Aero tulossa... ehkä..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Aero tulossa... ehkä..

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Pitemmän aikaa katellut yhtä jobbarin 9kAeroa. Ikkunassa on komeillut kesästä asti 9900€ hintalappu.

mietityttää auton ostaminen... Liikkestä kun on pelkkiä huonoja kokemuksia...

Mitä sitä aeroa olen katellut niin:
Takapenkin nahoista saumat auki:
Paljon maksaa kursimenen kokoon? Varmaan muuissakin penkeissä on ongemia.

Jarrukilvet oli ihan mädät, ne on tosin vaihdettu.

Maalipinta on kaukaa kaunis. Ihan kun joku olisi pessyt auton hiekkamontussa. Siis pientä hiusnaarmua täynnä:
Korjaakohan joku oikea kova vaha?

Onko autossa TCS, mistä sen näkee?

Mitä kaiken näköisiä lisävarusteita on Aeroon saanut?

Mitkä on peltien pahat paikat?

Jospa sais hintää alaspäin...


Pitänee käydä tänään koe polkasemassa, kun tiet on auki.

Miten pitkälle vakio Aeron ahtomittari nousee?

Mistä näkee mikä moottorin ohjaus autossa on T5 ois hakusessa. (pööööörrr TSIUHHHHHHH!! :D .)


Jos sitä autoa olen sitten oikesesti ostamassa. Niin käyn kyllä näyttämässä sitä katsastus asemalle. Varaan Autodoctorin laajennetun ajan. Sen myyjän puheisiin en usko enää pätkäkään!.

Kiitos.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Nahkojen kursiminen kokoon voi olla kallista, jos viet ihan alan liikkeeseen koko auton/ penkin.

Jos pysyy työkalut käsissä, niin ei muuta kuin ratkennut penkin osa irti ja sitten kotiin keittiön pöydälle penkki ja irroittamaan nahka rungosta.

Säästä ne klipsit, jotka pitää nahat kiinni rungossa. Ovat kiven alla sitten, kun lähdet niitä metsästämään.

Sitten viet sen jollekin verhoojalle. Edelleen suosittelen Ticabo verhoomoa Tiksissä. Siellä Tiiti pistää penkin verhoilun uuteen loistoon ammattitaidolla.
Hintaa ei tule paljoa, kun teet itse purku ja asennus työt.

Maalipintaan hiovaa vahaa ja pienikierroksinen lumppulaikka. Teet tämän luonnollisesti kuivassa ja lämpimässä tilassa 8) puhtaaseen autoon...

Vakioruostepaikat varmaan selviää HAKU- toiminnolla. Varmaan ne kaaret ovat yksi kohta.

Muut pistää varmasti tuosta teeceeässästä juttua. Se on mulle vielä hepreaa.

-H-
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onhan tuolla autolla sitä pyyntiä sen verran, että kannattaa kattoa ihan priimaa...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
js
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 11:43
Paikkakunta: Tuusulan Jokela

Viesti Kirjoittaja js »

ilmeisesti kyseessä tuo porvoossa kaupiteltu aero.

ite mietin vähän samoja asioita hetki sitten.

aerossa on aina ns. aero lisä.
joitakin osia ei edes saa tarvikeliikkeestä ja merkkiliikkeessä ne maksaa
timantteja.
etu jarrukamat kuten kaikissa vanhoissa saapeissa on melkein joka
katsastukseen etujarrusatuloiden uusiminen tai herkistys kerran vuodessa. tamäkin kannattaa miettiä oston päätöstä ennen.
vaihdeisto on helvetin kallis, jos se rähähtää. tämän päivän kokemuksella.
varusteita aeroon on saanut melkein kaiken minkä voi kuvitella sähköllä
toimivan. mulle on kerrottu että tuo luiston esto järjestelmä ei ole oikeen
voittaja systeemi. on kuulemma vikaa koko ajan.

niinkuin kaikissa ysipommeissa. sähköissä luonnottaman paljon pikkuvikaa vilauttelee mitä kivoimpia
valoja kojelaudassa. esim arkipäivää srs valo, check engine jne.
molemmat voivat vaikko johtua ihan jännitteen tason laskusta tai sitten
esim jostain katkosta. halbaa hubaa käydä sammuttelemassa merkki korjaamossa. tosin tuo jälkimmäinen sammuneen lopullisesti uudella
lampda anturilla.
hyvin nuo tuntuvat ainakin keskieuroopan tuonnit olevan pelleiltään
hyvässä kunnossa. käsittääkseni kori galvanoitu. hyvällä myllyksellä nuo
hius naamut saadaan lähestulkoon pois. mulla normi 200hp ahtopaine mittari nousee punaiselle saakka. onko vika tai sitten ei.

kiva auto lähtee kun tauti, pitää olla paksu lompakko.
harrastaminen ja harrastuksen loppuminen.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

js kirjoitti:ilmeisesti kyseessä tuo porvoossa kaupiteltu aero.

ite mietin vähän samoja asioita hetki sitten.

