(Edit: Rattia pitää käännellä, ei pumpata
9000 CSE -94, ratin säätö
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Sama hommeli, jumankavita että säikäytti kun joskus runttasin n.160km/h vauhdissa "täysjarrutuksen" ja ratti jysähti kauemmaksi. Ihmettelin hetken että mitä helvettiä, kunnes tajusin että tuo pituussäätö pamahti pohjaan.MacSaab kirjoitti:Saksan tontussa, 05/95, on bägiversio 3 ja säätövipu, luistaa silloin tällöin.
(Edit: Rattia pitää käännellä, ei pumpata.)
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Molskis!
Itselläni -92 vm tonnarissa (ei Airbag) tuo säätö myös aika ajoin löystyy, nyt muovit on purettu ja se kuuluisa mutteri kyllä näkyy, mutta millä sitä pystyy kääntämään - mie vaan kysyn? Kovin on ahtaassa kolossa. Onkos sillä mitään lukitusta vai miten se pysyy paikoillaan?
Ari
Itselläni -92 vm tonnarissa (ei Airbag) tuo säätö myös aika ajoin löystyy, nyt muovit on purettu ja se kuuluisa mutteri kyllä näkyy, mutta millä sitä pystyy kääntämään - mie vaan kysyn? Kovin on ahtaassa kolossa. Onkos sillä mitään lukitusta vai miten se pysyy paikoillaan?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
Ahtopaine
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Itte asensin omaan tuon säätösysteemin... ihan tavallista avolenkkiä, sekä jakaria käytin. Ratti niin paljon ulkona kuin mahdollista, ja hyvin mahtuu ny penkin välistä. Muista olikos siellä nylonmutteri.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Samaa (-93) ihmettelin minäkin aikani, kunnes jätin koko homman asiantuntevan Saab-huollon tehtäväksi. Eihän sinne koloon mahtunut edes mikään työkalu, mutta niin vain oli ratti taas kireälläSonett73 kirjoitti:Itselläni -92 vm tonnarissa (ei Airbag) tuo säätö myös aika ajoin löystyy, nyt muovit on purettu ja se kuuluisa mutteri kyllä näkyy, mutta millä sitä pystyy kääntämään - mie vaan kysyn? Kovin on ahtaassa kolossa. Onkos sillä mitään lukitusta vai miten se pysyy paikoillaan?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Heippa!
Kiintosilmukka-avaimen rälläköin silmukan juuresta auki ja sillä sain sitä pikkisen kirstettyä, sitten kavensin kiintoavainta ja niillä ähräten pikkuhiljaa sain sitä kirittyä. Tosin lopussa tuo avattu silmukka-avain alkoi rivetä ja en saanut sitä niin kireälle kuin olisi halunnut. Mutta kyllä nyt ratti istuu paikoillaan kuin nenä päässä, eli on jämäkkä, ei heilu enää mihinkään suuntaan. Toivottavasti joku kertoisi oikeaoppisen avaimen siihen hommaan...
Ari
Kiintosilmukka-avaimen rälläköin silmukan juuresta auki ja sillä sain sitä pikkisen kirstettyä, sitten kavensin kiintoavainta ja niillä ähräten pikkuhiljaa sain sitä kirittyä. Tosin lopussa tuo avattu silmukka-avain alkoi rivetä ja en saanut sitä niin kireälle kuin olisi halunnut. Mutta kyllä nyt ratti istuu paikoillaan kuin nenä päässä, eli on jämäkkä, ei heilu enää mihinkään suuntaan. Toivottavasti joku kertoisi oikeaoppisen avaimen siihen hommaan...
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9000 CSE -94, ratin säätö
Eilen kokeilin tuosta -94 Griffinistä säätää hieman rattia enempi ulospäin...
Siinä ei siis ole etäisyyssäätöä vakiona.
Otin sen pultin, joka uudemmassa ja bägittömässä on siis se säädettävä, auki (ihan kunnolla, että pystyi käsilläkin sitä pyörittelemään). Noh, ratti ja virtalukonpohja systeemi nyt rattia vedellessä hieman nitkui, mutta ei liikkunut yhtään ulospäin tai sisäänpäin... Koitin katsella mihinhän se oikein kanittaisi, mutten löytänyt.
Mistähän voisi johtua, ettei vielä onnistunut etäisyyden säätö? Haluaisin ratin siis niin ulos kuin mahdollista.
Siinä ei siis ole etäisyyssäätöä vakiona.
Otin sen pultin, joka uudemmassa ja bägittömässä on siis se säädettävä, auki (ihan kunnolla, että pystyi käsilläkin sitä pyörittelemään). Noh, ratti ja virtalukonpohja systeemi nyt rattia vedellessä hieman nitkui, mutta ei liikkunut yhtään ulospäin tai sisäänpäin... Koitin katsella mihinhän se oikein kanittaisi, mutten löytänyt.
Mistähän voisi johtua, ettei vielä onnistunut etäisyyden säätö? Haluaisin ratin siis niin ulos kuin mahdollista.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
-
IamTheStig
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: 9000 CSE -94, ratin säätö
Samperin ärsyttävä ominaisuus toi syvyyssäädön puute, itsekin tarvis säätää ulospäin :/
Re: 9000 CSE -94, ratin säätö
Jos nyt aivan oikein muistan, niin siellä kiristyspultin juuressa on sellainen pitkulainen prikka joka estää ratin ulosvetämisen vaikka pultin löysäisikin. Itse otin vm. -88 tonnarista sen ratin alamuovin ja säätövivun ja asensin tuohon -94:een, ei ollenkaan paha homma.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Re: 9000 CSE -94, ratin säätö
Kiitos paljon tuosta prikka vinkistä! Sellainenhan sieltä löytyi ja pääsi kiertelemään maailmaa roskatynnyrin matkassa... Tilalle laiton 2kpl normaaleita prikkoja, nyt pystyy rattia säätelemään "pienellä" vaivalla tarvittaessa
.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.