Sivuperuutusvalo.....
Itse porasin sen umpinaisen paikan ensin pienellä poralla puhki ja sitten vähän isommalla ja isommalla. Tämän jälkeen otin käyttöön sellaisen porakoneeseen laitettavan peukalon kokoisen kartion muotoisen hiontapään, jolla aukkoa pyöristelin ja välillä mallailin pidikettä ja taas vähän sorvasin jne. Yllättävän hyvin sain istumaan. Sitä polttimoaukon kaulusta piti hiukan viilalla hioa, jotta kanta painui tarpeeksi syvälle ja lukitushampaat pyörähtivät paikoilleen. Se O-rengastiiviste kiristää pidikkeen kyllä aika hyvin paikalleen.
(ei pitäs 11 tunnin työrupeaman jälkeen ruveta runoilemaan...ei tuu ku tämmöstä)
(ei pitäs 11 tunnin työrupeaman jälkeen ruveta runoilemaan...ei tuu ku tämmöstä)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse leikkasin vanhasta lampusta tuon lampun pidikkeen irti ja tämän
jälkeen porasin uuteen lamppuun sopivan kokoisen reiän.
Sitten pikaliimalla lampun pidike kiinni uuteen lamppuun, ja tiiviste aineena ulkopinnalla käytin sika flexiä.
Hyvin on pysynyt, ja lampunkin saa vaihdettua normaalisti.
jälkeen porasin uuteen lamppuun sopivan kokoisen reiän.
Sitten pikaliimalla lampun pidike kiinni uuteen lamppuun, ja tiiviste aineena ulkopinnalla käytin sika flexiä.
Hyvin on pysynyt, ja lampunkin saa vaihdettua normaalisti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
24 mm poranterällä tulee just sopiva reikä alkuperäiselle polttimonkannalle. Sitten vain viilalla kolot lukitushampaille.
Kannan saamiseksi tarpeeksi syvälle täytyy joko viilata aukon kaulusta tai vaihtaa ohuempi o-rengas kantaan.
Samalla tavalla olen tehnyt pakit niin tonnariin kuin satkuunkin.
Kannan saamiseksi tarpeeksi syvälle täytyy joko viilata aukon kaulusta tai vaihtaa ohuempi o-rengas kantaan.
Samalla tavalla olen tehnyt pakit niin tonnariin kuin satkuunkin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Näpräsimpä Turboon aiheen mukaiset pakkivalot, kun kerta johdotuksetkin oli valmiina. Mutterit oli hieman ruosteiset joten vaihdoin ne haponkestäviin (saattavat jumia kyllä kiinni mutta enpä taida olla enään vilkkuja irroittelemassa). Itse hommahan ei kestänyt juuri mitään ja ainoa haitta oli pakkanen. Toiseen valoon oli jo kokeiltu rei'än alkua tehdä ja avarsin sitä 5mm poralla sekä puukolla. Toiseen tein 22mm puuporalla rei'än ja viimeisen silauksen ym. 24mm:iin tein samaan tapaan puukolla. Molempien valojen kauluksia laskin hieman (silmämääräisesti samalle tasolle mitä vilkku/parkkivalojen kaulukset ovat) ja tein lovet, että valokannan saa lukittua. Sivuperuutusvalojen valokannat hommasin rommarilta ja ne tuli "hieman" originaaleja jäykemmiksi mutta tiivistääpähän kunnolla.
Vikasietoinen? Totta kai, nythän puhutaan Saabista.

Fujitse Siemens? No, on tietenkin.

3 149€ "Halvalla" lähtee.

Tämä väliaikaisratkaisu toimi ainakin kaupunkiliikesteessä.

Ämeet on ja pimeällä toimii.

P.S. Suosittelen yleispuukoksi Finman-nimistä puukkoa; musta kahva ja punainen tuppi mustalla vyölenkillä. Samaa hintaluokkaa kuin se kalliimpi Mora mutta huomattavasti parempi. Kesän remonttihommissa Mora kesti päivän ja Finman kesti loppu remontin. Ja ennen kaikkea uskomattoman terävä, varsinkin näihin autohommiin

Vikasietoinen? Totta kai, nythän puhutaan Saabista.

Fujitse Siemens? No, on tietenkin.

3 149€ "Halvalla" lähtee.

Tämä väliaikaisratkaisu toimi ainakin kaupunkiliikesteessä.

Ämeet on ja pimeällä toimii.

P.S. Suosittelen yleispuukoksi Finman-nimistä puukkoa; musta kahva ja punainen tuppi mustalla vyölenkillä. Samaa hintaluokkaa kuin se kalliimpi Mora mutta huomattavasti parempi. Kesän remonttihommissa Mora kesti päivän ja Finman kesti loppu remontin. Ja ennen kaikkea uskomattoman terävä, varsinkin näihin autohommiin


Viimeksi muokannut dimebak, To Tammi 19, 2006 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tonnariin askartelin kirkaslasiseen oikeaan umpioon paikan sivuperuutusvalolle. Onnistui aika näppärästi Einhellin Dremel-kopion leikkausterällä, pieniä palasia kerrallaan irti. Kaunista jälkeä ei missäään nimessä tullut, mutta toimii. Kuskin puolellakin on johdotukset, mutta kanta ja polttimo puuttuivat, joten jäi asentamatta.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
onko tietoa, että onko satkussa vastaavaa, ja mikä sulake se olisi??Mimmi kirjoitti:Tontun sulake 31 on pakkoajovalon sulake (päivävalot). Poistamalla tämän saat valot sammutettua valokytkimen 0 asennossa.
Tämäkin lukee käyttöohjekirjassa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Itsekin asentelin tohon 2,1:seen sivuperuutusvalot Joulun aikoihin.. Dremelillä saa hyvin reiät kun laittaa kierroksia ja sulattaa muoviin sopivan reiän. Nätit tuliJokke A kirjoitti:Tonnariin askartelin kirkaslasiseen oikeaan umpioon paikan sivuperuutusvalolle. Onnistui aika näppärästi Einhellin Dremel-kopion leikkausterällä, pieniä palasia kerrallaan irti. Kaunista jälkeä ei missäään nimessä tullut, mutta toimii. Kuskin puolellakin on johdotukset, mutta kanta ja polttimo puuttuivat, joten jäi asentamatta.


-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Omassani taisi olla numero 4turkkaki kirjoitti:onko tietoa, että onko satkussa vastaavaa, ja mikä sulake se olisi??

Lukee myös käyttöohjeessa "Sulakkeen voi poistaa ulkomaanmatkoja varten"

Vahausrojektin yhteydessä sammutin valot kellarista ja otin myös "Only on Saab"-tyyppisen kuvan sivuperuutusvalon toiminnasta:

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Itse otin juurikin maanantaina katsastusta varten polttimot pois ihan varmuuden vuoksi, kun mulla on ne 21/5W lamput paikoillaan ja pelkkä sivarien sulakkeen poistaminen olis sammuttanu vain pakkivalot ja noita "sivuparkkeja" voisi joku pitää kyseenalaisena 

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Kyllä ne katsastuksessa tokasi, että "Tuon voisi ottaa pois."
Viimeksi muokannut Saabinsti, Ma Elo 05, 2013 03:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Sivuperuutusvalo
Ei ole minun aeron sivupakkivaloista koskaan edes mainittu katsastuksessa. En ole tosin niitä mainostanutkaan.
Oon kait viisi kertaa jo ehtinyt sen katsastaa. Ne valot on alkuperäiset. Nyt sitte varmaan seuraavassa katsastuksessa käskevät poistaa käytöstä.
Harmi vaan sikäli kun kulkine on paremmin kesäautona. Seisonnassa syksyn ja suolaisen talven. Taidan kanssa suunnitella tuohon -93 satkuun pakkivalot etukulmiin, siinä on ne Motonetin kirkaslasiset etuvilkut. Vanhoja pohjia on tallella, josko niistä saisia apuja. Kantoja löytyy kanssa muutama.
Tuntuu vaan aika tyhmältä se että ko. valot olisi laittomat, niistä kun on kumminkin paljon hyötyä parkkihalleissa ja pienissä ahtaissa pihoissa peruutellessa. Eikä niistä voi olla mitään haittaa muille.



Harmi vaan sikäli kun kulkine on paremmin kesäautona. Seisonnassa syksyn ja suolaisen talven. Taidan kanssa suunnitella tuohon -93 satkuun pakkivalot etukulmiin, siinä on ne Motonetin kirkaslasiset etuvilkut. Vanhoja pohjia on tallella, josko niistä saisia apuja. Kantoja löytyy kanssa muutama.

Tuntuu vaan aika tyhmältä se että ko. valot olisi laittomat, niistä kun on kumminkin paljon hyötyä parkkihalleissa ja pienissä ahtaissa pihoissa peruutellessa. Eikä niistä voi olla mitään haittaa muille.


Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.