Niin, ja en tainnut tänne vielä mainita, että sarjasta emssin jalkapalloaluja on sovittu jo kaupat, mutterit vaan puuttuu.
Projektina 99 combi coupe GL super turbo
900 combin takaspoileri odottaa asennusta ja ilmeisesti joku -83:n lisävaruste etuspoileri odottaa, että kävisin hakemassa sen. Olisipa jollakin tuon vuoden lisävarusteluettelosta kuva, millainen se spoileri mahtaa olla? 
Niin, ja en tainnut tänne vielä mainita, että sarjasta emssin jalkapalloaluja on sovittu jo kaupat, mutterit vaan puuttuu.
Niin, ja en tainnut tänne vielä mainita, että sarjasta emssin jalkapalloaluja on sovittu jo kaupat, mutterit vaan puuttuu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Etuspoikka lienee sama kuin meidän 99 T:ssä on toistaiseksi:
http://www.susirajansaabistit.cjb.net/
ja sieltä 99 Turbo -78 (alimmasta kuvasta näkyy ehkä parhaiten)
http://www.susirajansaabistit.cjb.net/
ja sieltä 99 Turbo -78 (alimmasta kuvasta näkyy ehkä parhaiten)
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
tuo jonka kuvan bongasin, näyttäisi olevan ems:n spoileri. jonin turbossa näyttäisi olevan se matalampi puskurin ja korin väliin kiinnittyvä mikä tuli 79 (vaiko jo 78?) vuoden kaksikaasutinmallehin vakiovarusteeksi (tämä "tieto" jäi mieleeni eräästä skannatusta 79 mainoksesta): http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/akm842_esittely2.jpg
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tässä vielä sama spoikka kuin Lucan linkissä: http://kuvablogi.com/blog/5/3/
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Mikä on muuten MadSparkin 99cc:n status tällähetkellä?
Eiköhän tuo spoilerin arvoitus selviä tässä lähiaikoina.
Eiköhän tuo spoilerin arvoitus selviä tässä lähiaikoina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ajossahan tuo. Odottaa kattoverhoilua, uutta tekniikkaa (T16/i16) ja Airflow-sarjan asennusta, joista viimeinen on jo hankittu. Auto varmaankin maalataan jossain vaiheessa, väriksi tullee musta. Kaasarit pitäisi käydä säädättää, sytytyksen säädöllä ei tunnu saavan hyvää kompromissia aikaiseksi. Nyt joko toimii lämpimänä tai kylmänä.
Kunhan nyt eka sais ton 900 T8:n hitsattua ja kaupattua niin ois taas rahaa bensaan ja osiin...
Kunhan nyt eka sais ton 900 T8:n hitsattua ja kaupattua niin ois taas rahaa bensaan ja osiin...
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Tossa maanantai-iltana 99 sai uuden pyöränlaakerin ja murroksensuojakumin oikealle puolelle. Pyörän ripustukset on muuten vaihtokelpoiset puolelta toiselle, kun vain vaihtaa sen kynkän, johon raidetangonpää tulee. Tuota ominaisuutta tuli käytettyä hyväksi.
Laitoin konepeltiin äänieristesuperlonin. Pyyhkijän sulatkin tuli vaihdettua ja ratti on nyt sitä uudempaa nelipuolaista mallia, jollaista on asennettu 90:iin, 900:n ja 9000:eenkin. Mukavampi se ainakin on, kun sormet ei kierry ratin ympäri kahta kierrosta.
Ajomelu väheni huimasti, kun metelöivä pyöränlaakeri vaihtui ja moottorimelukin väheni superlonin ansiosta. Kunhan vielä vaihdan ne kirkkaammat punaiset matot lattialle ja niiden alle tulee 900 sedanin äänieristeet, niin rupeehan 99 muuttumaan edustuskelpoiseksi.
Tihkureleen asennusta tässä jo haaveilen. Kaikki tarvittavat vermeet odottaa tuolla autossa, jos tässä joku ilta saisi innostuksen puuhastella rivitalon pihassa iltapuhteita. Ehkäpä keskiviikkona.
Biltemassa myydään saman näköistä pistehitsiporaa, kuin mitä olin katsonut wurthilta. Hinta vaan on kolmannes wurthin tuotteesta. Pitäisikö ostaa pari tommosta Biltemasta ja katsoa, mitä kestää?
