Tonttu sai jäädä parkkiin ja en taida viitsiä huomennakaan härnätä. Olkoon nyt pakkasten kourissa muutaman päivän.
Lähtikö auto käyntiin tänä aamuna?
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-20C oli mittarissa, ilman sähköpiuhaa lähti ekalla.
Onneksi olin alkutalven aikana vaihtanut jäähdytysjärjestelmän letkut, pumpun ja nesteet. Nyt oli pakkaskestävyys maksimissaan.
Termarinkin vaihdoin tuossa joulun alla, niin ja sen paisuntasäiliön korkinkin.
Tulpat heitin uusiksi viikko sitten.
Kun lähti käyntiin annoin lämpöjen nousta varttitunnin, ennen kun lähdin ajoon.
Onneksi olin alkutalven aikana vaihtanut jäähdytysjärjestelmän letkut, pumpun ja nesteet. Nyt oli pakkaskestävyys maksimissaan.
Termarinkin vaihdoin tuossa joulun alla, niin ja sen paisuntasäiliön korkinkin.
Tulpat heitin uusiksi viikko sitten.
Kun lähti käyntiin annoin lämpöjen nousta varttitunnin, ennen kun lähdin ajoon.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
torstaina, saappaan käynnistys ilman roikkaa -26.5C
Itsellä oli kaasari seisonu sunnuntaista, kunnes se piti tänään höräyttää.
No menen autolle ja huomaan, että avain ei mene lukkoon, lukkosula on loppu ja zipon lämpökään ei riitä. Eikun lämpöpuhallin sisältä, minuutti puhallusta ja johan aukesi ovi kabiiniin. Siinä sitten lykkään ryypyn täysille ja rupean sahaamaan, tuntui kyllä siltä, että ei varmasti käynnistyisi kun sahasi niin hitaasti, mutta 10sekunnin startin päästä se hörähti heti
no annan hipaisun kaasua ja saapas sammuu kokonaan....5s starttia ja taas ollaan tulilla, annan pyöriä paikallaan minuutin ja lähden ajelemaan. Puhallin hitusen vikisi ja vaihteita ei niin mukavasti selaillu kahden ensimmäisen kilometrin aikana.
Kun mittariin oli saatu 12km oli autossa jo kotoinen ja lämmin tunnelma...KYLLÄ ON IHANAA OMISTAA KAASARI SATKU!
Itsellä oli kaasari seisonu sunnuntaista, kunnes se piti tänään höräyttää.
No menen autolle ja huomaan, että avain ei mene lukkoon, lukkosula on loppu ja zipon lämpökään ei riitä. Eikun lämpöpuhallin sisältä, minuutti puhallusta ja johan aukesi ovi kabiiniin. Siinä sitten lykkään ryypyn täysille ja rupean sahaamaan, tuntui kyllä siltä, että ei varmasti käynnistyisi kun sahasi niin hitaasti, mutta 10sekunnin startin päästä se hörähti heti
Kun mittariin oli saatu 12km oli autossa jo kotoinen ja lämmin tunnelma...KYLLÄ ON IHANAA OMISTAA KAASARI SATKU!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
tknummelin
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Eilen Mikkelissä -18.5, pistin lämmityksen ketuilleen eli ei lämmittänyt, noin 2 sekuntia piti starttailla...Tämäkö talviauto?!
ruisku rocks.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
-
ruohonet80
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
minun auto ollut ruostesuojauksessa, eli eilisestä aamusta asti sisällä.
huomenna kävellen hakemaan. aamuksi luvattu -26
lähtee käyntiin, jos ei moottorin pesu painepesurilla särkenyt mitään.
alusta vaan narskuu v...umaisesti
huomenna kävellen hakemaan. aamuksi luvattu -26
lähtee käyntiin, jos ei moottorin pesu painepesurilla särkenyt mitään.
alusta vaan narskuu v...umaisesti
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Eipä keskiviikkona lähtenyt noppa letkustakaan käyntiin..
Epäilys on kyllä vahva ettei sinne tolpalle edes virtaa tullut kun tänään lähti roikasta kuin palmun alta.
Vähällä oli jo keskiviikkoaamuna etten teurastanut sitä roskakatoksessa olevaa matkaradiota ja tekassu siitä hätäpikaa pakasterasiaan kasattua pientä akkulaturia.. mut onneks sai virtaa Saab87:n isän veljeltä.
Vähällä oli jo keskiviikkoaamuna etten teurastanut sitä roskakatoksessa olevaa matkaradiota ja tekassu siitä hätäpikaa pakasterasiaan kasattua pientä akkulaturia.. mut onneks sai virtaa Saab87:n isän veljeltä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kyllähän tuosta tonnaristakin rupesi kuulumaan "ylimääräisiä" nitinöitä ja natinoita ensimmäisten kilometrien aikana, pakkasta oli tuossa -32...
Tyhjäkäyntikin huitelee 1500rpm kieppeillä...?
Tuo 99 ei lähtenyt käyntiin (ilman roikkaa, -30), ei edes pyöräyttänyt konetta...
Pittääpä kokkeilla huomenissa lämmityksen kanssa!
EDIT: Tuo 99 oli seisonut viikon tuossa pihalla... Luulette vielä muuten ettei se lähe kunnolla käyntiin! (vaikka eihän se lähtenytkään
)
Tyhjäkäyntikin huitelee 1500rpm kieppeillä...?
Tuo 99 ei lähtenyt käyntiin (ilman roikkaa, -30), ei edes pyöräyttänyt konetta...
Pittääpä kokkeilla huomenissa lämmityksen kanssa!
EDIT: Tuo 99 oli seisonut viikon tuossa pihalla... Luulette vielä muuten ettei se lähe kunnolla käyntiin! (vaikka eihän se lähtenytkään
Viimeksi muokannut lordofgreed, To Tammi 19, 2006 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Joo ja naapuri tempaisi just äsken klonkswagen passat TDI:n tulille kylmiltään, lähti vajaan 10s sahaamisen jälkeen kamalan kalkatuksen säestämänä, ja kunnon mustan pilven kera
Osasihan käydä rumasti vaikka on luokkaa 2kk vanha ja alle 10tkm ajettu kulkine
Meinasin jo mennä ehdottamaan koneremonttia 
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hrrrr. Tänä aamuna oli enkat -29 pihassa ja matkalla SIDiin ilmestyi lukema -33. Autot ovat minulla aina vähintään pari tuntia piuhassa näillä pakkasilla. Hienosti ovat molemmat Saabit pelanneet toistaiseksi. 900:ssa ei tosin lämpömittari noussut juuri yhtään maantieajossa...
Näköjään raksamiehilläkin tuli pakkasraja vastaan miinus kolmessakympissä, kun eilen vielä -27 asteessa nostelivat betonielementtejä paikalleen, mutta tänään oli työmaa pimeänä.
Eski
Näköjään raksamiehilläkin tuli pakkasraja vastaan miinus kolmessakympissä, kun eilen vielä -27 asteessa nostelivat betonielementtejä paikalleen, mutta tänään oli työmaa pimeänä.
Eski
-
Reetu