtaa niin toimitan tattikselle koko romun :wink:
No eivät öljyt ole kyllä menneet paljon miksikään vaikka nyt noilla on "jo" kohta ajettu 4500km, eli vaihtohetki lähestyy :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

ite ajattelin pitää kiinni tosta 10tkm öljyvaihtovälistä ja koneenhuuhteluista sillöin tällöin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja luopape »

Tietääkö kukaan Oulun seudulta pajaa joka tuon ketjun poiston osaisi tehdä, tai suostuu tekemään? Epäilen että merkkiliikkeet voi lukea joukosta pois samantien. Ja onko ko. operaatiosta arvauksia hinnoittelun osalta. Oma (268tkm ajettu, öljyt vaihdettu 10tkm:n välein) rahisee kun sepelimylly, enkä tohtisi hiekkaisella pihalla moista operaatiota tehdä :P .
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Mun autossa ketju oli niin löysä, että ketjussa oli ihan kunnolla löysää (etusormella voi heilutella) Ihan hirvitti moisen olemassa olo koneessa kun olisi voinut nyt jo rikkoa paikkoja. Ketju oli venynyt 1 cm pitemmäksi kuin velipojan autossa.

Kiristin on jousikiristeinen ja öljynpaine keventää jousta, joten koneen ollessa seis pitäisi ketjun olla kireimmillään.

Nyt tuli sattuneesta syystä harjoiteltua(otin 2 kertaa öljypohjan pois, kun veli "hiukan" mokas) tuon öljypohjan pois ottoa niin arvioisin itseltä menevän moiseen operaatioon 3-4 tuntia kaikkineen putsauksineen päivineen. Joten sen mukaan kannattaa maksaa. Ja hiekkaisella pihalla tein moisen projektin.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Hei,

kiitos viestistänne koskien Saab 9-5:ttänne. Tasapainoakselia ei voi poistaa moottorista. Tasapainoakseli tasapainottaa moottorin toimintaa ja voimansiirtoa sylinteriryhmässä, se on sidoksissa moniin muihin moottorin osiin mm. moottorin apulaitteiden toimintaan eikä näin ollen ole poistettavissa. Tasapainoakseleita on poistettu joskus kilpakäytössä, mutta katuautossa se ei ole kannattavaa.

Ystävällisin terveisin, GM


Hölmö GM kysymys koski kyllä ketjua mutta...! :roll:
Vai kilpakäytössä! :lol:
Mulla onkin kohta kilpa-auto tai enhän mä nyt niitä akseleita poistaskaan! eli hö :D :lol:
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Hei mestarit

Täällä nostetaan hattua kaikille niille ketä suorittaa Saab 9-5 remontteja omalla hiekkaisella pihalla. Olette rohkeita poikia. :P :P
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

The Black 9-5 kirjoitti:Hei,

kiitos viestistänne koskien Saab 9-5:ttänne. Tasapainoakselia ei voi poistaa moottorista. Tasapainoakseli tasapainottaa moottorin toimintaa ja voimansiirtoa sylinteriryhmässä, se on sidoksissa moniin muihin moottorin osiin mm. moottorin apulaitteiden toimintaan eikä näin ollen ole poistettavissa. Tasapainoakseleita on poistettu joskus kilpakäytössä, mutta katuautossa se ei ole kannattavaa.

Ystävällisin terveisin, GM


Hölmö GM kysymys koski kyllä ketjua mutta...! :roll:
Vai kilpakäytössä! :lol:
Mulla onkin kohta kilpa-auto tai enhän mä nyt niitä akseleita poistaskaan! eli hö :D :lol:
Mitähän apulaitteita siihen on sidoksissa? tainnut sihteerikkö vastata jollain paavo väyrynen generaattorilla 8) Mutta tuolla härän ulosteella saadaan varmasti 95% kyselijöistä hiljaiseksi :wink: Hyvin on vastattu kun ei ole kysymystä luettu (ketju -> akseli)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Startin13 kirjoitti:Hei mestarit

Täällä nostetaan hattua kaikille niille ketä suorittaa Saab 9-5 remontteja omalla hiekkaisella pihalla. Olette rohkeita poikia. :P :P
:D Hiekkapihallapa hyvinkin tuli remontti tehtyä, eipä siinä mitään kun pitää huolen ettei kovin isoja partikkkeleita pääse koneen sisuksiin :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin