Sytytystulpat Ng900
Sytytystulpat Ng900
Mitkä on oikeat tulpat NG900 2,3l Vm.94?? Yrittivät kaupata jotain platinakärkitulppia.. Hintaa vaan 16 euroo kappale.. Onkohan mitään halvempaa vaihtoehtoa?? Toinen kysymys, raitisilma suodattimen vaihto, onko millainen homma??
NGK:n platinatulpat on ihan oikeat, mutta ne kestää monen perustulpan iän, joten kustannus lienee sama. Vaihtoehdot varmaan löytyy auton käyttöohjekirjasta, jos sellaisia on...
Raitisilmasuodatin löytyy tuulilasinpyyhkijöiden alla olevan muovin alta. Pyyhkijät irti ja sitten se muovi pois niin suodatin näkyy. Kaukalo on yleensä täynnä mädäntynyttä moskaa, joten se kannattaa siivota samalla.
Eski
Raitisilmasuodatin löytyy tuulilasinpyyhkijöiden alla olevan muovin alta. Pyyhkijät irti ja sitten se muovi pois niin suodatin näkyy. Kaukalo on yleensä täynnä mädäntynyttä moskaa, joten se kannattaa siivota samalla.
Eski
Oikea tulppa on NGK BCP6EVX (platinium)
Halvempi vaihtoehto NGK BCP6ES.
Raitisilmasuodatin on helppo vaihtaa. Pyihkimet juuresta pois, siis varren (muttereilla kiinni). Tuulilasin levynen muovi varovasti pois, myös alla oleva muovi. Kannattaa tehdä nämä muovin irroitukset lämpimässä jonkinajan kuluttua... Toi muovi on nimittäin melko haprasta pienelläkin pakkasella.
Käys kysyyn Vianorilta noita palatina tulppia. Tuli huvikseen tingattua noi tulpat 10 euroa kappale omaan Saabiin. (Vaikuttaa varmaan se että tulee asioitua paljon kyseisessä liikkeessä työn puolesta...
)
Auton tarvikkeissa ja osissa ei säästetä, mutta hintaa voi aina yrittää tinkiä...
Halvempi vaihtoehto NGK BCP6ES.
Raitisilmasuodatin on helppo vaihtaa. Pyihkimet juuresta pois, siis varren (muttereilla kiinni). Tuulilasin levynen muovi varovasti pois, myös alla oleva muovi. Kannattaa tehdä nämä muovin irroitukset lämpimässä jonkinajan kuluttua... Toi muovi on nimittäin melko haprasta pienelläkin pakkasella.
Käys kysyyn Vianorilta noita palatina tulppia. Tuli huvikseen tingattua noi tulpat 10 euroa kappale omaan Saabiin. (Vaikuttaa varmaan se että tulee asioitua paljon kyseisessä liikkeessä työn puolesta...

Auton tarvikkeissa ja osissa ei säästetä, mutta hintaa voi aina yrittää tinkiä...
Raitisilmasuodattimen voi ottaa talveksi kokonaan pois..pulli kirjoitti:pitää ostaa ne platinakärki tulpat, jos ne kerta kestää pitempään.. voikohan heikko puhallus johtua siitä että raitisilmasuodatin niin tukossa, kaikkee roskaa??
Omassani tuppasi lasit huurtumaan ja suodattimen poisto lopetti ongelman.. Ilmeisesti kosteus tiivistyy suodattimeen ja sitten jäätyessään se ei enään hengitä niin hyvin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eikös sieltä Opel -korjaamosta saa melkein samoja osia kuin Pätsiltä (ei ollut mikään "kuitti")?saabeli kirjoitti:Halvalla selviät.
Saab 93t 2,0 n.185hv:n vm.2002. Tulpat oltava PFR 6H-10 NGK, joista perivät viimehuollossa Kuusamossa Pätsillä 29E/kpl. Että silleen sitä kynitään kuusamon Pätsillä... VAROKAA JA KIERTÄKÄÄ KAUKAA PÄTSIN HUOLTOPISTE, AIVAN POSKETTOMAT HINNAT.
