NG satkun arvon romahdus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

NG satkun arvon romahdus

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Olen ollut nyt kohta vuoden (vaihtelevasti)onnellinen omistaja.
Kilometrejä on tullut n. 28 tkm
Rahaa korjauksiin mennyt n. 3000€

Tänään kävin kysymässä paljonko vaihtoarvo. 6600-7500€ välille jäi.
Maksoin autosta kuitenkin n.9000€ Ollut kallis vuosi. En ole tosissani autoa vaihtamassa, mutta kävin kyselemässä ajokkini arvoa. Huonoimman tarjouksen muuten antoi Saabin merkkiliike, vaikka kysyin tarjousta uuteen 9-3 aeroon.

Yksi vw-myyjä kehoitti pitämään auton itse (olen samaa mieltä) onhan sillä vielä kilometrejä edessä. Ehdotti ilmastoinnin jälkiasennusta.
Mittarissa nyt 172 500km, vapari, ei ilmastointia

Toivottavasti tämä vuosi on HALVEMPI !!!
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Pieni on pudotus jos vertaa -02 9-5 aeroon johon vuodessa on tullut 20 tkm ja hyvitys arvio tippunut noin 6000 e :evil:
Remontteihin ei onneksi ole mennyt senttiäkään, ainoastaan 50 tkm huoltoon ja 60 tkm öljyn vaihtoon on mennyt rahaa bensan ja vakuutuksien lisäksi.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
supo
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 16:36

Viesti Kirjoittaja supo »

Kyllähän se hinta väkisin tippuu. Itellä kuitenkin käyttökulut niin minimaaliset että eipä se arvonpudotus maailmaa kaada.
Noin 2v3kk omistusta ja kilsoja 55 000.

kulut seuraavat:
-kesärenkaat 250€
-huollot noin 380€
-termostaatti+ vaihto 40€
-kaasupumput takak 50€

yhteensä 720€ eipä pahat kulut yli 11 vuotiaalle autolle.
Kyllähän se hintakin on pudonnu, mutta vähäiset kulut tasoittavat.
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
Saab-Poika
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13

Viesti Kirjoittaja Saab-Poika »

Kannattaa muistaa myös, että autosi arvo ei ole sama kuin sen vaihtoarvo. Sen päälle voit huoletta lisätä pikkasen rahallista arvoa ja suuren määrän tunnetta. Ja omalla kohdallasi ilmeisesti myös kokemusta...
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG satkun arvon romahdus

Viesti Kirjoittaja koistha »

ruohonet80 kirjoitti: Tänään kävin kysymässä paljonko vaihtoarvo. 6600-7500€ välille jäi.
Maksoin autosta kuitenkin n.9000€ Ollut kallis vuosi.
Liikkeenkin on saatava jostain katetta. Tänä päivänä autoliikkeen on varauduttava kaiken maailman korjauksiin kuluttajansuojan nimissä ja jostakinhan nekin rahat on otettava.
Eiköhän arvon pudotus liene puolet tuosta mainitsemastasi ja loput sitä, millä autokauppias elää. Toivottavasti ainakin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Itse en edes vielä harkitse NG900:n myymistä, ellei sitten tule aivan pakottavaa tarvetta (tuskin tulee), sillä autoon on tullut satsattua rahaa tosi paljon, eikä niitä ikinä saa takaisin autoa myydessä, joten tunne- ja käyttöarvo on suurempi kuin auton todellinen rahassa mitattava arvo.

Tiedä sitten siitä, kun ihmiset väittävät, että Saabit eivät pidä arvoaan. Hesarissa oli joulun jälkeen Espoon Olarin Pösö -liikkeen mainos, jossa he mainostivat vm. 2002 Saab 9-5 Sedan 2.0t:tä, jolla oli ajettu 89 tkm. Autossa oli nahkapenkit ja jalopuukojelauta. Hesarissa hinta oli 21500 euroa. Ajattelin, että "tuossapa on halpa Saab".

Kun sitten menin katsomaan autoa, niin siinä oli hintalappu 25500 euroa. Jos olisin ollut ilkeä, olisin mennyt Hesari kädessä myyjän luo vaatimaan autoa itselleni 21500 eurolla, mutta nykyinen elämäntilanne ei antanut/anna myöden ostaa tuota autoa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: NG satkun arvon romahdus

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

ruohonet80 kirjoitti:Olen ollut nyt kohta vuoden (vaihtelevasti)onnellinen omistaja.
Kilometrejä on tullut n. 28 tkm
Rahaa korjauksiin mennyt n. 3000€

Tänään kävin kysymässä paljonko vaihtoarvo. 6600-7500€ välille jäi.
Maksoin autosta kuitenkin n.9000€ Ollut kallis vuosi.
Mä ostin omani kaksi ja puoli vuotta sitten ja nyt 40tkm myohemmin hyvityshinta tuntuu viitisen tonnia silloista ostohintaa parempi 8)

Korjauksiin on mennyt about 1000EUR, vapaaehtoiseen varusteluun 800EUR.

Niin, upposihan sita tosiaan 1500EUR Suomeen rahtaamiseen ja tullaukseen :oops:

Toistaiseksi kilometrien hinta on ollut kohdallaan :) Toivottavasti ei nyt ala paikat paukkumaan ...
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Turbo Sensonic kirjoitti:Hesarissa oli joulun jälkeen Espoon Olarin Pösö -liikkeen mainos, jossa he mainostivat vm. 2002 Saab 9-5 Sedan 2.0t:tä, jolla oli ajettu 89 tkm. Autossa oli nahkapenkit ja jalopuukojelauta. Hesarissa hinta oli 21500 euroa. Ajattelin, että "tuossapa on halpa Saab".

Kun sitten menin katsomaan autoa, niin siinä oli hintalappu 25500 euroa. Jos olisin ollut ilkeä, olisin mennyt Hesari kädessä myyjän luo vaatimaan autoa itselleni 21500 eurolla, mutta nykyinen elämäntilanne ei antanut/anna myöden ostaa tuota autoa :roll:
Auto on näköjään vieläkin myynnissä:

http://www.automaa.fi/vinfo.asp?vid=AZK271

Huom! Vuosimalli oli muistaakseni 2002, mutta auto on rekisteröity 2001. Käykää hakemassa pois!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kipsu
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 19:51

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ei ehkä liity NG satkun hintoihin mitenkään mutta W123 hinnat on kans romahtannu reippaasti saksantuonnin alettua. V. 2002 olisi saannut leimatusta pikkuruosteisesta 4000€ oikealta kaverilta, nyt oikea hinta on alle 1000€ leimatusta pikkuruosteisesta ja priimasta ~2000€.

Hyvänä puolena on se että 1000€ saa jo 1-3 varaosa-autoa pihalle :lol: ja varaosia suorastaan lahjoitetaan.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuntui tuo hyvityshinta omasta mielestäni aika asialliselta, turbottomuus ja ilmastoimattomuus ei ole mitään kamalan hyviä myyntivaltteja.
Jos olet autoon muuten tyytyväinen niin kannattaisi tosiaankin miettiä vaihdon mielekkyyttä, oletan että vaparisaabi pelaa vailla murheita jatkossakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

ng900aero kirjoitti:Tuntui tuo hyvityshinta omasta mielestäni aika asialliselta, turbottomuus ja ilmastoimattomuus ei ole mitään kamalan hyviä myyntivaltteja.
Jos olet autoon muuten tyytyväinen niin kannattaisi tosiaankin miettiä vaihdon mielekkyyttä, oletan että vaparisaabi pelaa vailla murheita jatkossakin.
Vaihtohalut karisivat kyllä :(
Ilmastoinnin hankkiminen mielessä. Autoon muuten tyytyväinen.

Toivottavasti 2005 oli kallein vuosi minun omistuksen aikana.
Jos ruottista sais ilmastoinnin kohtuuhintaan, kun siellä muutenkin käy, niin ainakin kakkosautona pidän.
Mutta... Kun ei oo rahaa, niin on tääkin parempi ku ei saappia ollenkaan!

Kaveriks jossain vaiheessa 80 luvun turbo satku (aero) ois poekaa!
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

ng900aero kirjoitti:Tuntui tuo hyvityshinta omasta mielestäni aika asialliselta, turbottomuus ja ilmastoimattomuus ei ole mitään kamalan hyviä myyntivaltteja.
Samansuuntaiset ajatukset. Pyysin tarjouksia omasta kinneristä, vaihdossa uuteen 9-3 Sport Combiin. Auto 2002 vuoden viisiovinen 9-3 matalapaineturbo, ilmastoinnilla, ajettu 54 tkm. Heikoin hyvitys noin 15000 EUR.
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

Kyseenalastaisin tuon ilmastoinnin tarpeellisuuden suomen olosuhteissa varsinkin jos autossa on UV-suodattavat ikkunat :roll:
Acid7
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 09:46
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

OT/Ilmastoinnista

Viesti Kirjoittaja Acid7 »

tnt kirjoitti:Kyseenalastaisin tuon ilmastoinnin tarpeellisuuden suomen olosuhteissa varsinkin jos autossa on UV-suodattavat ikkunat :roll:
OT. Riippuu vähän matkustajakunnasta. Vauva mukana ei voi pitää ikkunoita auki. Kyllä suomen kesään mahtuu aika monta aurinkoista ja kuumaa päivää. En kyllä ikinä vaihtaisi ilmastointia pois kun on siihen tottunut.
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-5T kirjoitti:
tnt kirjoitti:Kyseenalastaisin tuon ilmastoinnin tarpeellisuuden suomen olosuhteissa varsinkin jos autossa on UV-suodattavat ikkunat :roll:
Ilmastointi tekee muutakin kuin jäähdyttää.
Jep. Mä en ainakaan enää voisi ottaa yhtään Saabia ilman automaatti-ilmastointia, kun siihen on tottunut ja sitä pitää jo Saabin "vakiovarusteena".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin