Iveco Daily
Iveco Daily
Onko täällä joku joka osais sanoa jotain uudemmista Ivecoista?
On tarvesta hommata jonkinlainen paku. Kattellu juuri Ivecoa, Ducatoa, Boxeria, Jumperia.
Muista onkin kokemusta, Ducatosta erityisesti. Ducaton ensimmäinen huono puoli ainakin itselle on penkin huono säädettävyys, jos on väliseinä.
Aika moni Dailyistä näyttää olevan rekistöröity kuoma-autoksi, mutta täytys olla pa, jotta muutkin sitä voi ajaa(esim. emäntä B-kortilla)
Eli suoraan Dailystä, mitä tyypillisiä vikoja/ongelmia?
Mitä hyvää?
On tarvesta hommata jonkinlainen paku. Kattellu juuri Ivecoa, Ducatoa, Boxeria, Jumperia.
Muista onkin kokemusta, Ducatosta erityisesti. Ducaton ensimmäinen huono puoli ainakin itselle on penkin huono säädettävyys, jos on väliseinä.
Aika moni Dailyistä näyttää olevan rekistöröity kuoma-autoksi, mutta täytys olla pa, jotta muutkin sitä voi ajaa(esim. emäntä B-kortilla)
Eli suoraan Dailystä, mitä tyypillisiä vikoja/ongelmia?
Mitä hyvää?
93 2.0t
Pakuista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta rekoissa ainakin vaikuttaa olevan laatu ja luotettavuus kohdallaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Yksi lukemisen arvoinen paikka voisi olla http://www.karavaanarit.fi keskustelupalsta, siellä kun noitten asumusten alustoina on vaikka minkälaista pakuversiota.
Isäukolla on ollut 4-5 vuotta kuorma-autoksi rekisteröity ja matkailuautoksi sisustettu Boxerin isoin ja korkein malli 2.8HDi koneella. Täysin ongelmatonta ja vaivatonta menoa... kilometrejä autolle on kertynyt n. 30000 km.
Yllättävän hyvä ja vaivaton ajettava meikäläiselle henkilöautoon tottuneellekin ja 2.8 kone jaksaa kuljettaa isoa koppia todella vaivattomasti.
Sillon kun tuota ostettiin niin k-a:ksi ja p-a:ksi rekisteröidyillä oli joitakin eroja. Muistaakseni niin että k-a:ssa oli ABS:t vakiona, tuuman isommat pyörät ja parempi kuskin penkki.
Ducato, Boxer ja Jumper on lähestulkoon täysin samat autot, kauppapoliittinen juttu minkä noista valitsee. Varsinkin käytettyä ostaessa noissa saa kuitenkin huomattavasti enemmän vastinetta rahoille kuin joissain Transitissa, Transporterissa tai Hiacessa.
Yllättävän hyvä ja vaivaton ajettava meikäläiselle henkilöautoon tottuneellekin ja 2.8 kone jaksaa kuljettaa isoa koppia todella vaivattomasti.
Sillon kun tuota ostettiin niin k-a:ksi ja p-a:ksi rekisteröidyillä oli joitakin eroja. Muistaakseni niin että k-a:ssa oli ABS:t vakiona, tuuman isommat pyörät ja parempi kuskin penkki.
Ducato, Boxer ja Jumper on lähestulkoon täysin samat autot, kauppapoliittinen juttu minkä noista valitsee. Varsinkin käytettyä ostaessa noissa saa kuitenkin huomattavasti enemmän vastinetta rahoille kuin joissain Transitissa, Transporterissa tai Hiacessa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Itselläni kokemusta uudempikorisesta kuorkiksi rekisteröidystä Ducato Maxista (1996, 2.5 TDI), ja parista vanhemmasta Ducatosta. Kaikki olivat erittäin varmatoimisia pelejä. Kannattaa silti hankkia uudempikorinen sillä kehitys on melkoinen vanhempaan malliin verrattuna.
Daily on kömpelömpi, raskaampi, ja sillä saa kuljettaa vähemmän tavaraa kuin Ducato Maxilla.
Ducato kuluttaa normaaliajossa noin 8 litraa, 2.5TDI kulkee 160km/h ja 2.8 175-180. Mukava matkanopeus on 120-130km/h. Auto on erittäin ketterä ja helppo parkkeerattava, menee oikeastaan samaan rakoon mihin tonnarikin.
Ei jää helpolla kiinni lumikinoksiin, on lämmin ja mukava auto. Korvaa täysin henkilöauton jos ei tarvitse kuin 3 istumapaikkaa, ajomukavuudesta ei tarvitse henkilöautoon verrattuna tinkiä yhtään, näkyvyys paljon parempi, ja peileilläkin jopa tekeekin jotain.
Suosittelisin 2.8-turbokonetta, vääntää paremmin ja on jonkin verran hiljaisempi. 2.5 on pienin kone mitä kannattaa edes harkita, ja järkevin malli on pitkä ja korkea eli Maxi, lyhyt ei ole yhtä hyvä ajettava, hyppii ja pomppii herkemmin, ja on liian matala.
Hälytin ja Webasto kannattaa olla asennettuina.
Daily on kömpelömpi, raskaampi, ja sillä saa kuljettaa vähemmän tavaraa kuin Ducato Maxilla.
Ducato kuluttaa normaaliajossa noin 8 litraa, 2.5TDI kulkee 160km/h ja 2.8 175-180. Mukava matkanopeus on 120-130km/h. Auto on erittäin ketterä ja helppo parkkeerattava, menee oikeastaan samaan rakoon mihin tonnarikin.
Ei jää helpolla kiinni lumikinoksiin, on lämmin ja mukava auto. Korvaa täysin henkilöauton jos ei tarvitse kuin 3 istumapaikkaa, ajomukavuudesta ei tarvitse henkilöautoon verrattuna tinkiä yhtään, näkyvyys paljon parempi, ja peileilläkin jopa tekeekin jotain.
Suosittelisin 2.8-turbokonetta, vääntää paremmin ja on jonkin verran hiljaisempi. 2.5 on pienin kone mitä kannattaa edes harkita, ja järkevin malli on pitkä ja korkea eli Maxi, lyhyt ei ole yhtä hyvä ajettava, hyppii ja pomppii herkemmin, ja on liian matala.
Hälytin ja Webasto kannattaa olla asennettuina.
Joo kokemusta itsellänikin on juuri Ducatosta. On kyllä erittäin vähävikaisia. Ainut homma siinä on se epämukava istuimen säätö, eli sitä ei ole. Saabilla ajaessa olen oppinut pitään penkkiä edes vähän kallellaan taaksepäin, ei siis mitenkään "teinimallilla", vaan ihan normaalisti.
Jos Ducatossa on seinä penkin takan niin istuin on ihan pystyssä.
Tein myyntiedustajan hommaa ennemmin ducaton alustalla olevalla asuntoautolla 2.8 itdt -00. Kulutus tosiaan oli sillä 8 litran paikkeilla. Ajoin 40tkm / 3 kk. Nyt on samainen Adrian asuntoauto Sprintterin cdi 316-02 alustalla, hyvä tuokin on ajaa. Asuntoautoissa on mahdollisuus sitä penkkiä säätää kun takana ei ole mitää "estettä".
Pari kertaa on ollu vuokra-autona ducaton pieni korinen 1.9 tdi, kulutus on ollu yli 10l. Tosiaan ne isommat koneet kuluttaa vähemmän tai sitten koneessa on jotain vikaa, mitä en ihmettele, mutta toimi kuitenkin. Vääntö ilmeisesti vähentää kulutusta noin paljon.
No sen väliseinän saa kyllä pois, jos ei muuten niin rälläkällä kuskin kohalle reikä. Ei se lyhyellä matkalla niinkään haittaa, mutta pidemmän päälle.
Jos Ducatossa on seinä penkin takan niin istuin on ihan pystyssä.
Tein myyntiedustajan hommaa ennemmin ducaton alustalla olevalla asuntoautolla 2.8 itdt -00. Kulutus tosiaan oli sillä 8 litran paikkeilla. Ajoin 40tkm / 3 kk. Nyt on samainen Adrian asuntoauto Sprintterin cdi 316-02 alustalla, hyvä tuokin on ajaa. Asuntoautoissa on mahdollisuus sitä penkkiä säätää kun takana ei ole mitää "estettä".
Pari kertaa on ollu vuokra-autona ducaton pieni korinen 1.9 tdi, kulutus on ollu yli 10l. Tosiaan ne isommat koneet kuluttaa vähemmän tai sitten koneessa on jotain vikaa, mitä en ihmettele, mutta toimi kuitenkin. Vääntö ilmeisesti vähentää kulutusta noin paljon.
No sen väliseinän saa kyllä pois, jos ei muuten niin rälläkällä kuskin kohalle reikä. Ei se lyhyellä matkalla niinkään haittaa, mutta pidemmän päälle.
93 2.0t
Myös 2.3jtd on harkinnan arvoinen, alavääntöä ei tosin ole aivan yhtä hyvin kuin 2.8:sissa mutta kone menee vetää kyllä muuten iloisesti, eikä ole ollenkaan mikään nuhapumppu. Kuorkkiinhan saa nykyään kaiketi laittaa takapenkin, ja siirtää väliseinää taaemmas, eli emäntä vaan autokouluun
Kauppaavat uutta hyvinvarusteltua 2.3jtd Maxia alle 20kiloeuroa jos vie vaihdossa jonkin jollain tavoin omin voimin kulkevan Ducaton vaihdossa
Olisi itseänikin kiinnostava tarjous, sen verran hyvät ja mukavat käyttökokemukset oli Ducatoista. Ihmetyttääkin minkä kumman vuoksi kansa ostaa jotain Hiaceja reilusti kalliimmalla
Kauppaavat uutta hyvinvarusteltua 2.3jtd Maxia alle 20kiloeuroa jos vie vaihdossa jonkin jollain tavoin omin voimin kulkevan Ducaton vaihdossa
Olisi itseänikin kiinnostava tarjous, sen verran hyvät ja mukavat käyttökokemukset oli Ducatoista. Ihmetyttääkin minkä kumman vuoksi kansa ostaa jotain Hiaceja reilusti kalliimmalla
Eikö pakettiautoihinkin voi laittaa lisäpenkit?
Ainakin joissain Ivecoissa on lisäpenkit. Tuosta löytyi linkki autoallin kautta:
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... =130855471
No en ole varma onko tuo k-a?
Ainakin joissain Ivecoissa on lisäpenkit. Tuosta löytyi linkki autoallin kautta:
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... =130855471
No en ole varma onko tuo k-a?
93 2.0t
Juuri näin, paitsi että Saksassa maksavat lähes saman verran kuin Suomessa + ajavat niillä valtavasti ja todella kovaa. Uutena kuorkit taitavat maksaa saman verran molemmissa maissa.Ansis kirjoitti:Pakua ei kannata hankkia, koska kuorma-auto on ajoneuvovero vapaa. Suomesta ei myöskään kannata ostaa, Sakujen hinnat on niin paljon halvempia että vaimonkin kannattaa hankkia C-kortti.
Dsl- veron erotuksen voittaa käyttömaksun puuttuessa.
Varmaan siellä on halpojakin, olen vain mobilesta niitä vilkuillut jo muutaman vuoden ajan, viimeksi ostin Ducaton Suomesta kun ei hintaeroa ollut saksalaisiin juuri ollenkaan. Tietty eri juttu olisi jos menisi paikanpäälle ja tietäisi mistä liikkeistä niitä etsisi jne.
Saksasta taidetaan tuoda käytettyinä etupäässä Sprinttereitä, niissä näyttäisi olevan aika suuri hintaero Suomen ja Saksan välillä.
Saksasta taidetaan tuoda käytettyinä etupäässä Sprinttereitä, niissä näyttäisi olevan aika suuri hintaero Suomen ja Saksan välillä.
Ei tartte olla kevyessä kuorma-autossa, kuten ei ajopirrturiakaan. Joo ei tartte muutakuin lisätä takaroiskeläpät, lattiaan muutama liinakoukku ja ajaa katsastukseen. Siis ei mitään veroa. Auton kokonaispaino pitää muuttaa jo Saksassa 3500:aan, on siellä pelkkä muodollisuus.legro kirjoitti:Lueskelin jostain, että k-a täytyy olla nykyään nopeuden rajoitin.
Eikö saksasta tuotuun tule mitään veroa sitten tullissa?
Sori mutta lainaan topicia kysyäkseni puolestani M-B Vitosta, eli onko porukalla kokemuksia sellaisesta, eli onko aivan onneton ajettava pienen kokonsa vuoksi, kulkeeko mihinkään ja mahtuuko sinne perään edes rakennuslevy?
Vito kiinnostaisi siksi että sopisi käsittääkseni korkeutensa puolesta tallini ovesta sisään.
Vito kiinnostaisi siksi että sopisi käsittääkseni korkeutensa puolesta tallini ovesta sisään.