Onko muilla ollut vastaavaa oiretta? Mulla oli syönyt yhden (etu) renkaan sisäpintaan pikkusormenpään levyisen uran. Syvyydestä sen verran että säkää oli ettei ole posahtanut... kudokset & rautalangat näkyvissä Silmäillessäni muita pyöriä, oli niissäkin havaittavissa samanlaista kulumaa, joskin lievempänä... Vanteet on saabin originaalit 16" alut ja kumit 205/50-r16. Ens kesäksi tulossa 17" saabin alut, hirvittää jo nyt!
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Joo on. Viime kesänakit meni ristiin oikeaetu ja vasentaka kuluivat ketuix. Oikea etu meni kuvaamallasi tavalla ja vasentaka niinkuin olis ollu epätasapainossa (jokatoinen nappula 3mm matalempana jne...). Koolla 225/45/17
ysikolmonen kirjoitti:Onko muilla ollut vastaavaa oiretta? Mulla oli syönyt yhden (etu) renkaan sisäpintaan pikkusormenpään levyisen uran. Syvyydestä sen verran että säkää oli ettei ole posahtanut... kudokset & rautalangat näkyvissä Silmäillessäni muita pyöriä, oli niissäkin havaittavissa samanlaista kulumaa, joskin lievempänä... Vanteet on saabin originaalit 16" alut ja kumit 205/50-r16. Ens kesäksi tulossa 17" saabin alut, hirvittää jo nyt!
Jep, aivan samaa onkelmaa on ollut. Oikea eturengas (17") kului sisäreunasta täysin karrelle. Nelipyöräsuuntauskin oli täysin kunnossa Euromasterin toimesta. 15" kiekoilla mitään vastaavaa ongelmaa ei ole ollut. Mistäköhän tuo mahtaa tosiaan johtua?
Kun noita 17 vanteita alkujaan suunittelin tohon autoon, Eräs ukin inssi sanoi että ei og9-3:sta ole tarkoitettu 17 vanteille vasta 93SS on. No laitoin kuitenkin, kyllä ne siellä varmaan saa kohilleen kun löytää hepun joka laittaa ja mittaa. Tosin joitain kulmia on aika hankala muuttaa
Minulla kului entisestä autosta kummankin eturenkaan sisäpinta juuri suunnilleen tuon sormen levyisen alueen verran. Aurauskulmien säädöllä saatiin kuluminen kohdalleen, mutta oma hommansa siinä oli, kun oli toisen eturenkaan kulmansäädön kiristyspultti ruostunut kiinni.
Yleensä jos etuvetoisella harrastaa sutailua/nopeita kiihdytyksiä on aivan normaalia, että renkaat alkavat kulumaan sisäreunasta.
Toki vialliset pyöränkulmat voivat aiheuttaa saman ja kun rengas on kerran ruvennut kulumaan väärin se saattaa jatkua, vaikka kulmat laitettaisiinkin kohilleen.
MrG kirjoitti:Yleensä jos etuvetoisella harrastaa sutailua/nopeita kiihdytyksiä on aivan normaalia, että renkaat alkavat kulumaan sisäreunasta.
Toki vialliset pyöränkulmat voivat aiheuttaa saman ja kun rengas on kerran ruvennut kulumaan väärin se saattaa jatkua, vaikka kulmat laitettaisiinkin kohilleen.
No selvishän se ehkä , mutta mulla puuttui sisäreunalta pintaa lähes 2cm ja vain 3cm leveydeltä. Takarenkaan kuluminen selviää varmaan pienellä epätasapainolla ja kovilla nopeuksilla.
Siis, jos esim. sisäreunassa on 2-5cm. pituisia alueita jotka ova kuluneet enemmän on se merkki siitä, että renkaan rungosta on kudoksia katkennut, eli renkaassa oleva paine on pullistanut nämä kohdat muuta pintaa ylemmäksi.
Jos puolet renkaasta on kulunut enemmän johtuu tämä yleensä kierosta vanteesta tai tehdystä lukkojarrutuksesta.
MrG kirjoitti:Siis, jos esim. sisäreunassa on 2-5cm. pituisia alueita jotka ova kuluneet enemmän on se merkki siitä, että renkaan rungosta on kudoksia katkennut, eli renkaassa oleva paine on pullistanut nämä kohdat muuta pintaa ylemmäksi.
Jos puolet renkaasta on kulunut enemmän johtuu tämä yleensä kierosta vanteesta tai tehdystä lukkojarrutuksesta.
No joo eli seuraavaxi nopeuksia kestävät renkaat. Eli Y tai
yli