Eilen koettiin mielenkiintoisia hetkiä kun ajelin Turusta Raumalle tuolla -03 vuoden 9-3 2.0t:llä. Tuttu tarina tuolta 9-5 foorumin puolelta. Ohituksen jälkeen löysäsin kaasua, auto "yskäisi" kerran => Check engine syttyi ja auto sammui "lennosta". Tämän jälkeen auto käynnistyi normaalisti, tyhjäkäynti vain oli vaihde päällä (auto on siis automaattivaihteinen) 200 rpm normaalia alempana, vedot tallella jne. Ainoa ero käytöksessä tuon tyhjäkäynnin katoamisen lisäksi oli koko ajan palava CE-valo.
Tänään luettiin vikakoodit ja läppävikaahan siellä herjattiin. Uusi läppäkotelo 890€ merkkiliikkeestä

(juu, saato toki partsforsaabs:sta jne). Ensiapuna vikakoodien nollaus ja ECU:n päivitys (tästäkin siis juttua tuolla 9-5 puolella, jotain raja-arvoja on rukkailtu siinä päivityksessä, ei tule vikaherjaa läpästä niin herkästi).
Toivotaan, ettei nyt ihan heti tarttis sitä läppäkoteloa ruveta vaihtelemaan kun juuri tuolla eilisellä reissulla kävin noi uudet kesärenkaat ja vanteet hakemassa.
Onkohan jollain kokemuksia tällaisesta tilanteesta? Onko jollakin siis päivitetty sitä softaa läppävian jälkeen? Kiinnostaisi tietysti kuulla niitä kokemuksia vian uusimisesta jne..
EDIT: Lisätty tuo allekirjoituksessa mainittu kulkine myös tekstiin vähän selventämään tilannetta.
9-3SC 2.0t Aut. -08