aerossa on aina ns. aero lisä.
joitakin osia ei edes saa tarvikeliikkeestä ja merkkiliikkeessä ne maksaa
timantteja.
etu jarrukamat kuten kaikissa vanhoissa saapeissa on melkein joka
katsastukseen etujarrusatuloiden uusiminen tai herkistys kerran vuodessa. tamäkin kannattaa miettiä oston päätöstä ennen.
vaihdeisto on helvetin kallis, jos se rähähtää. tämän päivän kokemuksella.
varusteita aeroon on saanut melkein kaiken minkä voi kuvitella sähköllä
toimivan. mulle on kerrottu että tuo luiston esto järjestelmä ei ole oikeen
voittaja systeemi. on kuulemma vikaa koko ajan.

niinkuin kaikissa ysipommeissa. sähköissä luonnottaman paljon pikkuvikaa vilauttelee mitä kivoimpia
valoja kojelaudassa. esim arkipäivää srs valo, check engine jne.
molemmat voivat vaikko johtua ihan jännitteen tason laskusta tai sitten
esim jostain katkosta. halbaa hubaa käydä sammuttelemassa merkki korjaamossa. tosin tuo jälkimmäinen sammuneen lopullisesti uudella
lampda anturilla.
hyvin nuo tuntuvat ainakin keskieuroopan tuonnit olevan pelleiltään
hyvässä kunnossa. käsittääkseni kori galvanoitu. hyvällä myllyksellä nuo
hius naamut saadaan lähestulkoon pois. mulla normi 200hp ahtopaine mittari nousee punaiselle saakka. onko vika tai sitten ei.

kiva auto lähtee kun tauti, pitää olla paksu lompakko.

Noista kommenteista etujarruja kohtaan vois olla HIUKAN eri mieltä! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuo jarruhomma ihmetytti itseänikin, olen juuri väkertämässä projektitonnariini uusia jarruja, uskoisin että kunnolla tehdyt jarrut menevät ilman lisätoimia useampia vuosia.
Kun olin saanut tonnarin kasaan ja johdot paikoilleen niin kaikki laitteet pelasivat hyvin eikä mikään varoitusvalo palanut, ei kait ne poikkeuksellisen herkästi sytykään vaan ainoastaan aidossa vikatilanteessa?
Ja eikös srs-valo ole ainoa joka täytyy sammuttaa Techillä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:Tuo jarruhomma ihmetytti itseänikin, olen juuri väkertämässä projektitonnariini uusia jarruja, uskoisin että kunnolla tehdyt jarrut menevät ilman lisätoimia useampia vuosia.
Kun olin saanut tonnarin kasaan ja johdot paikoilleen niin kaikki laitteet pelasivat hyvin eikä mikään varoitusvalo palanut, ei kait ne poikkeuksellisen herkästi sytykään vaan ainoastaan aidossa vikatilanteessa?
Ja eikös srs-valo ole ainoa joka täytyy sammuttaa Techillä?
Taitaa olla tonarin etujarrut huolto vapaimpia , mitä on autoissa nyky päivänä markkinoilla!!! Saahan niissäkin männät jumittaan,jos särkee männän suojakumit jarrupalojen vaihdon yhteydessä!!
Ei muutkaan murheet ole noin suuria,mitä edellä ollut teksti antoi ymmärtää!! :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Noh, itselläni on jo yksi 9k ollut. -89T16. Hieno peli tykääsin ihan älyttömästi... Se halusi kanssa poltella välillä CE valoa. ABS valo nyt sytty aina kunnon jarrutuksn jälkeen. Nuo nyt on asioita joiden kanssa vain eletään.

Lähemmin meinasin että näkeekö konehuoneesta että mikä moottorin ohjaus on? joku mokkula joka kertoisi. Ja sitten EN nimenomaan halua TCS:ää. Ei se sutiminen haittaa. Talvks vaikka nyppää mankun piuhan irti.


Voin kirjoitta sitten testiraportin tänne :D , jos nyt tietäsi että mitä pitää testata...


kiva auto lähtee kun tauti, pitää olla paksu lompakko.
En tiedä allekirjoittaisinko.
Eipä taida löytyäkkään halpoja varaosia -90 autoihin,. Paljonko menee bensaa riippuu kaasujalasta. Ei tuo enempää ainakaan vie kun minun nykyinen 900T16 -84 :roll:
js
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 11:43
Paikkakunta: Tuusulan Jokela

