Manuaalivaihteissa ongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Cabrio95
"Kaasari"

Manuaalivaihteissa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

Tää on kyllä hyvä palsta. Kysymyksiin tulee asiallisia ja tietäviä vastauksia. Eli kysymystä putkeen....Ongelma on helppo kuvata eli 3-vaihde hyppää helposti pois päältä (vaikka olisi vetokin päällä) kun esim. riittävä töyssy tiellä ja taas vastaavasti 4-vaihde välillä jumittaa eli saa käyttää vähän voimaa saadakseen vaihteen pois päältä. Lisäksi nopeasti kiihdytettäessä kuuluu usein rusaus kun vaihtaa 4-vaihteen päälle. 1,2 ja 5-vaihteilla ei ongelmia. Kun kytkimen painaa pohjaan, alkaa kuulumaan selkeästi havaittava kohina. Mitä se on? Olisko jotain tekemistä keskenään. Kaikkien em. ongelmien kanssa kyllä olen tullut ihan hyvin toimeen mutta mietityttää silti. Auto on 900SE mv.95 ja ajokilometrejä n. 165th.
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vaihteiden jumittaminen ja rusahtelu viittaa synkkavikaan, joka kyllä edellyttää yleensä kallista laatikkoremonttia. Tietysti laatikkoöljynvaihtoa voi lämpimikseen kokeilla aluksi...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Vaihteiden jumittaminen ja rusahtelu viittaa synkkavikaan, joka kyllä edellyttää yleensä kallista laatikkoremonttia.
Joo, näin on. Nimittäin kokemusta löytyy. Kannattaa varautua 1500-1800 euron vaihdelaatikkoremppaan, jos laatikkoon vaihdetaan kaikki uudet "lelut". Aina voi tietysti ostaa jostain purkulaatikon, mutta ei siitäkään ole takeita, että se pelittäisi paremmin kuin oma laatikko.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Muksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Tänään koin ensitapaamisen NG900:sen kanssa kun kävin yhtä koeajamassa. Vaihteet toimi muuten ihan ookoo, mutta vitonen ei meinannu upota millään, kuin vasta pienen vetkuttelun jälkeen...

...ei sen puoleen...ei ollut ko. yksilö oikein mun mieleen muutenkaan :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
georges
"Aero"

Viesti Kirjoittaja georges »

Mulla ei oikein mene ykkönen niin kuin pitäisi, muut kyllä hyvin. Ja kun laatikko lämpiää auttaa se ykkösenkin suhteen, mutta kylmänä aika nihkeästi menee päälle.

Uutta laatikkoa/ remppaa en edes harkitse, ennemmin ajan romun suohon ja osta potkukelkan.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
ng900 Turbo
hsivenius
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja hsivenius »

Mulla on vitosen kanssa kans "ongelma". eli kun ajossa heittää vapaalle niin kun yrittää vitosta laittaa päälle niin ei meinaa mennä. mutta tosin kun polkasee pienen "välikaasun" niin jo lumpsahtaa vaihde silmään kuin kuuma veitsi voihin.
Vastaa Viestiin