Kesärengasvinkkejä/-testejä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kellään kokemusta fighter merkkisistä pinnatuista renkaista?
esim:185/65/15"=28e/kpl
205/55/15"=30e/kpl + mh rahti
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Yksi erilainen rengastesti vielä. Kuluttajalehti ei myöskään ylistä Vredesteinia: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1364
-valomerkki-
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tuo järjestys oli sijoitukset. Eli siis 1. voitti
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Meinasin ostaa nuo aikaisemmin mainitsemani Auroran K103 -renkaat. Olin jo maksanut renkaat, kun sitten tuli juttua rengasliikkeen myyjän kanssa renkaista. Hän sanoi, että kyllähän Michelinin Pilot Sport PS2 pitää paremmin kuin Aurora, mutta maksaakin sitten enemmän.

Ajattelin kuitenkin asiaa 5 minuuttia ja tulin siihen tulokseen, että otan sittenkin nuo Michelinit :wink: Ne olivat ikävä kyllä lopussa rengastukusta ja jäljellä oli ainoastaan Michelin Premacya (ei sekään mikään huono rengas), mutta ajattelin odottaa vielä viikon-pari, mikäli noita Pilot Sportteja tulisi rengastukkurille ja siitä sitten eteenpäin tuolla rengasliikkeelle.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Viisas valinta. Muuta en sano, mutta pitoon et pety! :twisted:
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Viisas valinta. Muuta en sano, mutta pitoon et pety! :twisted:
No näin mäkin ajattelin. Ei nimittäin kiinnosta lähteä esim. motarilla mihinkään hallitsemattomaan vesiliirtoon, jos halpisrenkaista loppuu pito kesken kaiken...
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko kenellekään kokemusta Roadhog merkkisistä kesärenkaista, yksi rengasmyyjä hehkutti tuollaisia ja ovat kuulemma Continentalin valmistamat "halppis"renkaat todella hyvällä hintalaatu suhteella :roll: :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Ei ne hemapat noin helposti vielä nenuun eksy :wink:

Itsellä on ainakin noista "halppis"(Barum, Kumho, BFgoodrich) renkaista ihan hyviä kokemuksia, jo omassa ajossa mikä on lähinnä kaupunki pyöritystä ja suht lyhyitä matkoja niin olen pärjännyt noilla ihan hyvin. :D Ja mikä todellisuudessa sitten on ero n.500€ ja 1000€ renkaiden välillä? 8) Itse olen niin "sunnuntai" ajelia, että tuskin itse eroa edes huomaisin kummat on alla.

Tosiaankaan ei ole tarkoitus pistää alle mitään halvimpia kierrätysrenkaita mitä löytyy vaan kohtuu hyvät mitkä saavat kohtuu hintaa, kuten esim tämän hetkiset Barumit.
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mimmi kirjoitti:Herneet valmiiksi :lol:

Miksi pilata auto laittamalla huonot renkaat alle? Koko auton ajettavuus, pito ym. seikat riippuvat 4:n KÄMMENENKOKOISEN renkaan kosketuspinnan vaikutuksesta. Huono rengas tässä pilaa auton kuin auton.

Miksi laittaa stekkejä, lisävaloja, mittareita tms. värivaloja autoon TUHANSILLA euroilla ja sitten "säästetään" ostamalla mahdollisimman halvat renkaat menttaliteetillä: "kunhan ovat mustat ja lähes pyöreät".
Odottelinkin jo tälläistä "asiantuntevaa" kommenttia :D . Olen täysin samaa mieltä. Esimerkkinä voin sanoa että omalta kohdalta jäi viime kesänä steg 1 ostamatta jotta sain kunnolliset renkaat alla olevien tilalle. Mielummin hitaasti ja turvallisesti kuin päinvastoin. No se on vain mun mielipide josta pidän kovastikkin kiinni.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

No joo kyllä noista "halppis" malleista nuo Kumhot ovat olleet huonoimmat. Äänekkäät ja vedellä aika liposet. Tai olin ainakin huomaavinani :lol: Ja nämä nykyiset Contin kitkat ovat todella vetelän tuntuiset ja auto tuntuu hieman hakevan koko ajan. Eli seuraavat ovat muun merkkiset(Misukat tai noksut) :wink:

Onneksi noista Barumeista ovat hinnat taas lakenut, nyt saa jo 225/40 18" alle 500€ kierros :wink: 8)
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ikävä kyllä ne ominaisuudet mitä käyttäjä renkaista normaalikäytössä havaitsee on aivan jotain muuta kuin loppupelissä turvallisuuden luovat ominaisuudet.

Se että myyjäkin kehuu tai kaverit sanovat hyviksi ei kauheasti kerro todellisuudesta... sitten kun kehuu kaverien lisäksi vielä joku puolueeton testikin niin ollaan lähempänä totuutta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
TuuSaR
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kumin pitkäikäisyyttä pitäisin tärkeänä näkökohtana, jos kerran rahaa ei ole rajattomasti.
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

TuuSaR kirjoitti:Kumin pitkäikäisyyttä pitäisin tärkeänä näkökohtana, jos kerran rahaa ei ole rajattomasti.
Tästä on minusta joku kirjoittanut foorumilla (jos en väärin muista niin 9-5T) kuinka myydään valmiiksi"vanhoja" renkaita. Itsekkin huomasin moisen talvigummeja ostaessa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
MtSound
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Kummia nuo rengastestit, kun aivan päinvastaisia tuloksia tulee. TM: Vredestein ykkönen, Goodyear kakkonen, Hankook viimeinen (huono kaikissa olosuhteissa). Autobild: Hankook ykkönen, Goodyear puolenvälin alle, Vredestein viimeisten joukossa. Että silleen.
Ja Autobildin hinnat ovat jotain ihan niiden omia eli varmaan saksan hintoja. Niistähän täällä on hyötyä.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Psychocowboy kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Herneet valmiiksi :lol:

Miksi pilata auto laittamalla huonot renkaat alle? Koko auton ajettavuus, pito ym. seikat riippuvat 4:n KÄMMENENKOKOISEN renkaan kosketuspinnan vaikutuksesta. Huono rengas tässä pilaa auton kuin auton.

Miksi laittaa stekkejä, lisävaloja, mittareita tms. värivaloja autoon TUHANSILLA euroilla ja sitten "säästetään" ostamalla mahdollisimman halvat renkaat menttaliteetillä: "kunhan ovat mustat ja lähes pyöreät".
Odottelinkin jo tälläistä "asiantuntevaa" kommenttia :D . Olen täysin samaa mieltä. Esimerkkinä voin sanoa että omalta kohdalta jäi viime kesänä steg 1 ostamatta jotta sain kunnolliset renkaat alla olevien tilalle. Mielummin hitaasti ja turvallisesti kuin päinvastoin. No se on vain mun mielipide josta pidän kovastikkin kiinni.
Heh heh, pojat. Selatkaapa pari sivua aiemmin. Minä taisin ehtiä kuitenkin ensin aika lailla samanlaisilla argumenteilla.

Tosin laaturenkaista Bridgestone Potenza oli vahva pettymyt vesiliirron suhteen, kuivan kelin ominaisuudet loistoluokkaa.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin