Noista sähköikkunoiden katkaisijoista sen verran, etä apukuskille voisi kyllä olla katkaisin siellä ovessakin. Ei ole kovin hääviä, kun kuskina ollessa känniset pyörii siinä keskikonsolin ympärillä etsien katkaisijaa
Saabin virtalukko?
Jotenkin on luonnollista käynnistää auto tuolta keskikonsolista ja on vaihdekeppikin heti siinä vieressä. Vieläkään en ole tottunut siihen, että tonnarissa avaimet helisevät polvissa. Taitaa olla n. neljäs viesti tästä aiheesta
.
Noista sähköikkunoiden katkaisijoista sen verran, etä apukuskille voisi kyllä olla katkaisin siellä ovessakin. Ei ole kovin hääviä, kun kuskina ollessa känniset pyörii siinä keskikonsolin ympärillä etsien katkaisijaa
.
Noista sähköikkunoiden katkaisijoista sen verran, etä apukuskille voisi kyllä olla katkaisin siellä ovessakin. Ei ole kovin hääviä, kun kuskina ollessa känniset pyörii siinä keskikonsolin ympärillä etsien katkaisijaa
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Ja näinkö oikein jossain vanhassa käsiryypyllisessä kaasarisatkussa oli ryypyn nupikka siinä virtalukon vieressä.TuuSaR kirjoitti:Kyseessä on myös ergonomia, eihän sen avaimen tarvi olla missään etupaneelin lähelläkään jos sitä tarvii vain autoa käynnistäessä ja sammuttaessa, jolloin käsi menee oikealle muutenkin käsijarrun/turvavyön merkeissä.
Ja myös pimeässä parkkiin ajaessa on kätevää, kun kääntää avaimen nollille ja samalla käden ojennuksella saa sisävalot napsautettua päälle, jos tarvii autossa jotain touhuta eikä viittis pakkasella turhaan ovea availla. Mielestäni tuo satkun sisävalon käyttökatkaisin on pirun hyvässä paikassa (taitaa myös NG:ssä olla sama paikka) Ei tartte ruveta pimeässä hakemaan sieltä valaisimen suunnalta katosta. Hapuilla ja etsiä.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Eikös tonnarissakin katkaisin ole katossa?9-5T kirjoitti:"Saab" 9-5:ssa on katkaisin tarvinnut laittaa kattoon mahdollisimman kauas parhaasta paikastaOnneksi sisävalot syttyy automaattisesti kun avaimen poistaa virtalukosta
Aika monissa nykyautoissa taitaa tuo valo syttyä avainta poistettaessa, mikä on käytännöllistä. Mutta itse tykkään kovasti napin sijoituksesta. Aluksi se oli entiselle Opelistille vaikeaa, tosin Asconassa sisävalon katkaisin oli jemmattu varsin ovelasti (ajovalokatkaisijaa piti vetää ulospäin, jolloin sisävalot syttyivät jos ovet oli kiinni).
On muuten varmaan ollut poliisin tekniikkakeskuksella aikoinaan helppoa asentaa "sakkovalo" satkuun, kun ei ole tarvinnut kuin vaihtaa tehokkaampi valaisin keskelle kattoa. Moneen muuhun saman aikakauden autoon on joutunut vetämään p-mäisesti piuhat ja kaikki sinne keskelle kattoa.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Mulla ei valittamista tonnarin sisävalokytkimen sijoittelusta, löytyy helpolla sieltä ylhäältäkin, tosin ei kyllä valittamista satkunkaan kytkimestä. Sähköikkunoiden kytkimet on sijoiteltu hyvin tonnarissa...
Ja pakki menee automaattisesti päälle jos auton seuraava suunta on taaksepäin, jos mennään etee nii sit ykköne, loogista
Mäissä ym napsautan kyllä pakin päälle.
Ja pakki menee automaattisesti päälle jos auton seuraava suunta on taaksepäin, jos mennään etee nii sit ykköne, loogista
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä. NG:ssä valonkatkaisin on lähes virtalukon vieressä. Viimeisimmissä OG9-3:ssa (ainakin Turbo Jubilee -mallit) valokytkin on sijoitettu kattoon, kuten se on myös uusissa 9-3:ssa Cabrioletia lukuunottamatta.Muksu kirjoitti: Mielestäni tuo satkun sisävalon käyttökatkaisin on pirun hyvässä paikassa (taitaa myös NG:ssä olla sama paikka) Ei tartte ruveta pimeässä hakemaan sieltä valaisimen suunnalta katosta. Hapuilla ja etsiä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Sehän on luultavasti niin, arvelinkinMimmi kirjoitti:Käyhän kurkkaamassa Fiat Cromaa tai Lancia Themaa![]()
Niistä löytyy samasta kohdasta samat kytkimet (Fiatissa lisäksi kello).
Ja jos jatkaa samaa pohtimisrataa, niin olisiko sitten ng900 aidompi saab kuin tonnari?
EDIT: Ja vielä tipo4-hommasta..
Eikö se pidä paikkaansa että saabilla oli 9000:n suunnittelu aika pitkällä jo ennen tipo-yhteishankkeeseen ryhtymistä?
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Su Tammi 29, 2006 00:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jossain muistan nähneeni keskellä kattoa... Tai sitten sekoitan ykköskopan mondeoon, johon oli vedetty sakkovalo keskelle kattoa...ja iso sellainenMimmi kirjoitti:Ei ainakaan tuossa pihalla olevassa poliisisatkusa "sakkovalo" ole keskellä kattoa, vaan aurinkolippojen välissä ja molemmat sisävalot ovat paikoillaan orkkislampuilla.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
täytyy sen verran kyllä sanoa että eihän ne avaimet polville sitä suurta tuhoa aiheuta, ne katkeaa hyvinkin nopeasti siinä kolaritilanteessa, vaan se itse virtalukko on se joka sen polven saa p*skaksi. ja mitä joku valitteli avainnipusta niin yleisesti ei virtalukossa sais pitää isoa avainnippua ettei virtalukko kulu.
mitä ikkunoiden säätöihin tulee niin olen huomannut että monessa tilanteessa on huono kun on siinä keskellä se katkaisia, ryyppyreissuilla kaverit saa liian helposti siitä keskeltä ikkunat auki.
muutenkaan ei osu mun kädet millään tontun ikkunakatkaisijoille, mutta eipä kyl osu uudessa golffissa sieltä ovestakaan joten...
mitä ikkunoiden säätöihin tulee niin olen huomannut että monessa tilanteessa on huono kun on siinä keskellä se katkaisia, ryyppyreissuilla kaverit saa liian helposti siitä keskeltä ikkunat auki.
muutenkaan ei osu mun kädet millään tontun ikkunakatkaisijoille, mutta eipä kyl osu uudessa golffissa sieltä ovestakaan joten...
BMW 525iA Touring Executive
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
virtalukon paikka on hyvin perusteltu turvallisuussyillä

MUTTA eikö kellään muulla kun mulla ole ollut ongelmia kun sinne aikaa myöden näissä wanhuksissa menee kaikkea pas*** ajan myöden, kunnes tulee se viimeinen kerta ja ...purku-hommiin..että siinä mielessä huonossa paikassa (tätä mieltä autokorjaamoissakin
)
MUTTA eikö kellään muulla kun mulla ole ollut ongelmia kun sinne aikaa myöden näissä wanhuksissa menee kaikkea pas*** ajan myöden, kunnes tulee se viimeinen kerta ja ...purku-hommiin..että siinä mielessä huonossa paikassa (tätä mieltä autokorjaamoissakin
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Mulla tuli satkussa tuommonen ongelma loppusyksystä.. Sitten meni hermot ja avainkin katkes vielä!! Onneksi se katkes vasta omassa kädessä..Gouldenwind kirjoitti:virtalukon paikka on hyvin perusteltu turvallisuussyillä![]()
MUTTA eikö kellään muulla kun mulla ole ollut ongelmia kun sinne aikaa myöden näissä wanhuksissa menee kaikkea pas*** ajan myöden, kunnes tulee se viimeinen kerta ja ...purku-hommiin..että siinä mielessä huonossa paikassa (tätä mieltä autokorjaamoissakin)
-
ruohonet80
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
itselläkin käsi menee ensimmäisenä penkkienväliin kun mitätahansa autoa käynnistelen, mutta se ei ole vaarallista. Se on vaarallista jos omasta autosta etsii virtalukkoa ratin takaa.
Lasinnostimien napit ovat hyvät keskellä. Looginen paikka oikeakätiselle kuskille. Eipä oo tarvinnu laittaa apukuskille omaa nappia ja oviin meneviä piuhoja on saatu karsittua.
Lasinnostimien napit ovat hyvät keskellä. Looginen paikka oikeakätiselle kuskille. Eipä oo tarvinnu laittaa apukuskille omaa nappia ja oviin meneviä piuhoja on saatu karsittua.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
9-5 saabissa virtalukon sijoitus aiheutti kerran närää, ehkäjopa paatuneessa saabistissa...
onistuinn apukuskin paikalla istuessani samuttamaan kulkimen ihan vahingossa....
arvatkaapas oli vauhtia yli 100 ja alla automaatti... heh..
onistuinn apukuskin paikalla istuessani samuttamaan kulkimen ihan vahingossa....
arvatkaapas oli vauhtia yli 100 ja alla automaatti... heh..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.