Cabrioletin katto
Cabrioletin katto
Vähän tekisi mieli kesäksi avoautoa...
Onko noissa ulkomailta (amerikasta) tuoduissa autoissa rättikaton rakenne sama kuin suomessa myydyissä? Jostain olen muistaakseni kuullut, että niissä olisi huonommat eristykset. pitääkö paikkaansa?
Onko noissa ulkomailta (amerikasta) tuoduissa autoissa rättikaton rakenne sama kuin suomessa myydyissä? Jostain olen muistaakseni kuullut, että niissä olisi huonommat eristykset. pitääkö paikkaansa?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Katoista
Uudenkaupungin autotehtaalla työskennelleenä muistelisin jotain seuraavaa. Kaikki rättikatot tulivat tehtaalle valmiiksi koottuna. Joskus 90-luvun puolenvälin tienoille asti ne tulivat Amerikasta, mutta laatu oli huonoa (esim. takalaist olivat irti ennen kuin kattoa ehdittiin edes autoon asentamaan). Tällöin toimittajaksi vaihdettiin saksalainen CTS, joka toimittaa rättikatot Porscheihinkin (kai vielä nykyäänkin, en ole varma.) Muistaakseni vm. 98:sta eteenpäin eli kun malli muuttui 93:ksi, myös katot muuttuivat sähköisistä hydraulisiksi. Sähkökatto on hidas, mutta tehtaan kattokorjaajan mukaan käyttövarmempi. "Jos hydraulikatto menee sekaisin niin siinä sitä onkin ihmettelemistä", kommentoi tämä kyseinen herra. Mistään ainakaan merkittävistä teknisistä eroista eri markkina-alueiden välillä en kyllä ole kuullut. Samanlaiset vesi- ym. testit täytyy auton läpäistä aina enne hyväksymistä. Itselläni muuten vm-95 ja takalasin liimat oli kuivuneet korpuksi ja lasi melkein irti. Ei muuta kuin nätisti kunnolla mustaa sikaflexiä ulkosaumaan. Nyt ei ainakaan tipu eikä vuoda.
Rohkenisin tähän esittää eriävän mielipiteen. Ainakin oma 97 Cabrio on tehty Trolhettanissa. Muuten sattuuko kukaan tietämään, mikä kattomekanismissa on vikana, kun kattoa laskettaessa katto jää jumiin takaluukun kotelon reunoihin, (takaikkunan paneeli). Ilmeisesti joku taitos jää tekemättä. Katon nosto sujuu taas ilman ongelmiaHMK kirjoitti:Faktaa en tiedä, mutta epäilen vahvasti, että jotain eroja olisi. Avothan on kaikki tehty Suomessa ja tuskin siellä kahta eri kattolinjaa on ollut. Korjatkoon joku tietäväisempi.
tulipa taas hutkittua eikä tutkittua. Tosiaan valmistenumeron mukaan auto on Uudesta kaupungista, parempi näin. Moottoritilassa vain oli pari tarraa, joissa valmistuspaikaksi kerrottiin Trolhettan. Ilmeisesti ne kuitenkin viittaavat vain moottoriin.HMK kirjoitti:Outoa. Ainoa mahdollisuus voisi olla, että auto on jotain esisarjaa tms. Kyllä se supisuomalainen pitäisi olla...Heguli kirjoitti: Rohkenisin tähän esittää eriävän mielipiteen. Ainakin oma 97 Cabrio on tehty Trolhettanissa.