Eski kirjoitti:... mutta aika uskomattomalta vaikutti kuulemani essonbaarijuttu, että uudet Mazdat ruostuu käsiin. Kuulemma oikein ruostesuojafirmasta olivat sanoneet kaverille, että parivuotta vanhoihin Matukoihin tarvitaan usein kemppiliimaa, että saadaan pohja ruostesuojattua...
Ei ole essonbaarijuttu. Käytin NG900:n ruostesuojauksessa viime syksynä erittäin tunnustetulla ruostesuojaajalla Hyvinkäällä, ja tämä kaveri kertoili myös Mazda 6:n ruostumisongelmista. Vm. 2003 Mazda 6:t ovat kuulemma kovia ruostumaan, vm. 2004 mallisto on laadultaan jo vähän parempi. Ruostesuojaajan neuvo olikin, että tuollainen Mazda kannattaisi ruostesuojauttaa 0-6 kuukauden kuluessa sen ostamisesta
Samainen ruostesuojaaja epäili, josko joutuisi hiekkapuhaltamaan meikäläisen NG900:n alustan, kun se oli jo 8 vuotta vanha. Kuinka ollakaan, alustasta ei löytynyt lainkaan ruostetta ja nyt on vielä lyöty autoon myrkyt, joten eiköhän sillä pysty vielä kotvasen verran ajelemaan.
Takaisin Mazda 6:iin: kolmella työkaverilla on työsuhdeautona Mazda 6. Saas nähdä, kuinka niiden kanssa käy, ennen kuin ne saavuttavat 3-4 vuoden iän
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Siinä vaiheessa olisi kiva verrata niiden ruostumista Sport Sedaniin. Sport Sedanin ruostumisesta tuskin tietää vielä kukaan, mutta jos Saab ei ole pukannut likuhihnaltaan ulos ihan "kuraa", niin eiköhän Sport Sedanit ole pelleiltään yhtä kestäviä kuin muutkin "uuden sukupolven" Saabit ensimmäisiä NG900:ia lukuunottamatta.