Ilmastointi puhaltaa vain kuumaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Lukittu
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Ilmastointi puhaltaa vain kuumaa

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

eli autona 93vuoden CD tonnari automaatti-ilmastoinnilla ja ongelmana on se että kylmää sieltä ei tule ollenkaan...vaikka laittas "lo" asentoon niin puhaltaa ihan täysillä kuumaa ilmaa, acc:een sulake oli ainakin ehjä, missä vika?
BMW 525iA Touring Executive
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Sama täällä :cry:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

no niinpätietysti..noin helppo vika, eli toimii!
BMW 525iA Touring Executive
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

ACC 2 ja 3:n läppämoottorit ovat askelmoottoreita, kun taas ACC1:ssä on sähkömoottori+takaisinkytkentä potikka.

ACC2 ja 3:n askelmoottoreilta puuttuu takaisinkytkentätieto läpän ( moottorin )asennosta. ACC "muistaa" syöttämiensä pullsien perusteella moottorin kulloisenkin paikan. Jos ACC:stä lähtee äly esim starttipiikin takia ei sillä ole tiedossa enää pullsien "historiatietoa" jolloin läpät on ties missä.
Kun ACC nollataan ajetaan askelmoottorit täysillä kotiin ja sitten alkaa uudestaan -/+ pullsien luku ja kirjanpito. Tämän vuoksi on aina välillä hyvä nollata ACC.

Mitähän em. toimenpide maksaisi merkkihuollossa :lol:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Vielä ACC:stä

Viesti Kirjoittaja panu »

Vaihdoin sitten lämmityslaitteen kennon kun vanha valutti nestettä apukuskin jalkoihin. Ja tuntuu toimivan liiankin hyvin. Puhaltaa pelkkää kuumaa.. En löytänyt enää hakutoiminnolla ohjeita tähän ongelmaan, sillä LO- asennossa tulee kylmää. Eli jousi tuli kasausvaiheessa laitettua paikalleen..

Kalibrointia olen nyt yrittänyt pariinkin otteeseen peukalolla ja pikkusormella vaan ei tunnu auttavan.

Mistähän seuraavaksi etsisi vikaa?? Toimi meinaan vuotoa lukuunottamatta hienosti ennen kennon vaihtoa...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vielä ACC:stä

Viesti Kirjoittaja jus »

panu kirjoitti:Kalibrointia olen nyt yrittänyt pariinkin otteeseen peukalolla ja pikkusormella vaan ei tunnu auttavan.
Mikä on auton vuosimalli ja mitä nappia painat peukalolla ja pikkusormella? Näyttääkö kalibrointiohjelma käynnistyvän kun painat noita nappeja, vai eikö tapahdu mitään?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Niin tosiaan.. Auto on vm. 1997 ja mallia CSE Jubilee.

Mun mielestä ei kyllä tapahdu yhtään mitään nappeja painettaessa. Ainakaan näytössä pysyy sama lämpötilanäyttö. Painoin tosiaan pariinkin otteeseen vasemmalla ylhäällä AUTO- näppäintä ja oikealla alhaalla "ISOT SIVUNUOLET"- nappulaa. Napit muutamia sekunteja yhtäaikaa pohjassa.. Että semmoista..
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ja painoitkin yhtaikaa napit pohjaan? Toimii omassa ainakin aivan kuin käyttiksen ohjeet sanoo.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mulla tuli kanssa pelkkää kuumaa. Irroitin ja putsasin (olikin aikas likanen) sisätilalämmön haistelija ja kalibroin. Rupesi sen jälkeen toimiin niin kuin pitääkin.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tasapaino akseli kirjoitti:Ja painoitkin yhtaikaa napit pohjaan? Toimii omassa ainakin aivan kuin käyttiksen ohjeet sanoo.
Tarkoittaa, että nappien pitää liikkua pohjaan samanaikaisesti. Ei niin kuin tietokoneen näppäimistöllä esim Shift-nappi, jonka saa painaa pohjaan jo valmiiksi ja sitten vasta myöhemmin sen toisen...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Täytyypi yrittää huomenna uudestaan. Mulla ei noita manuaaleja ole, mutta tämä foorumi on ajanut ihan saman asian.. Mielestäni painoin molemmat yhtäaikaa ja pidin pohjassa noin 3-4 sek. Josko se olisi se sisäilman haistelija tai sitten mun motoriikka ei riitä oikeaan painallukseen??!
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

panu kirjoitti:Täytyypi yrittää huomenna uudestaan. Mulla ei noita manuaaleja ole, mutta tämä foorumi on ajanut ihan saman asian.. Mielestäni painoin molemmat yhtäaikaa ja pidin pohjassa noin 3-4 sek. Josko se olisi se sisäilman haistelija tai sitten mun motoriikka ei riitä oikeaan painallukseen??!
Ei vaadi kovin suurta motoriikkaa kun onnistuu mullakin. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Kyllä se oli kuitenkin ilmeisesti siitä hienomotoriikasta kiinni.. Tänään aamulla yritin vielä kerran näppäinten yhtäaikaista painamista ja toden totta, näyttö meni muutaman sekunnin jälkeen nollille ja palautui hetken päästä lämpötilanäyttöön.. No, ei musta isona mitään radioasentajaa tullutkaan..
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Korjaantuiko ongelmasi?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Lukittu