110 huollon yhteydessä kyselin ja huoltoneuvoja ystävällisesti katsoi koneelta ja ilmoitti ettei moista ole. On kuin neverwax sukset
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Saattaa kuulostaa vähän liioittelulta mutta itse vaihdatan joka toisessa huollossa. Siis vaihtoväli 40 tkm. Se ei niin kallista puuhaa ole (30€) että olen ajatellut ettei se ainakaan pahaa tee. Pysyypä ainakin nörjänä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Juup, ohjekirjassa puhutaan vain lisäyksestä, ei vaihdosta manuaaliaskissa. Mutta kyllä ne kannattaa vaihtaa silloin tällöin, ite olen vaihtanut parin vuoden (n. 50 tkm) välein.
Paitsi yhteen og900:seen mihinvaihtoväli oli parhaillaan vaihteistoöljylle 200 km. Sitten kun vähän vaihdeltiin tiivisteitä niin auttoi... Ja vanhoja ei paljoa tarvinnut valutella ulos, että paremminkin oli lisäys
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Noin kerran vuodessa olen vaihdattanut omiin autoihini.
Noin 35 -> 50tkm välein.
Sillointällöin kuulee juttuja, että ihmisillä on autoista laatikko mennyt huonoon kuntoon osaksi öljynvaihdon tai öljymäärän tarkistuksen unohduttua. Sen verran pikkuhomma, että kannattaa varmaankin aina joskus tehdä...
Öljyn vaihto ei taida kuulua huolto-ohjelmaan, koska
manuaalin kirjoittajat tiesivät laatikon synkronionnin
rikkoontuvan 100tkm kohdalla .
Samalla öljyt sitten on kätevä vaihtaa