Bensamittarin näyttö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saabikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Bensamittarin näyttö

Viesti Kirjoittaja saabikko »

MORO!
Haku toi vastauksen puolikkaaseen ongelmaan eli näyttö voi siis näyttää jopa litrankin optimaalisesti.
Mutta onko bensamittarissa joku saatömahdollisuus. Joku etuvastus tms joka ois kärvähtäny.
Ongelmat alko viime keväänä bensapumpun vaihdon yhteydesä. Ensin mittari jymähti täynnä asentoon eikä inahtanutkaan. Muutaman tankillisen jälkeen uusi avaus bensapumpulle. Ämpärin ja anturin ihmettelyä mittausta ja uusi kasaus. Mittari alko liikkua. Pari bensan loppumista tien päällä ku mittari näytti puolta tankkia. Uusi ämpäri hakuun ja vaihto. Nyt ku on vähä uskaltanu luottaa mittariin ni kerran on jo merkkivalo syttyny. Kunnes taas mittari näytti noin 20 litraa ja tankatessa meni tankkiin 63 litraa. Tien päälle jääminen taas lähellä. Tripissä ajettu 527 km näyttö näytti kukutukseksi 10,3. Ajo pääasiassa lyhyttä taajama-ajoa. Onko muita neuvoja ku jerrykannu takakonttiin.
Turboton 2,3 CSE -93
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Samanlaisella koneella varustettu tonttuni on varustettu "älykkäällä" ajotietokoneella eli tankkauksen jälken kun on ajettu toi mainitsemasi about 500 km, niin suunnistan lähimmälle huoltamolle ja tankkaan palttiarallaa 60 litraa ja taas meno maistuu... :lol:

Joopa joo, olen kanssa huomannut, että vaikka varatankin valo ei pala ja mittari näyttää n. 15 litraa jäljellä, niin tankkiin hurahtaa tuo mainitsemasi 63 litraa. Olen tuota tankin vetoisuutta monasti miettinyt, että kuinka suuri lienee kaikkine täyttöputkineen... Tielle ei ole onneksi jättänyt... :P

Eli käytännössä jerry lienee ainoa mahdollisuus, ämpärissä olevan mittarin kalibroinnista en tiedä mitään, liekö mahdollista...?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
saabikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabikko »

MORO!
Sitä uimurin korkeutta minäkin ensin epäilin. Ämpärin saloihin tuli tutustuttua sen verran perusteellisesti, että kun uusi asennettiin tehtiin se niin huolella, että vääntyminen on epätodennäköistä. On se uimurin varsi myös niin vahvaa tavaraa, ettei se heti väänny. Samoin ku sen liukusäädin on kiinnitetty uimurinvarteen niin, ettei se voi helposti siirtyä.
Ymmärtääkseni kojetaulussa oleva bensamittari on jännitemittari joka näyttää ämpärissä olevan liukuvastuksen (potikan) arvoa. Jos lähetään siitä, että potikka on kunnossa ni eikö silloin mittarissa ole joku kärvähtäny :?: :?: :?:
Toinen juttu että onko sillä ämpärillä jotenki hyvin tarkka asentonsa. Merkit on noin millilleen kohdakkain mutta onko ämpäri silti paikallaan. Siitä päätellen on että kyllä sitä bensaa sieltä tankista tulee niin kauan ku sitä siellä on. Sen takia sillä pumpun korkeudellakaan ei liene merkitystä ku se imee sitä sieltä ämpärin pohjalta korkeudestaan riippumatta.

Mun älykkäällä tietokoneella olis trippimittarilla muutaki käyttöä ku toimia bensamittarina. Varsinki ku autossa bensamittariki on ku vaan toimis. :) :) :)
SAABIKKO jo vuodesta 1978
saabikko
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabikko »

Vautsi Kiitos tiedosta :D
Täytyypä lähtee kiusaamaan hovikorjaajaa.
Löytyiskö jostain jotain kalibrointiohjetta tolle TECHille. Olis helpompi lähestyä kiireistä miestä ku ois jotain eväitä taskussa.
SAABIKKO jo vuodesta 1978
Vastaa Viestiin