http://project911.luminasweden.com/defa ... m_linkid=1
Porschen SAABITUS
-
9000cs
- "Hirsch"
- Viestit: 776
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Porschen SAABITUS
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Öh..
Siis miksi ihmeessä Porscheen piti tunkea sitten Saabin moottori? Eikö auton idea ole mm. bokserikuutosessa? Ja vielä 911 SC..jotenkin ehkä ymmärtäisi "valmiiksipilatun" 912 jatkojalostuksen, mutta ei enää tuota.
Re: Öh..
"We wanted something that is easily tuneable (without changing visible/internal parts) and that means a turbocharged engine. Unfortunately, there are no Porsche turbocharged engines that can be legally installed in SC-chassis legaly, acording to Swedish law. Even if it was possible, they are quite pricey and heavy to boot. Engine we have chosen is domestically produced (and thus cheap), technically advanced, quite powerful and 90kg lighter than typical Porsche six-cylinder turbocharged one. Also, there is lot's of local know-how when it comes to tuning them."petteri75 kirjoitti:Siis miksi ihmeessä Porscheen piti tunkea sitten Saabin moottori? Eikö auton idea ole mm. bokserikuutosessa? Ja vielä 911 SC..jotenkin ehkä ymmärtäisi "valmiiksipilatun" 912 jatkojalostuksen, mutta ei enää tuota.
http://project911.luminasweden.com/defa ... _linkid=15
Eikös se tuosta aika hyvin selviä. Saabin kone on suht' edullinen, kestävä ja helppo virittää. Eipä tuo mielestäni mitään pilaamista ole. Auton luonne tietty muuttuu täysin. Parempi kohtalo virittäminen on, kuin joutuminen teinien amistuning-kohteeksi tai romuttaminen.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Mahtavaa, sopivalla virityksellä tuolla jättää kaikki vakio Porschet.
Vois vielä takaluukulle kirjoittaa SAAB 2.3T 9-5 merkeillä
Vois vielä takaluukulle kirjoittaa SAAB 2.3T 9-5 merkeillä
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575