Lesjöforsin madallusjousisarja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Ahaa!
Ne on nuo!
Empä kyllä pätkässy ja hyvin on toiminu.
Saabiton saabisti
#1470
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie en muistanut ja nyt en jaksa.... jos ens kesänä iskari päivityksen aikana sit rautasahalla pätkä pois...pelottaa ku vanhat iskarit et tipahtaa niin alas että ottaa kiinni!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pj52
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 20:49
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja pj52 »

:D kiitos tiedoista ei muuta kuin hommiin makkarasta pätkä pois ja motonetin jouset paikoilleen.oli muuten yllätys paikallisten varaosaliikkeiden hinta erosta samoista madallusjousista motonet 128e ja motomarket 170e.185/65/15 pyörät pitäisi vielä mahtua pyörimään ?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kevyesti itsellä 205 leveys
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pj52
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 20:49
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja pj52 »

mikäs toi todellinen madallus on kun puhuvat 35mm nyt oma on kuin maasturi?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

8O Mun auto ei oo lähellekkään tuon näköinen, etupää on korkealla kuin maastoautossa! Onkohan tuossa erilaiset alakupit jousilla?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vaikea sanoa...... mut tuollainen se on
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tai väärät jouset?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm mistäs sinne väärät jouset olis ny joutunut..... motonetista tilattu !
onhan noita muitakin matalia saabbeja!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Tarkotin että onkohan mun auto se poikkeustapaus, kaikki kehuvat auton ulkonäköä jousien laiton jälkeen, mutta tämä oli kyllä paremman näköinen niillä rälläkkäjousilla. Eli keula on oikeasti tosi korkealla :?
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kuulemma nuo lesjöt kaipaa pientä jumppaa että asettuvat, myös renkaiden matala profiili voi saada auton näyttämään korkealta.
mulla on 99:ssä "uudet" käytetyt -35mm madaltavat alla ja on hieman etukenossa, eli keula matalammalla..
Kuva
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/30545img.JPG

tossa reilun pari vuotta vanhat lesot. menossa parempaan suuntaan :wink:

edellisessä sabassa oli noin 5 vuotta vanhat ja muistelen että oli matalampi. mitä vanhemmat sen paremmat 8)

ei ois kellään myydä käytettyjä lesoja :roll: :D
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Itse jouiduin laittamaan satkuun jo korotuspalat, kun keula makasi liiankin pohjassa. Ei saanut nosturia enää pohjapalkin alle ja negatiivista camberia oli vähintään riittävästi. Myös keulan pompotus väheni ja nyt nielee heitot selvästi paremmin.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

sponde kirjoitti:8O Mun auto ei oo lähellekkään tuon näköinen, etupää on korkealla kuin maastoautossa! Onkohan tuossa erilaiset alakupit jousilla?
Ilmeisesti kyse tuosta nopasta?
Jos näin niin keuliminen johtuu konehuoneen "tyhjyydestä", ovat varmaan kumminkin suunniteltu turbon tarpeet huomioiden.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin