Kysymys sp:n steg 2:sta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Kysymys sp:n steg 2:sta?

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Sopiiko 154hv matalapaineturbon steg2 boksi 185hv täyspaineturboon? Molemmat saabit on trionic-7 malleja. Toiseksi, onko steg 1 & steg 2 boxeissa eroja & toimiiko steg 2 ilman putkea... En haluaisi mitään teini-corolla ääniä. Kiitos etukäteen!
Ps. haulla en löytänyt vastauksia ko. kysymyksiin :oops:
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Jos molemmat on T7 koneita on matalapaineet tehot 150hp eikä 154hp. Boksi sopii kyllä koska koneet on muuten ihan samoja, niissäkin ero on vain softassa. SP seteistä ei ole tietoa, mutta jos SP Stage 2 settiin kuuluu uudet putket en missään nimessä laittaisi sitä orkkis putkiin, kaasut käy liian lämpimänä!
Lisäksi putket ei lisää ääntä hirveästi ja toisaalta spoolaus paranee todella paljon.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Vaikka steg2:ssa onkin putkisto mukana niin ei se tarkoita että ohjelma olisi eri kuin steg1:ssa. Teho ja vääntö ero ovat näiden välillä niin pienet että kaiken järjen mukaan näissä nimenomaan on ainoa ero juuri tuo putki.

steg1
+42hv & 83nm

steg2
+44hv & 89nm


Ps. osta suoraan steg3.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Stage 2 on rahastusta -> suoraan 3
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Jep, suoraan kolmoseen (Nordic) tai neloseen (Maptun) :twisted:
Ei mitään mopoilua.

Ja totta eroa noissa ei ole kuin putki, en sitten taaskaan lukenut tarkkaan tota viestiä.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymys sp:n steg 2:sta?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ysikolmonen kirjoitti:Sopiiko 154hv matalapaineturbon steg2 boksi 185hv täyspaineturboon? Molemmat saabit on trionic-7 malleja. Toiseksi, onko steg 1 & steg 2 boxeissa eroja & toimiiko steg 2 ilman putkea... En haluaisi mitään teini-corolla ääniä. Kiitos etukäteen!
Ps. haulla en löytänyt vastauksia ko. kysymyksiin :oops:
Tuossa jo aikaisemmin sanottiinkin, että jos molemmat autot on varustettu Trionic 7:lla, niin matalapaineturbon boksin pitäisi käydä myös korkeapaineturboon. Trionic 7:ssa täytyy kuitenkin huomioida se, että boksi täytyy "sovittaa" autoon Tech 2:n kanssa, jos se on alunperin koodattu jollekin toiselle autolle.

Steg 2:n softa on yleensä sama kuin steg 1:n softa. Kannattaakin ostaa suoraan autoon steg 3, niin pääsee nauttimaan suorituskyvyn kasvusta oikein kunnolla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Mut onko sit näin, että ton 185hv "täyspaineturbon" boksi sopii suoraan 150hv LPT:hen? Eli onko tässä nyt käytännössä kyse tuosta Saab:n omasta "viriboksista" LPT:lle? Itseä ainakin kiinnostaisi tuollainen T7:lla varustetusta autosta oleva orkkisboksi jos se päittäin sopii kun kuitenkin noita on kaikilla autonsa lastuttaneilla hyllyt väärällään :lol:
9-3SC 2.0t Aut. -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Limmo kirjoitti:Mut onko sit näin, että ton 185hv "täyspaineturbon" boksi sopii suoraan 150hv LPT:hen? Eli onko tässä nyt käytännössä kyse tuosta Saab:n omasta "viriboksista" LPT:lle? Itseä ainakin kiinnostaisi tuollainen T7:lla varustetusta autosta oleva orkkisboksi jos se päittäin sopii kun kuitenkin noita on kaikilla autonsa lastuttaneilla hyllyt väärällään :lol:
Sekin (täyspaineturbon boksi) vaatii Tech2:n ohjelmoinnin ennen kuin se toimii jossain toisessa T7 -autossa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Turbo Sensonic kirjoitti:Sekin (täyspaineturbon boksi) vaatii Tech2:n ohjelmoinnin ennen kuin se toimii jossain toisessa T7 -autossa.
Juu juu, mut oisko tosta mahdollista sitten ottaa ihan Saabin orkkis "Steg 0,6" ? :D Nimittäin jos tuollasesta täyspaineisen orkkisboksista joku olis valmis luopumaan edukkaasti, niin tottakai sellaisille kiinnostusta löytyis LPT:n omistajien keskuudesta.

Eli tuo yhteensopivuus hiukan mietityttää.. Onko se LPT:n ja täyspaineisen ero todella vaan toi softa? Ajonestohan pitää tietysti aina sovitella Tech:llä boksin vaihdon jälkeen kuten Turbo Sensonic tuossa jo totesikin.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Limmo kirjoitti:Eli tuo yhteensopivuus hiukan mietityttää.. Onko se LPT:n ja täyspaineisen ero todella vaan toi softa? Ajonestohan pitää tietysti aina sovitella Tech:llä boksin vaihdon jälkeen kuten Turbo Sensonic tuossa jo totesikin.
Trionic 7 -autoissa (LPT vs. HPT) ero on ainoastaan softassa.

Trionic 5 -autoissa (LPT vs. HPT) ero on sekä softassa, että magneettiventtiilissä. Tällä tarkoitan sitä, että Trionic 5 LPT:ssä ei ole vakiona magneettiventtiiliä, vaan se täytyy ostaa ja asentaa virisarjan asennuksen yhteydessä.

Olen laittanut yhden kaverin OG9-3 150 hv Trionic 7:aan Speedpartsin steg 1:n. Koska viriboksi oli koodattu suoraan autoon sopivaksi, emme tarvinneet hommaan Tech2:sta. Mikäli kyseessä olisi ollut joku muu (ei varta vasten tähän autoon tilattu) boksi, olisimme tarvinneet käynnistykseneston "sovittelemisessa" Tech2:sta.

Lisäys: tällä Trionic 7:n HPT:lla tarkoitan siis 185 hv:n mallia, en Aeroa tai Viggeniä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin