9-3 ei pysy tiellä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

hz81 kirjoitti: Minkäs merkkisestä olis ollu kyse?
Kyllä se sitä Konia käsittääkseni oli. En ollut itse sopimassa noista töistä, kun sain kaverin kautta hieman edullisemmin. Oli vaan asentaja maininnut, että korkeussäädettävääkin alustaa löytyy.
9-3SC 2.0t Aut. -08
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

karvalakki kirjoitti:
nerola kirjoitti: Vaan ei ole :!: mulla 225/45/17 ja halkaisija 2cm isompi kuin orkkis"rengaslaskurin mukaan" :?
No, maavarahan ei muutu saman verran kuin halkaisija, vaan saman verran kuin säde.
Mun käsitykseni mukaan toi rengaskoon muutos on säteessä vaan 9mm, siis suunnilleen kulutuspinnan verran :) Vähän eri juttu kuin alustasarjojen madaltama 35-40mm
nerola kirjoitti: 17" renkailla saavutin myös sen, että mittarivirhe on lähes 0km/h.
Aikaisemmin 3-4km/H
8) 8)
No satasen vauhdissa just tuon suuruinen muutos selittyy.
Kyse hän oli siitä, että renkaat ei ole saman kokoisia.
Ja kun merkeissä on vielä eroja voi halkaisija olla suurempikin .
Ja auto myös nousee ylemmäksi, vaikkakin vain millejä niin
sen kyllä huomaa kun vakio rengastukset vaihtaa alle.
:wink:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

nerola kirjoitti: Ja auto myös nousee ylemmäksi, vaikkakin vain millejä niin
sen kyllä huomaa kun vakio rengastukset vaihtaa alle.
:wink:
Taytyy olla kylla joku saaterin timpuri, etta pystyy autosta nakemaan muutaman millin korkeuserot. Olis kylla katevaa, jos tuohon pystyisi, ei tarvitsisi kulutuspinnan syvyyttakaan mittailla, kun vain katsoisi... 8O
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
nfs91
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 19:01
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja nfs91 »

potkuhousu kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Ihan ot mutta meneekö muuten tuo muutoskatsastus samalla normikatsatuksen kanssa?
Kyllä ne rokottaa siitäkin hyvästä muutaman kympin.
Riihimäellä Suomen autokatsastuksen konttori ottaa alustan muutoskatsatuksesta 65 euroa 8O ja hinta on sama Hyvinkäälläkin...
Ajoin sitten Hämeenlinnaan K1 katsastajille ja hinta 35 euroa, että ihan pieni hintaero vaan...
Nämä hinnat siis 12/2005 hintoja.

Omaan 2000 vuoden 93 2.0t sportiin tuli joulun alla alle Konin sport kitti ja mulla ainakin olisi kulmaat olleet liki sentin harituksen puolella ilman säätöä. Ja auto siis kulki suoraan ennen settiä ja kulkee onneksi setin kanssakin.

Alusta on nyt mielestäni hyvä, mutta suosittelen kulmien säätöä kulki auto ennen toimenpidettä sitten suoraan tai ei...
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

No nyt on paketti alla :D :D . Muutaman km:n jälkeen voidaan todeta: keinuminen loppui, auto jopa kääntyy ja töyssyihin ja kuoppiin voi edelleenkin ajaa jarrurramatta ja hidastustöyssyistäkin voi ajella reippaasti. Hieman huono keli tarkempaan testiin mutta lähdenpä motarille kokeilemaan kumminkin..nyt heti :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Kokeile huomenna kun tulee kunnon pakkaset silloin
aika jämäkkä vaikka säätö minimissä 8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

nerola kirjoitti:Kokeile huomenna kun tulee kunnon pakkaset silloin
aika jämäkkä vaikka säätö minimissä 8)
Mulla ei ole mitään säätöjä :oops: . Mitä nyt jännittää ja rentouttaa pakaroita vuorotellen. Mutta kyllä siitä huomattavasti vakiota parempi tuli kunhan tottuu että pikku kuopatkin "tuntuu" ihan vakio rengastuksellakin. Auto ei todellakaan ole vieläkään sieltä kovimmasta päästä. Mitä kovempaa ajoi sen paremmalta tuntui eikä töyssyt enää tuntunut. Mies on yhtä-> :D ja 8)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jatketaanpa nyt tässä topicissa. Kyselin noita renkaan kulmien säätöjä uudesta saab huollosta Metro-Autosta ja vastaus oli kohtelias:
Hei!
Emme suorita pyörän kulmien säätöjä/tarkastuksia, jos alustasarja ei ole huoltomme asentama.
Ystävällisin terveisin

xx
Huoltoneuvoja

Onko vinkkejä hyvästä paikasta mihin voisi viedä, jossa suostutaan säätämään kulmat vaikka sen on asentanut joku muu. Vinkin mukaan jotku rengasliikkeet?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Voi hemmetti mitä touhua!
Kouvolan Laakkosella ihan riemu mielin tekivät nelipyöräsuuntauksen alustasarjaan, vaikkei se niillä ollut asennettu. Kavivät vielä koeajolla ja olivat kiinnostuneita ko. alustasta. Eihän merkkiliike nyt noin voi tehdä...vai voiko?

Niin, ja kolkin muutoskatsastus täällä Heinolassa maksoi 27 euroa...
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Olen törmännyt samaan, ettei alustasarjallista autoa
haluta kulmiensäätöön.
Käsittääkseni ohje arvoja ei aina saavuteta ja kun auto ei käyttäydy
niin kuin omistaja luuli, niin syytetään säätöfirmaa.
"Heillä siis huonoja kokemuksia ei kannata sotkeentua"
Onneksi osa pajoista tekee sen. :?
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Psychocowboy kirjoitti: Onko vinkkejä hyvästä paikasta mihin voisi viedä, jossa suostutaan säätämään kulmat vaikka sen on asentanut joku muu. Vinkin mukaan jotku rengasliikkeet?
Huhu kertoo, että täälläpäin Munkkiniemen Teboil on selkeästi halvin ja tekee työn hyvin...
Saab 9³
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

potkuhousu kirjoitti:Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.
No niin minäkin olen näistä foorumin jutuista ymmärtänyt. Noh eipä mene meikäläisen rahat jatkossakaan tuohon liikkeeseen.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
kallo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2005 12:57
Paikkakunta: Tsad

Viesti Kirjoittaja kallo »

Tarkoitat varmaan munkkiVuoren tebaria etkä -niemen? Mitäs se tsekkaus siellä makseloo? Vaikka onhan tuo puhelinkin keksitty joskus muinoin..

T: pilkunnussija
9-3 2.0 vm.99
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

potkuhousu kirjoitti:Säädettäviä kulmia on tasan aurauskulmat joten ei siinä kauheesti tarvi askarella.
Näin on, mutta nekin voi vetää vituralleen oli vaikka kuinka hienot laservehkeet suuntaajalla tahansa. :)
Ihan pikku vinkki, joka toimi ainakin itselle. Jos sattuu alla olemaan ne sikamageet, ylisuuret alupallot ei kantsi laittaa aurausta koneen antamiin "tehdas arvoihin" ainakin itsellä uraohjus säilyi entisenlaisena.
Renkaat suoraan 0 kulmalla niin pysyy auto kaistojen välissä vaikka ilman käsiä ja katsos ei tarvita kirosanoja eikä yläkerran herraa...

PS.
Kantsii ottaa varuilta raidetangonpäät messiin, jos sattuu olemaan väljää :arrow: säätörahat kankkulan kaivoon.
Vastaa Viestiin