Yritin haku toimintoa, mutta ei tärpänny. Eli keski konsolissa penkin ilmastointi ja lämmitys nappien valaistus on pimeänä. Tai kuskin penkkiin palaa valo niissä kuvissa mutta ei säätö namikan vihreä viiva ja pelkääjän penkin säädöissä viiva näkyy, mutta kuvia ei. Miten nuo kytkimet saa irti? Hain epcstä kuvia, mutta ei löytyny. Ei kehtaa alkaa repimään pittää ensin kysyä täältä. Ilmeisesti kyseisissä katkasijoissa on kaksi hehkua.
Lueskelin mittari valo juttuja, mutta apua ei löytyny. Sellainen pisti silmään ku joku sanoi, että night panel toiminnosta on valo palanut ku se ei pala 140 eteen päin. Mulla valot siitä eteen päin syttyy sitä mukaa kuinka lujaa ajaa.
Noinhan sen night panelin pitää toimiakin eli normaalisti valaistuu vain 0-140 km/h alue ja nopeuden ylittäessä 135 km/h valaistuu loppukin mittaristosta.
JouniH kirjoitti:mulla tulee sitä mukaa viivoja esiin ku neula nousee. Eli 140 jälkeen syttyy ensin 145 viiva ja sitten 150 jne. Aina sinne 260 saakka...
Taitaa olla niin että se on Techillä ohjelmoitu tuollaiseksi...Mutta asiasta en ole ihan varma.
Penkinlämmityskytkimet lähtevät varovasti ruuvarilla kampeamalla. Sitten vaan vetää koko pitkän pötkön ulos ja irrottaa siitä vihreästä liittimestä.
Valkoisen muoviläpän kun irrottaa niin näkee miten polttimot ovat kiinni. Ruuvarilla vaan kevyt kääntö ja ne irtoavat.
Polttimot maksavat Saabin tiskillä 5€/kpl. Motonetistä saa halvemmalla kun vaan ensiksi selvittää mikä polttimon tyyppi on.
MikkoA kirjoitti:Penkinlämmityskytkimet lähtevät varovasti ruuvarilla kampeamalla. Sitten vaan vetää koko pitkän pötkön ulos ja irrottaa siitä vihreästä liittimestä.
Valkoisen muoviläpän kun irrottaa niin näkee miten polttimot ovat kiinni. Ruuvarilla vaan kevyt kääntö ja ne irtoavat.
Polttimot maksavat Saabin tiskillä 5€/kpl. Motonetistä saa halvemmalla kun vaan ensiksi selvittää mikä polttimon tyyppi on.
Ja tuossa jokseenkin "sama" ohje eri muodossa:
1. Irroita säilytyslokero tai tuhkakuppi (kumpi sinulla sitten onkin siinä vaihdekepin edessä alhaalla).
2. Paina katkaisin ulos sisäpuolelta kädellä aukon kautta.
3. Käännä polttimoa, katkaisimen alapuolella, vastapäivään ja vedä se suoraan ulos.
4. Asenna uusi polttimo ja paina katkaisin kiinni kojelautaan.
5. Asenna säilytyslokero tai tuhkakuppi takaisin paikoilleen.
Musti kirjoitti:Ja vielä kun joku laittaa ne lamppujen tyypit tähän, on asia täydellisesti käsitelty. Olisi omassakin kulkineessa samojen lamppujen vaihto edessä.
Musti
Jotka asiasta enemmän tietää niin voivat varmistaa onko minun tieto oikein eli, polttimo olisi seuraavanlainen:
Teho 1,2W
Kanta: W2x4,6d
Auto on -02. Tosin entinen omistaja oli saab huollon pomo. Tiä sitten mitä on hommaillu. Mittarista ruuvattu 200 000km pois.
Teho 1,2W
Kanta: W2x4,6d
Tarkistan sitten ku vaihdan ne lamput.
Ajattelin laittaa netti sivut johon keräisin kaikenlaista tietoa 9-5. Esim. mittariston lamppujen vaihtoa, alustan päivitystä jne. Vai joko jollain semmoset on? Olisko forumin ylläpitäjällä kiinnostusta keräillä tietoja yhteen kokoon?
Auto on -02. Tosin entinen omistaja oli saab huollon pomo. Tiä sitten mitä on hommaillu. Mittarista ruuvattu 200 000km pois.
Teho 1,2W
Kanta: W2x4,6d
Tarkistan sitten ku vaihdan ne lamput.
Ajattelin laittaa netti sivut johon keräisin kaikenlaista tietoa 9-5. Esim. mittariston lamppujen vaihtoa, alustan päivitystä jne. Vai joko jollain semmoset on? Olisko forumin ylläpitäjällä kiinnostusta keräillä tietoja yhteen kokoon?
Noista sivuista en tiedä, mutta nuo polttimotyypit on varmaan kerrottu myös käyttöohjekirjassa...
Onko tuo kanta tyyppi oikein minkä aikaisemmin ilmoitin...
Ja ihan 100 % varma en ollut siitä onko polttimotyyppiä mainittu ohjekirjassa enkä lähtenyt sitä ulos autosta varmistamaan, mutta nyt se selvisi että ei ole niitä mainittu siellä.
No itse olin sitten vain puusilmä kun noita joskus vaihtelin enkä tuollaista huomannut Täytyypi käydä Motonetissa tutkiskelemassa joku päivä, omassa on molemmista lämmönsäätimistä nuo viivat pimeenä
(olisipa painonapit kuten 9-3:ssa )
Kytkimien lamppuja on ainakin kahta mallia samaan tarkoitukseen, lyhyttä ja pitkää hehkua, osa kolvattu ja toiset kiedottu siihen kantaan. Kaikissahan on tuo kumipipo päässä. Itse ostin pelkkiä lamppuja varalle ja äkkiähän noita vaihtaa joko juottamalla tai kietomalla.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08