Tietääkö kukaan lonkalta Saab 9-5 3.0 V6 turbo Griffinin tehoista ja suoritusarvoista. Kävin koeajolla ja tuntui aika kovalta kyykyttäjältä.
Ovat kai kaikki tomaatteja nää Griffinit? Ja onko tuo kone Opelin tekemä?
Eski kirjoitti:Kone on GM:n, turbotekniikka Saabin ja siinähän on jopa Trionic. On aina automaagi. Ei pärjää Aerolle suorituskyvyssä, eikä polttoainetaloudessa.
Trionic on Saabin oma moottorinohjausjärjestelmä. Tuollaisessa V6:ssa on kaksi DI-kasettia, ei tulpanjohtoja tai perinteistä virranjakajaa. Hakusanalla Trionic löytyy varmaan pariksi päiväksi luettavaa...
Onkohan kukaan selvittänyt mitä tuollaisen 3.0V6t:n ahdin maksaa..? Siinähän on surullisen kuuluisa Garretin GT17, mutta se on integroitu pakosarjaan, joten on varmaan aika arvokas puhallin...
Jaahans, se oli sitten eräässä lehtijutussa väärin tuo ahtimen malli. Hinnat näyttää kyllä siltä, että ahtimen saa vaihdettua erikseen, vaikka väitettiin, että se on yhtä puuta pakosarjan kanssa...
En tiedä automaatti Aeron kulutusta/kulkua, mutta numeroiden mukaan tuo ed. mainittu asia on suht. sama molemmissa vaihtoehdoissa.
Itsellä tuo 3,0t se ja n.20tkm kokemuksella kulutus kesällä n.8,5-9,5 talvella 11-12 pelkässä kaupunkiajossa. Kulku puolella ainakin 120-220 on kovin lyhyen tuntuinen aika. Aeron kanssa kun ei valitettevasti ole päässyt käytännössä kokeilemaan.
V6 moottori kehrää kyllä tasaisesti.... oli sen valmistaja mikä tahansa...
kaju kirjoitti:En tiedä automaatti Aeron kulutusta/kulkua, mutta numeroiden mukaan tuo ed. mainittu asia on suht. sama molemmissa vaihtoehdoissa.
Itsellä tuo 3,0t se ja n.20tkm kokemuksella kulutus kesällä n.8,5-9,5 talvella 11-12 pelkässä kaupunkiajossa. Kulku puolella ainakin 120-220 on kovin lyhyen tuntuinen aika. Aeron kanssa kun ei valitettevasti ole päässyt käytännössä kokeilemaan.
V6 moottori kehrää kyllä tasaisesti.... oli sen valmistaja mikä tahansa...
Tänään ajettu automaatti AEROLLA -05 176km. SID:n mukaan keskikulutus 6,7l/100. Ajo pintakaasulla täysin nopeusrajoitusten mukaisesti.
Oma ennätys edellinen oli 6,9l/100 samalta reitiltä.
ng900aero kirjoitti:Jos ei erityisesti pidä moottoreiden korjailuista niin tuo 3.0t on varmaankin dieselien ohella järkevin vaihtoehto
Noo. Ei vain taida olla noita koneita täällä niin paljoa, että olis ehtinyt kertyä laajemmalti "kokemuksia" Mutu peittää paljon faktaa sillä ongelmathan ne yleensä tulee esiin.
Eiköhän se Saabin valurautainen ole mainio kone kunhan hoksaa vaihtaa öljyjä ja huolehtii tasapainottomuudesta. Kuinka moni motti kestää yhtä paljon kilsoja ja virittämistä? Unohdetaan ne skylinet etc.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84