Laitoin konepeltiin äänieristesuperlonin. Pyyhkijän sulatkin tuli vaihdettua ja ratti on nyt sitä uudempaa nelipuolaista mallia, jollaista on asennettu 90:iin, 900:n ja 9000:eenkin. Mukavampi se ainakin on, kun sormet ei kierry ratin ympäri kahta kierrosta.
Ajomelu väheni huimasti, kun metelöivä pyöränlaakeri vaihtui ja moottorimelukin väheni superlonin ansiosta. Kunhan vielä vaihdan ne kirkkaammat punaiset matot lattialle ja niiden alle tulee 900 sedanin äänieristeet, niin rupeehan 99 muuttumaan edustuskelpoiseksi.
Tihkureleen asennusta tässä jo haaveilen. Kaikki tarvittavat vermeet odottaa tuolla autossa, jos tässä joku ilta saisi innostuksen puuhastella rivitalon pihassa iltapuhteita. Ehkäpä keskiviikkona.
Biltemassa myydään saman näköistä pistehitsiporaa, kuin mitä olin katsonut wurthilta. Hinta vaan on kolmannes wurthin tuotteesta. Pitäisikö ostaa pari tommosta Biltemasta ja katsoa, mitä kestää?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Talvipyörät alla. Olipa vasen takalokari niin ruosteessa, että roiskeläppä oli jo pudota matkasta. Poistin molemmat läpät ja ne tulee takaisin, kunhan saan hitsattua materiaalia läpän kiinnityspisteeseenkin. Ikävä rotankolo tulikin sinne. Noin tulitikkuaskin kokoinen reikä...
Ajettavuus on muuten parantunut sillä pyöränlaakerin vaihdolla. Ilmeisesti siinä oli jo niin raju välys, että huononsi ohjausta. Huh huh, voi vaan todeta näin jälkeenpäin.
Ajettavuus on muuten parantunut sillä pyöränlaakerin vaihdolla. Ilmeisesti siinä oli jo niin raju välys, että huononsi ohjausta. Huh huh, voi vaan todeta näin jälkeenpäin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Eiköhän siitä kaks nyrkkiä ainaskin mene, kunhan etsii sitä kovaa peltiä, mihin saisi paikan kiinni. Meinasin ostaa tuon alakulman korjauspalan. Pitää varmaan tilata se täältä paikallisista, kun sekin 900:n korjauspala oli halvempi täällä Joensuussa alennuksineen, kuin Motonetissä. Tänään olisi tosin mahdollisuus käydä motossa, mutta saldojen mukaan siellä ei ole peltiä 
Edittiä: Tilata täräytin paikalliseen varaosamyymälään nuo pellit. Lähtöhinta reilu 50e yhteensä. Taka-alakulma + kehä. Moton varaosanumerot kelpaa suoraan varaosaliikkeeseen. Helppo tilata peltejä. Myyjäkin oli yllättynyt, kun tiesin koodit osille suoriltaan. En tosin kertonut mistä sain ne. Hehheh.
Edittiä: Tilata täräytin paikalliseen varaosamyymälään nuo pellit. Lähtöhinta reilu 50e yhteensä. Taka-alakulma + kehä. Moton varaosanumerot kelpaa suoraan varaosaliikkeeseen. Helppo tilata peltejä. Myyjäkin oli yllättynyt, kun tiesin koodit osille suoriltaan. En tosin kertonut mistä sain ne. Hehheh.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tässähän se kaari. Piti teipata nyt syksyllä ilmastointiteipillä tuo reikä umpeen, ettei sateella tule vettä takakonttiin. Tossa alaosassa on törkeen paksu pakkelikerros, johon en ole uskaltanut koskeakaan. Irtoaa varmaan koko hoito autosta...


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jaa-a, nyt sitten se on 99:n menoa. Nimittäin hurjempaan teholuokkaan.
Ostin turbon ja pakosarjan. Pitää siis vähitellen alkaa haalimaan niitäkin muita puuttuvia kilkkeitä, jotta 99:iin saadaan ehkä mahdollisesti ensikesäksi se haaveilemani B-turbomoottori nippuun. 
Lisäksi matkaan tarttui ehkä turvavyö kuskille, takaluukun lähes ehjä kahva ja hattuhyllylevyn lukitussalpa takaluukkuun.
Lisäksi matkaan tarttui ehkä turvavyö kuskille, takaluukun lähes ehjä kahva ja hattuhyllylevyn lukitussalpa takaluukkuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jos meinaat ruveta turboa rakentamaan, niin suosittelen hankkimaan koko tekniikan kerralla, muuten täytyy kerätä kasaan lukematon määrä pieniä mutta tärkeitä nippeleitä, ruiskusta, männistä, öljynlauhduttimesta ja lohkon öljynpaluureijästä puhumattakaan.Mertmi kirjoitti:Jaa-a, nyt sitten se on 99:n menoa. Nimittäin hurjempaan teholuokkaan.Ostin turbon ja pakosarjan. Pitää siis vähitellen alkaa haalimaan niitäkin muita puuttuvia kilkkeitä, jotta 99:iin saadaan ehkä mahdollisesti ensikesäksi se haaveilemani B-turbomoottori nippuun.
Lisäksi matkaan tarttui ehkä turvavyö kuskille, takaluukun lähes ehjä kahva ja hattuhyllylevyn lukitussalpa takaluukkuun.
mutta jos valmis tekniikka jostain löytyy niin suhteellisen helppo ja kannattava homma, ja ideana todella hyvä!
tuossa hieman esimakua:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24348
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Kyllä ne osat löytyy vähitellenkin. Älä huoli. Tuo turbon löytäminen ainaskin itestä tuntui kaikista kalleimmalta kikkareelta koko kasassa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
korpijaakko
- "Viggen"
- Viestit: 600
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
kilkkeet
Tässäpä lista vaihtoon menevistä kilkkeistä, jos meinaat b-turbon rakentaa.
-männät ja männänrenkaat
-nokka-akseli
-vesipumppu (8-siipinen)
-natriumjäähdytteiset pakoventtiilit
-k-jetissä erilainen määränsäädin (suurempi syöttökyky), kuin vakio ruiskussa.
-Polttoainemäärän lisäyslaite +nopeusanturi ja mikrokytkin.
-useampi putkinen jäähdytin
-erilainen jäähdyttimen puhallin
-öljyn lauhdutin
-akulle jäähdytys (ei välttämättä pakollinen)
-pakoputkisto
-mekaaninen kaasuläpänhidastin
-katkojaton sytytysjärjestelmä
-ylipainekytkin
-isompi kytkin suuremmalla painevoimalla
Turbon vaihdelaatikossa pitemmät välitykset +vahvempi kolmosvaihteen pyöräsarja.
Lista on tiivistelmä korjaamokäsikirjasta tenisestä osasta. FOORUMILLA on ollu myynnissä tänä syksynä ainakin kaksi b-turbon tekniikkaa. Kannattaa
helpompi olis varmaan osta koko paketti vaikka remonttia kaipaava, koska joudut nostamaan koneen keulalta ja purkamaan kuitenkin.
-männät ja männänrenkaat
-nokka-akseli
-vesipumppu (8-siipinen)
-natriumjäähdytteiset pakoventtiilit
-k-jetissä erilainen määränsäädin (suurempi syöttökyky), kuin vakio ruiskussa.
-Polttoainemäärän lisäyslaite +nopeusanturi ja mikrokytkin.
-useampi putkinen jäähdytin
-erilainen jäähdyttimen puhallin
-öljyn lauhdutin
-akulle jäähdytys (ei välttämättä pakollinen)
-pakoputkisto
-mekaaninen kaasuläpänhidastin
-katkojaton sytytysjärjestelmä
-ylipainekytkin
-isompi kytkin suuremmalla painevoimalla
Turbon vaihdelaatikossa pitemmät välitykset +vahvempi kolmosvaihteen pyöräsarja.
Lista on tiivistelmä korjaamokäsikirjasta tenisestä osasta. FOORUMILLA on ollu myynnissä tänä syksynä ainakin kaksi b-turbon tekniikkaa. Kannattaa
helpompi olis varmaan osta koko paketti vaikka remonttia kaipaava, koska joudut nostamaan koneen keulalta ja purkamaan kuitenkin.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA