Auton osto olisikin aika helppoa jos olisi 180cm sulkahattu päässä
9-5 on aito Saab - VW-kuskin kokemuksia
Juu, totta ettei liki 2m kavereille löydy kunnon autoja nykyään. Saabissa on parhaat kuskin tilat tällä hetkellä. Vanhan mallin Passatissa sai kohtuullisen ajoasennon, mutta esim. vanhan mallin S/V 70 Volvo ei pärjää kuskintiloissa 9-5 Saabille
ja saabissa on kummiskin paremmat varusteet ja ajettavuus kohdallaan samalla hintaa
Auton osto olisikin aika helppoa jos olisi 180cm sulkahattu päässä
Auton osto olisikin aika helppoa jos olisi 180cm sulkahattu päässä
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Tuo niin tottaFrostgrey kirjoitti: Auton osto olisikin aika helppoa jos olisi 180cm sulkahattu päässä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Offtopic linjalla jatkaen: Mikään ei ole sviddumaisempaa, kun yrittää etsiä vaatteita, kun pituutta on pygmimäiset 172, ja painoa 100 +/-10kg. Jos sattuu passelit byysat löytymään, nin lahkeet on ainakin 30cm liian pitkät. Saamari. Sainpahan avautuaPsychocowboy kirjoitti:Tuo niin tottaFrostgrey kirjoitti: Auton osto olisikin aika helppoa jos olisi 180cm sulkahattu päässäPygminä elämä olis helpompaa
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No ot:tä lisää: Ei se ole helppoa koolla 195cm/125kg. Kaikki on tehty tukevammalle ilman hartioita. Ainoa mikä mietityttää on se että 1.5v sitten olin 37kg painavampi ja silloinkin sama ongelma... Mahaa saa olla muttei lihaksia.... No olen jo vuosia pukeutunut saabiinV.J.S kirjoitti:Offtopic linjalla jatkaen: Mikään ei ole sviddumaisempaa, kun yrittää etsiä vaatteita, kun pituutta on pygmimäiset 172, ja painoa 100 +/-10kg. Jos sattuu passelit byysat löytymään, nin lahkeet on ainakin 30cm liian pitkät. Saamari. Sainpahan avautuaPsychocowboy kirjoitti:Tuo niin tottaFrostgrey kirjoitti: Auton osto olisikin aika helppoa jos olisi 180cm sulkahattu päässäPygminä elämä olis helpompaa
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
No meikä on kanssa kunnoon pygmi eli 181cm ja 80 (paitsi olutta nytten juoneena varmaan 85
) ja tuon 9-5:n penkin saa niin taakse ettei polkimille ylety
Ehkä reisitukea toivoisin lisää, mutta penkit ei olekaan kaiketi suunniteltu "kääpiöille"
On se auto vaan hyvä auto kaikkien ominaisuuksiensa puolesta mutta tuo virtalukon sijoitus on aika hanurista
On se auto vaan hyvä auto kaikkien ominaisuuksiensa puolesta mutta tuo virtalukon sijoitus on aika hanurista
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Meillä on vaimon kanssa aina kuskin vaihdon yhteydessä penkkisulkeiset:
minä 178 cm
vaimo 155 cm
Ainoa auto, jonka penkin sai vaimolle hyvin, oli -00 Escort...
Nämä Saabit on suunniteltu suuremmille ihmisille, ei sovi 9-3 eikä nyt tontun penkki vaimokullalle.
Minulla ei keskimittaisena ole koskaan ongelmia penkin säätöjen suhteen, onneksi.
minä 178 cm
vaimo 155 cm
Ainoa auto, jonka penkin sai vaimolle hyvin, oli -00 Escort...
Nämä Saabit on suunniteltu suuremmille ihmisille, ei sovi 9-3 eikä nyt tontun penkki vaimokullalle.
Minulla ei keskimittaisena ole koskaan ongelmia penkin säätöjen suhteen, onneksi.
Minulla oli joskus Mitsubishi galant, jossa oli valtavan laaja etulasi. Nykyään se on isälläni kakkosautona. Tuulilasi tuntuu pelottavan avoimelta ja olo on turvaton (kyllä muistakin syistä),kun sillä ajaa. Valoisahan se tietenkin on.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Eikös tuo virtalukon sijoitus keskikonsoliin ole ihan puhtaasti kolariturvallisuuden takia?ng900aero kirjoitti:virtalukon ja lasinnostimien sijoituspaikalle en keksi mitään järkevää selitystä.
Virta-avainta ja loppuja avainnipussa roikkuvia avaimia ei kolarin jälkeen tarvitse kaivaa polvilumpiosta ulos.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
Moukarimies
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Apujärjestelmistä ja saabismeista
Heps!
Tämä keskustelu lähti varsin perinteiselle autopalstan linjalle - kaikki alkavat kehua kilpaa omia autojaan. Tarkoituksena oli kertoa saabismeista eikä tehdä autovertailua 9-5 vs. Golf. Tuollainen pari olisi aika vaikea vertailla, koska autot ovat niin erikokoisia ja erilaiseen käyttöön suunniteltuja. 9-5:ttä voisi verrata pikemminkin V70:iin tai VW Passatiin.
Apujärjestelmiä ei kukaan tarvi ennen kuin on ajanut sellaisella varustettua autoa. Golfissa EDS auttaa liikkeellelähdöissä mukavasti, ASR poistaa turhat sutimiset ja ESP puuttuu peliin, jos variantin perä yrittää luistella. Tässä tapauksessa ESP on ohjelmoitu niin, että esimerkiksi perää heitettäessä pystyn ajamaan täysin samoin kuin ilman ESP:iä, ESP vain auttaa vastaohjausta tehtäessä. Ajaminen on vaivattomampaa, kun talvella kiihdyttäessä ei tarvi keskittyä pidon etsimiseen niin tarkoin kuin oikean jalan luistonestolla ajettaessa. Keltainen valo välkkyy varsin herkästi ja siten auttaa kuljettajaa huomaamaan liukkauden.
Ng900:lle vastaan ajoergonomiaa ajettavuutta, varustelua ja turvallisuutta koskevaan kysymykseen: merkittävin ero varustelussa on Saabissa oleva vakionopeussäädin, laajempi audiojärjestelmä sekä automaatti-ilmastointi ,kun Volkkarista vakkari puuttuu, audio on arkisempi ja ilmastointi on manuaalinen. Ajettavuudeltaan Golf on parempi mutkaisella asfalttitiellä tiukan alustansa ansiosta, isolla tiellä en ole löytänyt merkittävää eroa. Talviajettavuudessa en liioin näe merkittävää eroa. Golfin perä on levottomampi, mutta käytös on johdonmukaista. Sinänsä jännänä yksityiskohtana mainittakoon, että Golfin perän saa irti näppärästi eikä puskemista esiinny laisinkaan.
Ergonomiassa molemmat ovat hyviä, Istuimissa on samat säätömahdollisuudet ja ratinkin saa säädettyä hyvin. Turvallisuudessa Saab on erinomainen, Golf taasen korkealuokkainen. Molemmissa on yhtä paljon turvatyynyjä.
Tämä keskustelu lähti varsin perinteiselle autopalstan linjalle - kaikki alkavat kehua kilpaa omia autojaan. Tarkoituksena oli kertoa saabismeista eikä tehdä autovertailua 9-5 vs. Golf. Tuollainen pari olisi aika vaikea vertailla, koska autot ovat niin erikokoisia ja erilaiseen käyttöön suunniteltuja. 9-5:ttä voisi verrata pikemminkin V70:iin tai VW Passatiin.
Apujärjestelmiä ei kukaan tarvi ennen kuin on ajanut sellaisella varustettua autoa. Golfissa EDS auttaa liikkeellelähdöissä mukavasti, ASR poistaa turhat sutimiset ja ESP puuttuu peliin, jos variantin perä yrittää luistella. Tässä tapauksessa ESP on ohjelmoitu niin, että esimerkiksi perää heitettäessä pystyn ajamaan täysin samoin kuin ilman ESP:iä, ESP vain auttaa vastaohjausta tehtäessä. Ajaminen on vaivattomampaa, kun talvella kiihdyttäessä ei tarvi keskittyä pidon etsimiseen niin tarkoin kuin oikean jalan luistonestolla ajettaessa. Keltainen valo välkkyy varsin herkästi ja siten auttaa kuljettajaa huomaamaan liukkauden.
Ng900:lle vastaan ajoergonomiaa ajettavuutta, varustelua ja turvallisuutta koskevaan kysymykseen: merkittävin ero varustelussa on Saabissa oleva vakionopeussäädin, laajempi audiojärjestelmä sekä automaatti-ilmastointi ,kun Volkkarista vakkari puuttuu, audio on arkisempi ja ilmastointi on manuaalinen. Ajettavuudeltaan Golf on parempi mutkaisella asfalttitiellä tiukan alustansa ansiosta, isolla tiellä en ole löytänyt merkittävää eroa. Talviajettavuudessa en liioin näe merkittävää eroa. Golfin perä on levottomampi, mutta käytös on johdonmukaista. Sinänsä jännänä yksityiskohtana mainittakoon, että Golfin perän saa irti näppärästi eikä puskemista esiinny laisinkaan.
Ergonomiassa molemmat ovat hyviä, Istuimissa on samat säätömahdollisuudet ja ratinkin saa säädettyä hyvin. Turvallisuudessa Saab on erinomainen, Golf taasen korkealuokkainen. Molemmissa on yhtä paljon turvatyynyjä.
-
saab 9-5 diesel
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
- Paikkakunta: Nivala
Penkinlämmittimiin kantaa ottaen niin volkkareissa on huomattavasti paremmat mitä saabeissa. Jos vertaa 9-5 -99 vs bora -01. Borassa oli pers tulessa samantien.Ysi femmassa ei ole sitä pelkoa. Ja ei omassa tontussakaan lämmitä minkään vertaa. A4 -01 audissakin hikos hetimiten. Kait ne on jo parhaat päivänsä nähneet ainakin omassa tontussa..
Pitää vissiin vähän viritellä noita penkinlämmittimiäkin..
Pitää vissiin vähän viritellä noita penkinlämmittimiäkin..
Saab 9-5 2.0t XWD -11, Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Moi
Tuttu palomestari kertoi yhden saabismin pelastaneen monta rakennusta tulipalolta. Hänen kokemuksensa mukaan autoilla on tapana yrittää käynnistyä itsestään jossain vaiheessa moottoritilan paloa
ja koska saabeissa / saabisteilla
on aina pakki päällä parkissa hän on usein saanut olla sammuttamassa keskelle pihaa itseksensä peruuttanutta saabia.
Kuulosti kyllä aika hurjalta, mutta mikäs minä olen moista ammattimiestä epäilemään, enpä ole ainakaan tuon kuultuani enää peruuttanut autojani katokseen...
Terv. V-P
Tuttu palomestari kertoi yhden saabismin pelastaneen monta rakennusta tulipalolta. Hänen kokemuksensa mukaan autoilla on tapana yrittää käynnistyä itsestään jossain vaiheessa moottoritilan paloa
Kuulosti kyllä aika hurjalta, mutta mikäs minä olen moista ammattimiestä epäilemään, enpä ole ainakaan tuon kuultuani enää peruuttanut autojani katokseen...
Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia