Nyt se DI-kasetti sitten hajosi!!(VIKA LÖYTYI!)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Nyt se DI-kasetti sitten hajosi!!(VIKA LÖYTYI!)

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Niin eli nyt tonttuni tekee niin että jos ajaa pienillä vaihteilla korkeilla kierroksilla tasakaasulla (->4000rpm) niin sytkät sekoo täydellisesti,putkesta kuuluu sellainen turina.

Nykii n.2000rpm kierroksilla joka vaihteella,nytkyttää ja rykii vaan koko ajan,joutuu painamaan kaasua sitten kerralla enemmän.Silloinkin vaan jää miettimään hetkeksi ja sitten lähetään.

Ja siinä toisessa topikissakin mainittu että ahdot seilaa 0,5-1,5bar välillä.

Pari kertaa on liikkeelle lähtiessä hypännyt 3 pytylle,ja kierrosten noustessa sitten neljäskin on tullut mukaan.

Eli varmaan aika varma sytkäkasetin totaalinen tuho tulossa kohtapuoliin... :?:

Kokoajan pahenee tuo tilanne ja ongelma on vain lämpimällä koneella,kylmällä ei ole tuota nykimistä eikä 3 pytylle putoamisia.

Lisätään vielä että autoon on vaihdettu muutaman viikon sisällä lämpöanturi,tulpat,liittimet tsekattu ja tk-moottori putsattu.

Oliskohan täällä varkauden alueella jollain samanlaista DI-koneellista turboa josta voisi pientä korvausta vastaan kokeilla IMMua ja DI-kasettia?
Viimeksi muokannut jblgti1200, Ti Joulu 20, 2005 20:47. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Onkos tuo kasetti irroitettavilla puolilla. jos on niin olisin kiinnostunut tuota rikkinäissesta kasetista.Menee tieteelliseen tutkimiseen di kasettien viosta
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

En ole kattonut onko irroitettavilla puolilla,mutta veikkaan että on.
Kasetin iästäkään ei ole mitään tietoa.

Kyllä kasetti joutaa varmaan tieteellisiin tutkimuksiin jos ja kun selviää että siinä on vika.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Voisiko tuon immun testata jotenkin niin että voisi varmistaa että se on kunnossa?
Muistelen että täällä oli joskus juttua missä kerrottiin mitä vastuksia piti löytyä liittimistä tai jotain vastaavaa...

Tänään auto pelasi taas suht normaalisti,pyöri kaikilla 4:llä pytyllä ja ei nykinyt paljoa ajossa,mutta jos tälläsi kerralla enemmän kaasua niin mietti sekunnin pari ennekuin lähti kiihtymään.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Itse olin aivan 108% varma, että DI-kasetti oli bashana, kun tonnari sammuili lämpimällä koneella. Tuli testattua parilla varmasti ehjällä kasetilla, ja diaknoosi oli tosiaan lähes aukoton, eli aina kasetin vaihdon jälkeen toimi....Noh, loppupeleissä vika oli kuitenkin kampiakselin asentotunnistimessa, joka lopetti toimintansa turhan kuumaksi lämmettyään. Tein erinomaisen tieteellisen metodin kampuran asentoanturin vian poissulkemiseksi: Kun kone hyytyy, kaada vähintään litra jääpaloilla viilennettyä vettä kampuran hihnapyörälle. Jos DI-tonttu siitä saman tien käynnistyy, on anturivika erittäin todennäköinen. Ja uusi anturi on halvempikin kuin DI. Käytettynä n. 50€, uutena ~75€ vs. DI uutena 200€.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Kampuran asentotunnistimen vaihdoin kesällä kertaalleen,vaikka vanhassakaan ei ollut mitään vikaa...kylläkin käytettyyn.
Mutta mulla ei kyllä sammu auto koskaan lämpimänä,sammuilun voisin yhdistääkkin tuohon tunnistimeen muttakun pyörii niin kauan kuin haluaa pyörittää... :lol:
Vaikka nykimällä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Nostetaas tätäkin vähän;

Nyt kun olen ajanut tontulla jo enemmän tämän "vian" kanssa niin voin varmuudella sanoa että auto tekee tasan näin joka kerta;

-Startti kylmänä,lähtee pyörimään normaalisti ja hetken kuluttua meinaa sammua,kierrokset notkahtaa alas ja nousee heti normaaliksi.
(ominaisuus jota ennen ei ole ollut)

-ajossa toimii normaalisti niin kauan kunnes kone lämpiää siihen lämpömittarin n.puoleenväliin eli normaalilämpöiseksi.
Sitten alkaa se nykiminen ja puutuminen tarkalleen 2000-2500rpm välillä.
Ei yhtään yli eikä ali,jos ajaa alle 2000rpm ja yli 2500rpm kierroksilla ainoastaan niin auto toimii kuin mitään vikaa ei olisikaan.

