minulla on käsitys että vielä 79 vuonna oli tuota vanhaa tekstimallia. 79 siis tehtiin myös muutama 99turbo, käsitykseni mukaan.jar kirjoitti:Makee on 99.
Koskien noita 78 - 80 autoja, niin onko jollain oikeasti tietoa onko tuossakin autossa esiintyvät turbo-lätkät oikean tyyliset vai pitäsikö olla ne joissa isot kirjaimet ja O-kirjain tyylitelty lohkoihin.
Missä tämmöinen aarreaitta sijaitsee???
Re: Saab 99 Turbo
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
Tekee häijyä, Varsinkin tämä http://koti.mbnet.fi/stress/exkursio/sl ... 20010.html auto. Ihan presiis kopio omasta. Pitsi että minulla on mustat ovenkahvat. Sama kaunis punainen sävy... kattoluukun lippa....
....
Ja sitten ne tuodaan tänne kuolemaan!
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
Liikenne kaluston ohjeistamis päällikkö
Jaako Parantainen
....
Ja sitten ne tuodaan tänne kuolemaan!
Auto tykkää, että sillä ajetaan.
Liikenne kaluston ohjeistamis päällikkö
Jaako Parantainen
Tuosta joku hakemaan projekti pois! Auton ruostetilanne ei pitäisi olla vielä ihan mahdoton, ja äkkivilkaisulla konepellin alla on täydellinen b-turbotekniikka. Muuten autohan on hieno kuin mikä!DIggItaLLr kirjoitti:Tekee häijyä, Varsinkin tämä http://koti.mbnet.fi/stress/exkursio/sl ... 20010.html auto. Ihan presiis kopio omasta. Pitsi että minulla on mustat ovenkahvat. Sama kaunis punainen sävy... kattoluukun lippa....

P.S. Tämä "aarreaitta" sijaitsee siis Kokkolassa
Aki Peltola #1132
eihän 99 Turbossa ole TURBO merkkiä maskissa..?!Stressfläkt kirjoitti:Kerran näin paljo offtopiccia niin semmosta luin noista turbomerkeistä että se erikoinen merkki jossa se o kirjain on paloiteltu löytyy pelkästään vm78 johtuen siitä että että yks vakuutusyhtiö veti saabin oikeuteen kirjaintyypin käytöstä.
Oliko se nyt scandia.
Mutta en nyt löydä enää mistä tuon luin että en mene vannomaan.
Mulla on tuossa semmonen merkki kirjahyllyllä, kiitos 99tbo voorumilla.
Mitä tulee siihen että missä kohassa maskia se tulee olla niin ei ole mitään tietoa, niin monta eri versiota nähnyt.
Kiitos nyt kehuista noista kuvauskohteiden valinnasta.

mulla nuo turbomerkit on niitä uudentyylisiä, eli EI niitä jossa O kirjaimessa on se siipiratas, ja merkit on siis alkuperäisestä `80 99 turbosta..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 turbossa on turbo-merkki maskissa. Edestä katsottuna oikealla ylhäällä kuten OGsatkuissa. On tosin paljon suuremmalla tekstillä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
nyt tuli asiavirhegls kirjoitti:eihän 99 Turbossa ole TURBO merkkiä maskissa..?!Stressfläkt kirjoitti:Kerran näin paljo offtopiccia niin semmosta luin noista turbomerkeistä että se erikoinen merkki jossa se o kirjain on paloiteltu löytyy pelkästään vm78 johtuen siitä että että yks vakuutusyhtiö veti saabin oikeuteen kirjaintyypin käytöstä.
Oliko se nyt scandia.
Mutta en nyt löydä enää mistä tuon luin että en mene vannomaan.
Mulla on tuossa semmonen merkki kirjahyllyllä, kiitos 99tbo voorumilla.
Mitä tulee siihen että missä kohassa maskia se tulee olla niin ei ole mitään tietoa, niin monta eri versiota nähnyt.
Kiitos nyt kehuista noista kuvauskohteiden valinnasta.![]()
mulla nuo turbomerkit on niitä uudentyylisiä, eli EI niitä jossa O kirjaimessa on se siipiratas, ja merkit on siis alkuperäisestä `80 99 turbosta..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Viggen"
AVO-777
ko pirssin kuvan pistin saabisti 51:n kanteen kuten TT muisti...
oli nimittäin skannattu siitä kirjeestä joka tuli aikaa sittten kaikille klubilaisille ja siinä tätä ekaa avo protoa tarjottiin kaupan, täytyy mennä arkistoon kaivaan kirje esille niin saatte vähän valistusta asiaan... taisi olla lähettäjänä tuo K.Tallberg..
oli nimittäin skannattu siitä kirjeestä joka tuli aikaa sittten kaikille klubilaisille ja siinä tätä ekaa avo protoa tarjottiin kaupan, täytyy mennä arkistoon kaivaan kirje esille niin saatte vähän valistusta asiaan... taisi olla lähettäjänä tuo K.Tallberg..
Nyt kun vanha aihe, joka aiheutti jo silloin kuolan valumista suunpielistäni, on kaivettu uudelleen esiin.. niin kysyttäköön jo silloin muinoin mieltäni askarruttanut kysymys: Sallisikohan tuon aarreaitan omistaja vierailun kameran kanssa "laanilla"? Kuvat tietysti vain omaan arkistoon ellei julkaisulupaa erikseen pyydetä ja myös saada.
Tiettyjä varaosiakin olisin vailla jos niitä on myytävänä, mutta osatarpeeni ei liene kovin harvinaista sorttia joten muualtakin löytynee..
Tiettyjä varaosiakin olisin vailla jos niitä on myytävänä, mutta osatarpeeni ei liene kovin harvinaista sorttia joten muualtakin löytynee..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Toivompa vain että ko. paikka ei ole lähelläkään mitään kaava-aluetta, taustalla näkyi kuitenkin muuta asutusta. Nimittäin ennemmin tai myöhemmin tulee joku julkisivupelle käymään ja antaa määräyksen "pihan" tyhjentämisestä maiseman ja maaperän pilaantumisen vuoksi, ja silloin tuollaista automäärää ei määrätyssä ajassa (yleensä noin 1kk) saa mihinkään muualle kuin prässiin.