Viesti Kirjoittaja js »

toki toi jarru juttu on ihan mun omaa mutu tuntumaa.
mulla on ollut viimesen 12 vuoden aikana 60 erinlaista eri autoa.
joista 10 on ollut saapeja.
yksikään saapi ei ole tehnyt poikkeusta tässä jarru asiassa. on vaihdettu
etu satuloita, niin alkuperäisiä kuin tarvikkeita, joka kerran
katsastuksen yhteydessä jouduttu joko herkistämään tai vaihtamaan satula uuteen. silläkään ei ole ollut merkitys on käsijarru ottanut eteen tai taakse. autot on ollut, muutamasta vuodesta kolmenkymmeen ikäisiä.
toki jarru asiassa olenkin todella nirso. en hyväksy puoltamista, ravistamista. oikeastaan yhtään mitään mikä ei kuulu hyvin toimivien jarrukuvaan.
harrastaminen ja harrastuksen loppuminen.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Jos se TCS on poiskytkettävää mallia, niin ratin oikealta puolelta löytyy sille nappula (lukee TCS, sii kojetaulun aika alalaidassa), pitää mennä melki sisälle kattoo et sen näkee.
Samoin ainakin minun omassani on konehuoneessa (moottorin takapuolella) kuskin puolel säiliö jonka kyljessä on tarra TCS.
Mikäs vuosimalli toi oli?
Lisävarusteita ainakin kattoluukku, keskikyynärnoja, (ei varmuutta: takalasin pyyhin?, mukiteline takapenkkien kyynärnojassa?)
Pellit: Konepellin etureuna, lokasuojan kaaret (katso mm etureuna siitä mistä puskuri alkaa), ja tuulilasin alareunat (nurkat)
Viimeksi muokannut Money For Nothing, To Marras 24, 2005 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

onkohan kyse tästä samasta autosta?
Kaveri kävi katsomassa ko. yksilöä

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

os se TCS on poiskytkettävää mallia, niin ratin oikealta puolelta löytyy sille nappula (lukee TCS, sii kojetaulun aika alalaidassa), pitää mennä melki sisälle kattoo et sen näkee.
Ja jälleen mun on muistutettava ihan varmuuden vuoksi, että tuo poiskytkentänappi
ei sitten poista mitään TCS ongelmia! Tuolta projekti osiosta voi lukea Tri-Lo:n aloittamaan juttua
TCS:stä. Kannattaa välttää semmosen ostamista, ellei sitten ole innokas ropaamaan autoa ihan tosissaan.
Kyllähän sekin systeemi on toimiessaan joittenki mielestä ihan ok.

Sanoisin, kuten tuolla ylempänäkin mainittiin, hae kunnon yksilö ja unohda
nuo jobbareitten koslat.
Ei ne koskaan mitään yksilöitä tänne tuo, vaan mieluusti semmosen jolla saa kovimmat katteet :roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Suosittelen kanssa kunnon yksilöä, jos yhtään epäröit ko. yksilöä.

Pelleistä (jatkan edellisen listaa):
-Konepellin etureuna
-lokasuojan kaaret (katso mm etureuna siitä mistä puskuri alkaa)
-tuulilasin alareunat (nurkat, tiivisteen alta)
-helman jatkopalan takana olevat saumat/pellit (takalokasuojan ja -puskurin välissä)
-takakontin pohjassa olevat pitkittäispalkkien päät takakontin pohjan oikealla/vasemmalla puolella (pohjasta katsottuna)
-takakontin vesikourujen poikkittais saumat
-takavalojen yläpuolella oleva yläkulma (kohta johon takaluukku pystyy sivuttaisliikkeessä osumaan)
-tunkin nostokorvat
-ovien alaosat (tiivisteen alta, joka roikkuu oven alaosassa

-Make
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

oon kyllä ihan samaa mieltä tommosen hyvän yksilön hankinnasta. Eli jos epäilyttää, niin katsele tuonne naapurimaahan. Tolla kympillä saa jo ihan kivan pelin! Se Aerolisä ja jobbarin oma osuus on sitten pienempi.
Joo ei tuosta TCS:stä mitään hyöty ole, tulee melkein yleensä kytkettyä se pois liukkailla
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

js kirjoitti:yksikään saapi ei ole tehnyt poikkeusta tässä jarru asiassa. on vaihdettu
etu satuloita, niin alkuperäisiä kuin tarvikkeita, joka kerran
katsastuksen yhteydessä jouduttu joko herkistämään tai vaihtamaan satula uuteen. silläkään ei ole ollut merkitys on käsijarru ottanut eteen tai taakse. autot on ollut, muutamasta vuodesta kolmenkymmeen ikäisiä.
toki jarru asiassa olenkin todella nirso. en hyväksy puoltamista, ravistamista.
Nyt ei kyllä malta olla tähän huutelematta:

(takakäsijarrullisista) satkuista ja tonnareista löytyy kokemusta lähemmäs kymmenestä yksilöstä joilla ajettu 130-500tkm, niiden ETUjarruissa ei ole koskaan ollut tarpeen tehdä mitään muuta kuin vaihtaa paloja, nyt vaimon ia tarvitsisi levytkin kun ovat täysin loppu. Katsastuksessakin on tehoeroa ollut hyvin vähän jos ollenkaan.

ravistaminen harvemmin johtuu satuloista ja levyt+palat nyt on kulutustavaraa.

niin, takajarruja mä kyllä rassaan kerran vuodessa, muuten menis nekin pelkkiä paloja vaihtelemalla muttakun leimaan vaaditaan käsijarrukin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin