Nimimerkillä epätietoinen NG 900 saabisti kysyy:
Onko joku korjannut vuotavan NG 900 ohjaustehostimen, ja onkohan vika yleinen NG 900 mallissa.Onko järkevää ostaa:
- purkki tiivistysainetta Biltemasta (15e)
- ns. vaihto-osa (600e +asennus),
- purkuosa (200e).
Minkämoinen operaatio tuo vaihto on?
NG 900 T vm-94 ohjaustehostimen korjaus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 900 T vm-94 ohjaustehostimen korjaus
En tiedä, onko tuo yleinen vika NG900 -mallissa, mutta jotkut ovat kertoneet ohjaustehostimien vuodoista.utunpe-2 kirjoitti:Nimimerkillä epätietoinen NG 900 saabisti kysyy:
Onko joku korjannut vuotavan NG 900 ohjaustehostimen, ja onkohan vika yleinen NG 900 mallissa.Onko järkevää ostaa:
- purkki tiivistysainetta Biltemasta (15e)
- ns. vaihto-osa (600e +asennus),
- purkuosa (200e).
Minkämoinen operaatio tuo vaihto on?
Vm. 1994 NG900:ssa on Opelin ohjausvaihde (ainakin erään SDCC:n työntekijän mukaan) ja vm. 1996 eteenpäin NG900:ssa on Saabin oma ohjausvaihde.
Ohjaustehostimen korjattavuudesta en myöskään tiedä, mutta kannattaa vaihtaa tuo ohjausvaihde uudempaan malliin, jos se alkaa vuotamaan. Tällöin ohjausvaihteeseen saa kiinni myös clampin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hetkonen. Julistaako Turbosensonic meindän välistä spekulointia jo täytenä faktana kertomatta edes minulle....?
En ole vielä(kään) asentanut -97 mallin tehostinta omaan -94 malliin, jossa ainakin apumiehen puolen kiinnityspanta&kumi erilainen. Kuskin puolen kiinnityksestä ei vielä tarkkaa tietoa.. (epc vaatii lukua..)... joten faktaa kehiin, ennenkuin uskon täysin. Tietty voin kertoa sitten tosiasioita, kun olen ko. vaihto-operaation klampin asennuksineen tehnyt.... 
Hook



Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Enhän mä kerro tällä palstalla koskaan mitään faktojaHook kirjoitti:Hetkonen. Julistaako Turbosensonic meindän välistä spekulointia jo täytenä faktana kertomatta edes minulle....?![]()
En ole vielä(kään) asentanut -97 mallin tehostinta omaan -94 malliin, jossa ainakin apumiehen puolen kiinnityspanta&kumi erilainen. Kuskin puolen kiinnityksestä ei vielä tarkkaa tietoa.. (epc vaatii lukua..)... joten faktaa kehiin, ennenkuin uskon täysin. Tietty voin kertoa sitten tosiasioita, kun olen ko. vaihto-operaation klampin asennuksineen tehnyt....
Hook

1. hommaa nuo mainitsemasi kiinnityskumit
2. raiderangon päät ovat vanhassa mallissa samanlaiset kuin uudessa mallissa. Jos ei ole, niin Motonetista voi käydä ostamassa uuden malliset raidentangon päät (sekä ulommat että sisemmät)
3. uuden ohjausvaihteen hydrauliputket ovat suurinpiirtein samanlaiset kuin vanhan mallin. Mikäli ei ole, niin siten tarvitsee hieman kikkailla, kuten mun autolle tehtiin,kun siihen asennettiin OG9³:n ohjausvaihde. Ohjausvaihde oli muuten samanlainen kuin vm. 1996-1998 NG900:ssa, mutta hydrauliputkien sijoitus oli hieman erilainen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Clamppi on tuki, joka kiinnitetään ohjausvaihteeseen, rintapeltiin ja lokasuojaan. Sen pitäisi vähentää 50% "torque steeringiä", eli vetelyä kovissa kiihdytyksissa ja kiihdytyksiä epätasaisella alustalla.utunpe-2 kirjoitti:Kiitos tiedoista, siis murikka täytyy vaihtaa, onnistuneeko kotikonstein: tuleeko ohjausvaihde ulos nostamatta autoa ylös, ja mitä kaikkea joutuu purkamaan. Mikä se clamp on ??
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007