done...jpjk kirjoitti:Peinu voi lisätä tämän faktan 9000 FAQiin.
Tuonnehan voi muuten kuka tahansa wikipedia-tyyliin käydä lisäämässä ja korjaamassa. Tai laittaa vaikka kokonaan omat ohjeet mistä vaan Ysipommiaiheesta.
done...jpjk kirjoitti:Peinu voi lisätä tämän faktan 9000 FAQiin.
Voe ristus sentään...ruttunen kirjoitti:siis 40 mm pultin kierreosan halkaisija
Joo varmaan pystyy vaihtaa myös yläkautta, mutta 5 min niin on lokarikin irti. Tosin siinä hihnan vaihdon kanssa samalla menee myös laturi remonttiTuha kirjoitti:Mulla vaihdettiin alkuperäinen yli puoli miljoonaa kilometriä ajettu moniurahihna -88 vuoden tonnariini puolessa tunnissa ja mitään muuta ei irroitettu kuin kompuran hihna pois edestä ja siitä ylhäältä vaihto eli ei aukaistu mitään lokasuojia...
Oli kyllä hihna siinä kunnossa että kauan on pyörinyt.
Juu mulla vain oli sen verran kiireinen aikataulu että piti nopeasti toimia, kun ei sillä enää kehdannut ajella kun piti niin pahaa vinkunaa -> siitä oli lähtenyt reunasta pala irti päivää aikaisemmin. Ja tämä siis -88 vuoden CC tonnarissa jossa koneena 2.0 Turbo ja auto varustettu ilmastoinnilla.Mikkoz kirjoitti:Joo varmaan pystyy vaihtaa myös yläkautta, mutta 5 min niin on lokarikin irti. Tosin siinä hihnan vaihdon kanssa samalla menee myös laturi remonttiTuha kirjoitti:Mulla vaihdettiin alkuperäinen yli puoli miljoonaa kilometriä ajettu moniurahihna -88 vuoden tonnariini puolessa tunnissa ja mitään muuta ei irroitettu kuin kompuran hihna pois edestä ja siitä ylhäältä vaihto eli ei aukaistu mitään lokasuojia...
Oli kyllä hihna siinä kunnossa että kauan on pyörinyt.
Tuo sisälokarin irrottaminen ei ole aivan pakollinen toimenpide, helpottaa kylläkin huomattavasti. Itse en ole enää viitsinyt irrotella, kun on oppinut pujottamaan hihnan "käsikopelolla" paikoilleen.Mikkoz kirjoitti:Vanhempiiin tonnereihin vaihto hoituu irroittamalla sisälokasuoja ja vain löysäämllä kiristintä, tais olle 13mm.
Käsikopelolla se asentaja pujotti mun tonttuun hihnan paikalleen, kun oli pikkasen kiire.Jartsa67 kirjoitti:Tuo sisälokarin irrottaminen ei ole aivan pakollinen toimenpide, helpottaa kylläkin huomattavasti. Itse en ole enää viitsinyt irrotella, kun on oppinut pujottamaan hihnan "käsikopelolla" paikoilleen.Mikkoz kirjoitti:Vanhempiiin tonnereihin vaihto hoituu irroittamalla sisälokasuoja ja vain löysäämllä kiristintä, tais olle 13mm.
Ruuvipenkissä minä jouduin omaani puristamaan että meni kasaan eli osaa ottaa vastaan ihan kunnolla, laitoin sitten kumminkin ihan uuden vaikka kallis onkin kun vanhan suojakumi oli jo aika pykinyt.Jussi kirjoitti:Vanhaa kiristintä ei kannata päästää täysin auki ja jos on jostain syystä pakottava tarve päästää niin ei sitten ainakaan täysin hallitsemattomasti. Kiristin on kasassa vaimenninmännässä olevalla urarenkaalla, joka saattaa nuljahtaa olakkeestaan ohitse jos sen räväyttää sopivasti auki. Takaisin kasaan sen saa painamalla (jousi on jäykkä ja osien pitää olla linjassa kunnolla), mutta kasassa se ei enää itsestään sen jälkeen pysy... toimii kylläkin.Janza kirjoitti:Mulla tuli siihen hydraulikiristimeen semmonen ilmiö ettei enää mennyt "kasaan" kun oli päässyt kokonaan auki
Pulttaat sen vaan kiinni paikoilleen ja väännät siitä vastakierteisestä pultista vaikka momenttiavaimella niin kyllä se nöyrtyy pikkuhiljaa. Eli momenttiavain etukenoon ja väännät siitä taakse päin.heikki.rantalaiho kirjoitti:Ostin käytetyn kiristimen, joka on lojunu avonaisena jonkin aikaa. Nyt kun yritin liimapuristimella puristaa tuota kasaan saadakseni tuon lukitsintyökalun paikalleen niin eipä mennytkään tarpeeksi kasaan. Jäi n. 13cm rako. Joku kirjoitti että 12,5cm riittäisi vallan mainiosti, mutta ei kyllä tunnu olevan lähelläkään.
Mikähän neuvoksi? Ymmärsinkö oikein että kiristimen sisällä on jokin voinut pyörähtää paikoiltaan?
Niin, puhutko nyt sen rullan irroittamisesta, vai kiristimestä itsestään? Tuo rulla kyllä aukesi ihan ok, ja muita vääränkätisellä kierteellä olevia pultteja ei tuossa asetelmassa taidakkaan olla?peinu kirjoitti: Pulttaat sen vaan kiinni paikoilleen ja väännät siitä vastakierteisestä pultista vaikka momenttiavaimella niin kyllä se nöyrtyy pikkuhiljaa. Eli momenttiavain etukenoon ja väännät siitä taakse päin.
Siinä vaiheessa kun sulla on se jo irti, on se asennustyökalu turha. Asennustyökalusta on apua, jos kiristimen irroittaa sen avulla niin, että se ei pääse laukeamaan auki.