Vuonna 2003 kävin tsekkauttamassa Pätsillä vikakoodit, kun Sensonic oli heittänyt ACS:n matkalla Helsingistä Kuusamoon. Sanoivat Pätsillä, että heillä ei ole Tech2:sta, joten kannattaisi mennä kysymään asiaa Opel -huollosta. Menin paikalliseen Opel -huoltoon, jossa heillä oli Tech2 - ja ihme kyllä myös Saabin kortti em. laitteeseen. Tutkivat vikakoodin ja poistivat sen. Kun kysyin, että mitä olen velkaa, niin sanoivat "anna vaikka 5 euroa". Jos täällä etelässä saisi palvelua samaan hintaan, niin se olisikin jo jotain

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mistäs suositus tuollaisista tulpista on tullut? Eikös T5/T7 autoissa olisi turvallisin valinta NGK BCPR7ES-11? Ainakin viriputkat yms. suosittelevat ainoana toimivana tulppana.. Miksei vakioissakinsaabeli kirjoitti:Halvalla selviät.
Saab 93t 2,0 n.185hv:n vm.2002. Tulpat oltava PFR 6H-10 NGK, joista perivät viimehuollossa Kuusamossa Pätsillä 29E/kpl. Että silleen sitä kynitään kuusamon Pätsillä... VAROKAA JA KIERTÄKÄÄ KAUKAA PÄTSIN HUOLTOPISTE, AIVAN POSKETTOMAT HINNAT.

Oikein kovaan käyttöön 8 lämpöarvolla.
Kaiken huipuksi nuo ovat muutaman euron kappale. Kestävät 30-40 tuhatta, vaikka ovat "tavallisia" tulppia ja kyseessä turbo-auto, koska Trionic kasetti polttaa sammutuksen yhteydessä karstat parikymmenen kilovoltin jännitteellä. (se 5 sekunnin ampiais-surina sytkäkasetista, kun sammuttaa moottorin)
http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... tegori=361
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Omaan T7 185hv boxin vaihdon jälkeen tulpat on NGK-PFR6-10 saabin ohjeiden mukaan ja hintaa ihan riittävästi /kpl.Hook kirjoitti:Mistäs suositus tuollaisista tulpista on tullut? Eikös T5/T7 autoissa olisi turvallisin valinta NGK BCPR7ES-11? Ainakin viriputkat yms. suosittelevat ainoana toimivana tulppana.. Miksei vakioissakin.
Ihan kiva jos NGK BCPR7ES-11 kelpaa myös, tietääpähän sitten jatkossa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
[quote="Turbo Sensonic"][quote="saabeli"]Halvalla selviät.
Saab 93t 2,0 n.185hv:n vm.2002. Tulpat oltava PFR 6H-10 NGK, joista perivät viimehuollossa Kuusamossa Pätsillä 29E/kpl. Että silleen sitä kynitään kuusamon Pätsillä... VAROKAA JA KIERTÄKÄÄ KAUKAA PÄTSIN HUOLTOPISTE, AIVAN POSKETTOMAT HINNAT.[/quote]
Eikös sieltä Opel -korjaamosta saa melkein samoja osia kuin Pätsiltä (ei ollut mikään "kuitti")?
Vuonna 2003 kävin tsekkauttamassa Pätsillä vikakoodit, kun Sensonic oli heittänyt ACS:n matkalla Helsingistä Kuusamoon. Sanoivat Pätsillä, että heillä ei ole Tech2:sta, joten kannattaisi mennä kysymään asiaa Opel -huollosta. Menin paikalliseen Opel -huoltoon, jossa heillä oli Tech2 - ja ihme kyllä myös Saabin kortti em. laitteeseen. Tutkivat vikakoodin ja poistivat sen. Kun kysyin, että mitä olen velkaa, niin sanoivat "anna vaikka 5 euroa". Jos täällä etelässä saisi palvelua samaan hintaan, niin se olisikin jo jotain :roll:[/quote].
KIITOS VINKISTÄ!
Kuusamon Opel huollosta olen aikaisemmin opeliini saanut erittäin hyvää palvelua... EI ENÄÄ PÄTSILLE
Saab 93t 2,0 n.185hv:n vm.2002. Tulpat oltava PFR 6H-10 NGK, joista perivät viimehuollossa Kuusamossa Pätsillä 29E/kpl. Että silleen sitä kynitään kuusamon Pätsillä... VAROKAA JA KIERTÄKÄÄ KAUKAA PÄTSIN HUOLTOPISTE, AIVAN POSKETTOMAT HINNAT.[/quote]
Eikös sieltä Opel -korjaamosta saa melkein samoja osia kuin Pätsiltä (ei ollut mikään "kuitti")?
Vuonna 2003 kävin tsekkauttamassa Pätsillä vikakoodit, kun Sensonic oli heittänyt ACS:n matkalla Helsingistä Kuusamoon. Sanoivat Pätsillä, että heillä ei ole Tech2:sta, joten kannattaisi mennä kysymään asiaa Opel -huollosta. Menin paikalliseen Opel -huoltoon, jossa heillä oli Tech2 - ja ihme kyllä myös Saabin kortti em. laitteeseen. Tutkivat vikakoodin ja poistivat sen. Kun kysyin, että mitä olen velkaa, niin sanoivat "anna vaikka 5 euroa". Jos täällä etelässä saisi palvelua samaan hintaan, niin se olisikin jo jotain :roll:[/quote].
KIITOS VINKISTÄ!
Kuusamon Opel huollosta olen aikaisemmin opeliini saanut erittäin hyvää palvelua... EI ENÄÄ PÄTSILLE
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Tulpista puheen ollen. Alkujaanhan taisi olla malli tuossa T5 2000 9-3:ssa NGK BCPR7ES-11 ja se sopii mainiosti ja on suositeltava tulppa 154:n säädöille. Mutta nykyään on tuo Maptun Stage1:nen ja E98-bensaa, niin kelpaako edelleen tuo vakiotulppa-malli? Soitin tästä Procarin Rikulle ja sanoi tavallisen/alkuperäis tulppamallin toimivan hyvin tuossa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Tuo 7 lämpöarvon tulppa on varmasti fiksuin. kun ruvetaan ottamaan sitten oikeasti paljon tehoja niin sitten voi ruveta käyttämään kaseja.
Itse käytän Steg 3+:ssa seiskoja ja toimii moitteetta.
Maptun puhuu tuossa hieman ympäripyöreitä, mutta tulkkaisin tuon niin että 7 tulppa on normaaleille ja viritetyille (kuten teksti sanoo) ja kun mennään oikeasti "high outputtiin", niin sitten 8.. ja viriputkan mittakaavassa steg 1..2..3 ei varmaankaan ole vielä high output?.. vaan vasta "tuned.."
http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... tegori=361
Minulla on hämärä mielikuva, että aikoinaan noita kutosen lämpöarvon tulppia olisi ollut joissain matalapaineturboissa vakiona.. joiden vaihto seiskaan olisi ollut välttämätöntä virittäessä.. käytännössä matalapainesiinkin on yleensä laitettu seiskoja vaihdon yhteydessä.
Vahvistakoon kellä lisää tietoa.
Hook
Itse käytän Steg 3+:ssa seiskoja ja toimii moitteetta.
Maptun puhuu tuossa hieman ympäripyöreitä, mutta tulkkaisin tuon niin että 7 tulppa on normaaleille ja viritetyille (kuten teksti sanoo) ja kun mennään oikeasti "high outputtiin", niin sitten 8.. ja viriputkan mittakaavassa steg 1..2..3 ei varmaankaan ole vielä high output?.. vaan vasta "tuned.."


http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... tegori=361
Minulla on hämärä mielikuva, että aikoinaan noita kutosen lämpöarvon tulppia olisi ollut joissain matalapaineturboissa vakiona.. joiden vaihto seiskaan olisi ollut välttämätöntä virittäessä.. käytännössä matalapainesiinkin on yleensä laitettu seiskoja vaihdon yhteydessä.
Vahvistakoon kellä lisää tietoa.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.