-Kokeilin ajaa ilman IMMun töpseliä paikallaan,tyhjäkäynti putosi ainakin normaaliksi,mutta ajaminen ei onnistunut ollenkaan.ei ottanut kierroksia kuin maksimissaan n.1500rpm,röpötteli ja paukkui pahasti.

Mutta jos joku näillä eväillä jo keksisi että mikä voisi mättää niin olisi aika hyvä apu...

Kohta lähden muuten leimalle.. 8)
(Vikalistaa hakemaan)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Itselläni hieman vastaavia ongelmia. Takapenkillä odottaa uudet alipaineletkut ja huohotinletkun takaiskuventtiili. Jäinen takaiskuventtiili ainakin voi aiheuttaa moista, mutta ei kyllä lämpimänä. Sitten Ruiskun lämpötila-anturi on syytä vaihtaa, ellet moista ole jo vaihtanu.

Jos sulla ei ole TCS, niin sitten tyhjäkäyntisolenoidi kannattaisi putsata. Tarkemmin en osaa sanoa missä moinen on, kun mulla on TCS. Onko mankkuvena kunnossa? Sekin voi vaikuttaa tuohon.

Itselläni oireet ovat seuraavat (9000 CDE 2.3T vm91 ABS/TCS): Kylmänä kun ekan kilometrin ajaa, niin alkaa nykimään. Tyhjäkäynnillä kierrokset seilaavat tonnin molemmin puolin. Samalla tapaa tipahtaa alle 1krpm, pompsahtaa vähän sen yli ja palaa normaaliksi. Sitten ajossa (ei merkitystä mikä vaihde, paljon ahtoja tai paljon kierroksia), niin nykii jonku 100-200rpm kierroksia alaspäin. Eilenkin ajelin vitosvaihteella 80km/h about 5km himasta kun olin lähteny liikenteeseen ja nyki edelleen. Kone näyttit lämmöt puolessa välissä ja nyki, polkas vähän kaasua, lämpömittari laski sentin ja nykiminen lakkasi. Luultavasti itselläni ruiskun lämpöanturi kakka.

Tarkista alipaineletkut ja tuo takaiskuventtiili siinä huohotinletkussa. Yleensä ovat täynnä öljyä ja muuta paskaa. Lisäksi letkujen pitää olla jämäkät, muuten pitää vaihtaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Nyt kokeilin uutta kasettia autoon,mutta ei toimi vieläkään.
Röpöttää jo paikallaankin kaasutellessa.
Ilmamassamittari rupeaa surisemaan aina välillä,ja vielä aika kovasti.
Huomasin äsken kun vaihdoin di-kasetin,ja käytin autoa sen jälkeen.

Mitähän tässä vielä tekisi,tuli jo 250e takkiin tuosta kasetista kun on hinnat noussu jo PCS:lläkin. 8O

Laitan nyt osto-ilmoituksen tuosta IMMusta.

Ai niin,vanha kasetti on päiväykseltään 04/97 ja ulkoisin puolin täysin ehjä.
Luulin ettei mikään muu voi vaikuttaa noin paljoa kuin di-kassu,auto käy kuormituksen alaisena kuin papupata. :evil:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

IMMun otin irti autosta äsken ja ulkoisesti oli ainakin vähän öljyinen,
kannen sisältä ei löytynyt äkkiseltään mitään viallista.
Säätö 3 ja 6 navan oli aika pielessä siitä lähtöarvosta,pitäisi ilmeisesti olla se 380 ohmia,mutta oli 640 ohmia.Sai kiertää aika reilusti aukipäin (laihemmalle?),jos toimii huonommin niin kierrän takaisin.
Viikko sitten pakokaasutesterissä pyöri (640ohm) aika rikkaalla,muttakun on ei vähäpäästöinen niin meni läpi.
HC:t taisi olla myös n.200-300.(autossa on kyllä bensalastu ja APC/DI-lastu).

Onko kellään muulla tehnyt tuota että immu surisisi välillä kovasti,liittimen kun ottaa irti ja laittaa takaisin niin loppuu surina?
Ajossa alkaa röpöttämään ja nykimään heti ensimmäisen maltillisenkin kiihdytyksen jälkeen,tuntuu että 100 hevosta häviää koneesta ja alkaa käymään vaivalloisesti.
Myös ahtoja pitää normaalia enemmän vaikkei vedättelisi.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
9000urpo
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 15:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000urpo »

mulla itselläni oli tässä syksyllä saman tyyppistä -liikaa ahtoja ja kasikympissä nykii - ongelma. oma on vm88 ilman DI kasettia joten vähän erityyppistä voi olla, mutta korjaantu tuo ahtoja nykimis ongelma uudella by-bassilla. samalla vaihdoin IMMun vaikkei se ollukaan rikki. hyvä olla uudet osat. ja alipaine letkuja tuli samaan syssyyn uusittua.

sitten myöhemmin oli kierrosten heittelyä siten, että tippu parisataa ja nous takas ja nyki ja kovat kierrokset tyhjäkäynnillä. vaihtoon lämpöanturi-ei mainittavaa vaikutusta. sitten vaihdoin lokarin päältä sen sytytyksen osan joka ei oo DI vaan joku muu mutta nimi eituu mieleen. sillä sitten korjaantu ainakin toistaiseksi(reilu kk kunnossa). en tiedä onko tossa DI vehkeessä sitä osaa mutta mulla vaihto auttoi.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

jblgti1200 kirjoitti: Luulin ettei mikään muu voi vaikuttaa noin paljoa kuin di-kassu,auto käy kuormituksen alaisena kuin papupata. :evil:
Mulla sama ongelma. Kylmänä kone on ihan mahdoton, lämpimänä toimii kuin unelma. Olenkin tuonne toiseen threadiin rustannut oman autoni ongelmat. Ainut mitä ei nyt ole vaihdettu, on kampiakselin asentotunnistin, mutta kylmänä paukkuu pakoputki ja rynkyttää kone niin mahdottomasti. Huomenna pääsee testaamaan varmasti ehjällä kasetilla, immukin on otettu irti ja oireet olivat samat. Varmasti toimivalla immullakin vois huame kokeilla.
jblgti1200 kirjoitti:Ajossa alkaa röpöttämään ja nykimään heti ensimmäisen maltillisenkin kiihdytyksen jälkeen,tuntuu että 100 hevosta häviää koneesta ja alkaa käymään vaivalloisesti.
Myös ahtoja pitää normaalia enemmän vaikkei vedättelisi.
Tuo viittaisi melko selvästi Immu-vikaan. Vaikka se lanka olis ehjä, niin immu ei silti välttämättä toimi oikein. Mulla ei täysin samoja ongelmia ole, joskin tarkkaa diagnoosia on mahdoton antaa näppituntumalla.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Hahaa!
Nyt auto toimii niinkuin pitääkin,
ainakin nyt ensimmäisen 10km lenkin jälkeen.

Kun immu oli kotona pöydällä niin putsasin sen läpikotaisin,
säädin sen vastuksen siihen 380 ohmiin ja käänsin yhtä nastaa
liittimestä,oli vähän taittunut.
Käänsin muitakin samalla vähän ja nyt tuntui että se autonpuoleinen liitinkin puri kiinni immuun vähän paremmin.

No sitten koeajolle sillä mielellä että mikään ei ole muuttunut,tän auton vois polttaa,myyn satasella ensimmäiselle vastaantulijalle jne...mutta mutta,sehän toimii!!
Ei röpötä enää ollenkaan,ja johtuukohan tuosta säädöstä kun tuntui että vetoja olisi aika hyvin entiseen verrattuna...
No,nyt en koske enää mihinkään,korkeintaan vaihdan nuo alipaineletkut vielä.

Nyt antaa tonttu taas mukavaa kyytiä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisi silti hyvä tarkistaa seokset pakokaasumittauksella. Tuo 380 ohmia ei ole mikään "oikea" arvo, vaan lähtöarvo, jolla saa seokset jotenkin edes oikealle hehtaarille, jos säätö olisi niin pielessä että menee muuten yli mittarin arvoalueen eikä mittausta voida suorittaa.

Onnittelut merkittävästä askeleesta pitkässä vianmetsästyksessä!
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Joo täytyy käydä vielä mittauttamassa nuo päästöt,mutta veikkaisin että pelaa jo perstuntumalla paremmin,kulkee silleen kevyemmin.
Katsotaan nyt että putoaako kulutuskin,aika reippahastihan tuo on vienyt ainetta,mutta en ole ottanut mitään stressiä kun kaiken se vie mitä on tankannut.

Mutta tuskin tuosta säädöstä ainakaan vaarallista haittaa on,osaa se APC säädellä vielä paineita sen verran että liian laihalle ei mennä...kai?

Ja kaikille vinkkejä tarjonneille paljon kiitoksia avusta,
moneen apuun on löytynyt vastaus tämän foorumin kautta.

Olisihan tuon voinut heti korjata,muttakun ei sitä kaikkea heti tajua,niin kantapään kautta sitten,onneksi nyt tuon kasetin saankin palauttaa.
Kun on tällainen perussuomalainen persreikä niin ei kiinnosta tehdä mitään tuolla pakkasessa kun ei ole tallia. :lol:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin