9-5 työntää savua!!!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

9-5 työntää savua!!!

Viesti Kirjoittaja TD04 »

No ni klo 14.15 töistä kotiin päin motarin rampilla kiihdyttäessä se tapahtu..Eli turbo sano sitten työsopimuksensa irti..Kyllähän rupes sinistä savua tulemaan perässä eihän tälläsellä kehtaa ees ajella :oops: :oops:

Olis kestäny nyt kesään saakka mutta kun ei.Mitsu olis hyllyssä edellisestä ng900:sta sen vois laittaa mutta kun se ei
oo bolt on kamaa ja ulkosalla ei niin kivat asennus kelit. :roll:
Viimeksi muokannut TD04, To Tammi 12, 2006 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Tuli sitten ostettua uus GT17 ja huomenna asennus päivä..
Toivottavasti savutus loppuu... :oops: :twisted:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
thmd
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 22:26
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja thmd »

paljon maksoit siitä uudesta turbosta?
"Saappi: mukana pöytä ja kaappi"
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

thmd kirjoitti:paljon maksoit siitä uudesta turbosta?
Totta tosiaan turbohan se mäsänä ja sitä öljyä joka paikassa.. :evil:
Ja saabit ei vie muka öljyä 60km matkalla 3litraa. :wink:

Turbon ostin Lahesta Riikoselta ja makso 680€ kysyin myös pcs Rikulta joka
ois pyytäny 750€ sekä tilattava ruotsin maalta..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Eix noihin saa ostettua korjaussarjaa jolloin vain sisuskalut vaihdetaan, näin ainakin mitsujen kanssa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Uusi turbo kiinni ja taas mennään..Vanhaa olikin kohdannut täydellinen tuho.

Kompuran siiven päät taittunu kaksin kerroin muutaman millin matkalta päittäis välystä noin sentti ja ylös alas pari senttiä. 8O Eli laakereista ja tiivisteistä ei mitään jäljellä..Vielä kun sais öljyt poltettua katista ja putkistosta ni ei savuttais.. :evil:
Jos näätte mustan 9-5:sen joka savutta ja haisee palaneelta öljyltä ni se oon minä nou hätä.. 8)
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
TD04 kirjoitti:Vielä kun sais öljyt poltettua katista ja putkistosta ni ei savuttais.. :evil:
Kyllähän noi taitaa puhdistua helpolla mutta palotilaa et saa puhtaaksi ehkä kuin avaamalla.
Hanaa vaan niin kyllä karstat ja öljymöhnät palaa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

:D :D :D :D :D :D :D :D
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No päästää sitten sumuttimella vettä imupuolella, sillähän wanhoistakin koneista karstoja poltellaan :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sinällään kiusallisinta voisi olla tuon öljykarstan kertyminen mäntien sivuihin ennen ylempää puristusrengasta, sieltä se ei kyllä lähde millään konstilla, kuten ei myöskään männänrenkaiden välistä/renkaiden katkoksista.
Mutta kannattaa oikeasti ajella varovasti tai normaalisti ja seurata tilannetta, jos palotiloihin on päässyt muodostumaan jotain öljykarstapaakkuja niin niiden olisi toivottavaa päästä irtoilemaan rauhakseen, tämä on sitten mutu-tietoutta ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Itse remppasin joskus DOHC-Sierran yläkerran, joka holvasi öljyä 2-3l/1000km viallisten ja venttiilinvarressa irrallisina hölskyvien vv-tiivisteiden kautta.

Palotilat ja männät oli yllättävän siistit, mutta pakoventtiileiden lautasten yläpinnoista ja pakokanavista ei voinut sanoa samaa, olivat aivan hirveen mönjän peitossa.
Noita pakokanavia oli kiva siivota, pehmeä pintakerros tukki paineilmavinkun terät, hiomakivet ja -paperit heti, kun taas kovempi kerros lähellä alumiinia ei meinannut irrota millään.

Venttiilit oli helpompi rasti, pylväsporaan kiinni ja pyörimään, moottorisahan teräviilalla "sorvasin" pinnan kiiltäväksi.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Näyttää olevan tuota mustaa piki paskaa kone täynnä varsinkin jakopää.
Missä kunnossa männät mahtaakaan olla ei uskalla ees aatella mutta
yllättävän pitkään kesti tässä toi turbo paukahti vasta 338tkm kohalla.

Kummassakohan kestää turbot paremmin tomaatissa vai keppi laatikossa.?? luulis
et just tässä tomaatissa koska yleensä koneessa pienet kierrokset eikä sitä
kautta kohdistu niin suurta lämpökuormaa turboon. :?: 8O
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

TD04 kirjoitti:Näyttää olevan tuota mustaa piki paskaa kone täynnä varsinkin jakopää.
Eli takuunalainen huohotinvika taas kyseessä.
TD04 kirjoitti: Missä kunnossa männät mahtaakaan olla ei uskalla ees aatella mutta
yllättävän pitkään kesti tässä toi turbo paukahti vasta 338tkm kohalla.

Kummassakohan kestää turbot paremmin tomaatissa vai keppi laatikossa.?? luulis
et just tässä tomaatissa koska yleensä koneessa pienet kierrokset eikä sitä
kautta kohdistu niin suurta lämpökuormaa turboon. :?: 8O
Tuohon en osaa vastata, mutta voiko tuo huohotinkatastofi rikkoa turbon?

Tosin 338tkm ahtimelle on mielestäni ihan kunnioitettava matka, eikös noita ole pamahdellu runsain mitoin alle 100tkm (niitä valuvikaisia)?

Höh, toivottavasti tuon meidän auton motti on kotoisin samoilta kasaajilta :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Turbohuollossa sano että suurin syy miksi GT17 hajoaa niin herkästi on et se vaan on liian pieni turbo näinkin suuriin tehoihin.Tuskin se huohotin siihen hajoamiseen vaikuttaa muuten kun työntämällä sitä sontaa sinne turboon..

Ja nyt kun tuli purettua kaikki niin täytyy todeta että sitä
mustaa karstaa oli imuputki täynnä eikä enää koskaan tule mun autoon
sitä isompaa huohotus putkea kiinni..Sanokaa mitä sanotte huohotuksen
laiminlyönnistä mutta tällä konstilla saan pidettyä turbon puhtaana.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

TD04 kirjoitti:Turbohuollossa sano että suurin syy miksi GT17 hajoaa niin herkästi on et se vaan on liian pieni turbo näinkin suuriin tehoihin.Tuskin se huohotin siihen hajoamiseen vaikuttaa muuten kun työntämällä sitä sontaa sinne turboon..

Ja nyt kun tuli purettua kaikki niin täytyy todeta että sitä
mustaa karstaa oli imuputki täynnä eikä enää koskaan tule mun autoon
sitä isompaa huohotus putkea kiinni..Sanokaa mitä sanotte huohotuksen
laiminlyönnistä mutta tällä konstilla saan pidettyä turbon puhtaana.
Varmaan ihan hyvin toimii ilman sitä putkeakin, ohjaa se huohotusilma kuitenkin rintapellin alle, lemuaa muuten raitisilman sisäänotossa aika pahasti, oli mullakin omastani se putki irti ja toimi ihan ok.

Oletko purkanut koko koneen?
Meinaatko remontoida koko myllyn vai mitä meinaat sille tehdä?

Jos meinaat vain putsata paikat venakopan alta niin pistä nyt pari kertaa öljyt vaihtoon ja joku 2-3 purkillista STP:n moottorinpesuainetta öljyn sekaan muutaman kerran, jotta edes vähän tehoaisi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin